Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon stuk is als het display niks doet. Als ik een paar filmpjes bekijk hiervan drukken ze allemaal op die vlam/ijs toets om dingen in te stellen. Misschien kun je hem nog eens proberen te resetten?

1 like

Ja dat dacht ik ook, maar we hebben in totaal 3 van deze thermostaten in huis, en geen van allen kun je ergens op drukken :thinking:

En heel hard drukken? Ik ben wel eens teruggegaan met zoiets en bleek in de winkel dat ik iets verkeerd deed. Al ziet het er op Youtube niet uit alsof ze hard drukken

Haha nee ik heb er bijna op geramd, maar er gebeurt echt helemaal niets. Ik dacht, misschien zit er nog een plastic kapje voor? Dus trok aan de thermostaat, nu is de thermostaat kapot :sweat_smile: we gaan een nieuwe bestellen, die als het goed is wel in te drukken is.

1 like

Heeft iemand wellicht hier de JBL Tune Flex, die mij kan vertellen of het geschikt is voor kleine oren? Of wellicht andere aanraders voor kleine oren.

Heb vooral snel last van dat kraakbeen waar een daith geplaatst word.

1 like

Zit hier iemand met ict ervaring :sob:

Ik sluit net mijn harde schijf aan op de laptop om er foto’s op te zetten… maar hij geeft dit aan.

Is dit te herstellen? Echt heel mijn leven staat hier op. :disappointed:

Edit; sorry @Lula wist niet dat dit topic er was.

1 like

Moeilijk van op afstand om je te helpen, maar er waarschijnlijk wel nog hoop. Als het echt je hele leven is dat er opstaat, dan kun je overwegen om hem binnen te brengen, en er iemand naar te laten kijken of het te renoveren valt. Meestal hebben ze een vaste prijs om ernaar te kijken en hoef je het volledige bedrag maar te betalen als ze je dat ook echt kunnen recoveren. Kost wel wat

Had je geen backup?

Nee ik bedoel lightning naar usb-c

1 like

Ja letterlijk heel mijn leven in foto’s en bestanden.

Dit is was mijn back up. Dit is een externe harde schijf.

Ik wil hier prima voor betalen omdat het dus zo belangrijk is. Maar hoopte eigenlijk dat het misschien met een technisch/it skill te fixen was :frowning:

1 like

Wel echt heel kut zeg! Snap de paniek!
Er is vanalles wat je zou kunnen proberen, maar ik weet niet goed hoe ik je vanop afstand zou kunnen gidsen. Mijn eerste stap zou zijn om na te kijken of het in een Linux os wel nog leesbaar is. Ben je daar bekend mee? Je kunt een USB live stick maken met bv Ubuntu oid, daarvan booten, en daar nakijken of je de schijf nog kunt mounten en leesbaar is.

Als je er maar 1 versie van had, dan zou ik het geen backup noemen. Als het belangrijk is, dan moet je echt 2 datadragers hebben, en bij voorkeur los van elkaar (ik bedoel: niet je laptop en daaraan gekoppeld een harde schijf).

Omg!!! De tv kan hem nog wel lezen. Dus dan ligt het aan de laptop?

1 like

Probeer een andere USB-poort of andere laptop desnoods dan kun je even uitsluiten waar het eventueel aan ligt. Ik heb van horen zeggen dat er binnenin een soort schijf zit (de echte schijf) en dat ze die bij een compustore gewoon kunnen uitlezen nog.

1 like

Ik heb nog nooit dingen overgezet bij een nieuwe telefoon maar wil dat nu wel doen. Maar kopieert ie t dan als t ware of verplaatst ie t echt en is het dus van de oude telefoon af?

Kopiëren

Dat was snel, dankje!

1 like

Ik zal wel een boomer zijn maar ik doe het altijd met de hand, en dan alleen mijn recente foto’s en dan apart nog chatgeschiedenis eventueel zodat hij niet ook alle onzin overzet. Maar misschien is hier een handige truc voor

Hij is nu bezig, werd inderdaad gewoon gevraagd op de nieuwe telefoon, en je kon kiezen tussen alles of basic dingen of aangepast. Dus heb aangepast gedaan want anders zou ie ook de sd kaart doen.
Vind t toch altijd eng zo’n nieuw ding :joy:

2 likes

Mijn rechter oordopje van mijn jabra doet t bijna niet meer, het geluid is heel zacht en ik heb alles op YouTube en reddit al geprobeerd.

Heeft iemand aanraders voor nieuwe NS draadloze oordopjes?

Deze promo is net uit. Zoo tof wat er allemaal wat niet mogelijk is tegenwoordig. Het design is nog erg skibril en technologie pas versie 1 maar als deze verder verfijnd wordt… wauwie

4 likes

deze thread op twitter over vision pro vond ik wel interessant, benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen

maar ook dit :stuck_out_tongue:

4 likes