Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Thanks, ik ga een poging wagen met outlook in plaats van de windows mail-app. Als ik het overzicht zie van wat ik allemaal heb gekoppeld aan die agenda heb ik er echt een potje van gemaakt :sweat_smile:

Wat ook heeft geholpen is om alles vooral in 1 agenda te zetten, dat was wel even wat werk maar nu werkt het veel makkelijker.

1 like

Ok ik heb toch nog even wat te zeggen over The Phone Lab.
Zij hebben onlangs de achterkant van mijn iPhone vervangen en in eerste instantie leek alles goed. De dag erna hoorde ik echter ineens een ruis op mijn filmpjes. Niet tijdens muziek luisteren o.i.d., dus denk dat ‘t met mijn microfoon te maken heeft.
We zijn terug gegaan en ze zouden het repareren. Probleem is er nu alleen nog steeds. En daarnaast zit er ook ineens een haarscheur in m’n nieuwe achterkant? Terwijl hij nu niet weer gevallen is.
We moeten binnenkort weer langskomen en heb er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Maar toch, wat een gedoe.

Wilde het toch even delen hier omdat ik eerder juist een positief geluid liet horen.

Voor mensen die werken op een iMac en een Macbook, hoe zorg je ervoor dat je alles met elkaar synchroniseert? Het liefst heb ik op allebei de devices gewoon precies hetzelfde staan en dat als ik iets aanpas, dit gelijk wordt gezien op het andere device. Werk nu met Drive maar vind dit totaal niet handig eigenlijk, omdat ik ook veel op mijn bureaublad heb staan bijvoorbeeld

Alles in iCloud bewaren…

1 like

Ja dat is mijn laatste oplossing, alleen ik vind het zonde om dat zoveel voor te betalen, als ik zelf genoeg opslagruimte heb op de devices. En dit gaat ook maar tot 2TB toch?

1 like

Een tablet? Anders gewoon naar je mail sturen en je mail op de (nep) iPad openen en opslaan. Mocht het wel iOS zijn dan is airdrop handig (beide apparaten moeten dan wel van Apple zijn)

Bedoel je zoiets?

1 like

Canva

1 like

Ik gebruik zelf al een aantal jaar ublock wat fijn werkt.

2 likes

Ik heb AdBlock, werkt ook prima

3 likes

Is er iemand met veel verstand van Excel die mij met iets wil proberen te helpen?

Ik moet een rekeningoverzicht (dus datum, begunstigde, omschrijving, inkomst/uitgave) in 1 kolom krijgen. Dat is gelukt, maar nu gaat de datum gek doen.
De notatie van de datum moet dd/mm/jj zijn, maar in die samenvoeging maakt hij er een heel raar getal van. 13/03/16 wordt bijvoorbeeld 42442.

Hoe kan ik dat goed krijgen?

Kan je niet helpen, maar:

17 likes

Je kan naar de instellingen van je cel kijken. Staat ergens bovenaan en kan je kiezen tussen date, currency, text,

2 likes

Het is weekend he

1 like

Het ergste is, dit is niet voor werk hahah :sweat_smile:.

@Daelyss Ja, dat staat goed. Maar als ik dan alle kolommen samenvoeg in 1 kolom krijg ik zo’n gaar getal waar de datum zou moeten staan.

1 like

Hahaha wat erg. Succes ermee, ik snap helaas niks van excel

2 likes

Thanks haha, gelukkig weet google veel maar ik weet niet hoe ik dit google :rofl:

Mijn dochter zeurt al weken om een vpn ivm bepaalde spellen die zij speelt online. Ik heb er 0 verstand van maar ik las wel via zoeken op Google dat Nordvpn dan een goede keuze is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of weer of dit betrouwbaar is?

Ja, die wordt ook vaak met korting aangeboden door youtubers. Ik had zelf hola oid, die is gratis maar ik weet niet hoe veilig die is

1 like