Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Oh handig! Dat zou ik dan zeker doen inderdaad!

3 likes

Thanks allen voor de antwoorden!
@Kusjessoldaat ik neem aan dat je ook twee whatsapp apps hebt dan he, whatsappbusiness voor je werk sim, en ‘gewone’ whatsapp op je privé nummer wat je in het weekend alsnog gebruikt?

Yes! Je kan bij je business zelfs van alles instellen dat mensen op je vrije dagen een automatisch bericht ofzo krijgen. Maar das voor mij niet relevant.

1 like

Rusland of China gok ik

Ik ben nu op LastPass al mijn wachtwoorden aan het veranderen maar ik vind het echt een gek idee om maar 1 (hoofd)wachtwoord te onthouden. Ik wil voor alles natuurlijk een uniek ww maar ja dat onthoud ik natuurlijk nooit, hoe doen anderen dat? En als je bijvoorbeeld op een ander device moet aanmelden bij iets, zonder dat je je telefoon bij de hand hebt, hoe doe je dat dan?

Belangrijke wachtwoorden, zoals voor e-mail, heb ik opgebouwd volgens een systeem, bijvoorbeeld eerst de vier letters van je postcode, dan twee speciale tekens, dan je voorletters en dan de naam van de website. Dan kom je op 1234€€PPGmail. Dat is makkelijk onthouden en kan je toch voor alle websites uniek maken.

5 likes

Succesful adulting dit

4 likes

ik heb alle wachtwoorden idd laten genereren door LastPass en onthoud dus maar twee wachtwoorden (een voor mijn werk-account op LP en een voor mijn persoonlijke account)

en ik log gewoon op al mijn apparaten in bij LastPass (app op telefoon + ipad, chrome-extensie op mijn laptop), dus heb daar nooit problemen mee

1 like

Dit is wel de veiligste manier om het te doen, maar absoluut niet met lastpass! Daar is al data gestolen, die zou ik niet meer vertrouwen.
LastPass Suffers New Data Breach. Is Your Account at Risk? | Kiplinger.
Ik gebruik zelf keepass.

Aangezien je inderdaad op slechts 1 wachtwoord vertrouwt: zorg dat het een veilig wachtwoord is dat je zeker kunt onthouden. Je kluis zelf (de databank met wachtwoorden) moet je ook een beveiligde backup van hebben!! Indien die corrupt raakt of verloren oud, kun je straks anders nergens nog aan.

Mijn keepass staat bij mij dus ook lokaal (niet op een cloud van een externe partij). Dat vertrouw ik meer want zo houd je de controle. Dat vergt wel steeds wachtwoorden copy-pasten.

2 likes

Wow dit is echt net echt haha. Vooral die eerste allinea zo komen mensen steeds een topic binnen waar ze normaal nooit posten.

8 likes

De huisregels ondertussen:

Het forum is bedoeld voor discussies en gesprekken met elkaar. Het is niet bedoeld als (publiek) dagboek.

8 likes

Deze leest echt precies als die libelle “ik had een affaire en ben weggegaan bij mijn man en nu mis ik mijn gezin” artikels, zullen die ook chatgpt gebruiken ipv zelf bedenken

5 likes

Dit zou echt nog eens in dat topic kunnen staan :joy:

Dit klinkt echt als viva.

2 likes

Hahahahaha

Toevallig gisteren de South Park aflevering hierover gekeken en toen gebruikte de leraar het dus ook :joy:

Dit is niet wat een humble brag is :angry:
Een humble brag is zogenaamd onopvallender, een soort beklag over iets waarin eigenlijk een boast schuilt. Uggghhhhh vanmorgen bij mijn 3e yogasessie van de dag heb ik een spier verrekt waarvan ik niet wist dat ik ‘m had, komt door de zon op Bali denk ik, die is echt heftig, heel irritant.
Zoiets.

4 likes

Die bovenste is een biecht die onderste is een humble brag.

Klinkt wel als de gemiddelde humble brag op dit forum

2 likes

Nee dit is het ook niet :pensive:

Ik vind het echt een héél nare ontwikkeling als alle talige interactie straks klinkt als een slap Viva-artikel, word er nu al agressief van.

@TantePollewop ja maar dat zijn meestal geen humble brags! Dat zijn gewoon explicit brags.

4 likes