Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik denk dat ik hier moet zijn met mijn vraag. Waar in je telefoon zit het gedeelte voor contactloos betalen? Ik heb een Motorola G52 en ik krijg echt elke keer dat het langer moet aan dat apparaat maar ik krijg het niet voor elkaar.

Contactloos betalen gaat via de NFC chip en deze zit (bij de meeste toestellen) aan de achterkant in de buurt van de camera.

Fijn, dankje dan probeer ik dat de volgende keer!

1 like

heeft iemand een mooie aanbeveling voor een telefoon met goede camera (geen Xiaomi) en véél geheugen (of uitbreidbaar) voor max €400 en een laptop voor gewone bezigheden en league of legends voor max €600? :melting_face:

Ik heb een vraag voor software engineers. Zijn die hier te vinden? :sweat_smile:

Bestaat er een soort iets waarmee je makkelijk HDMI kabels kan wisselen? Ik heb een Switch die ik graag aan mn pc scherm zou willen maken (heb geen tv) maar dan moet ik steeds achter het scherm zijn en die kabels omwisselen en dat is niet onmogelijk maar ook niet super handig. Bestaat er iets als een verlengsnoer of een ding met meerdere aansluitingen waarmee ik het wisselen niet meer achter de pc hoef te doen?

Echt super duidelijk verhaal weer dit, sorry.

Ja, zoek je een docking station?

hhmm misschien. Ik weet dus niet zo goed wat ik zoek. Maar ik wil eigenlijk liefst een kort HDMI kabeltje dat van achter het scherm naar voren loopt en dan naar een boxje met 2 HDMI aansluitingen denk ik. Misschien dat dit idd met een docking station kan. Ik ga ff zoeken of dat het is. Bedankt!

2 likes

Hdmi splitter bedoel je denk ik

Ja ik heb al behoorlijk wat gecheckt, maar heb vooral keuzestress denk ik :joy:
Ik twijfel nu tussen de Samsung s34 en de Google Pixel 6. Maar ik zoek vooral een goedkopere telefoon met veel geheugen en een goede camera. En als ik dan de reviews lees dan is het allemaal bagger :joy:

1 like

Dank je! Zo te zien is dat idd wat ik zoek.

1 like

Jep me! Wat is je vraag?

1 like

Ik begrijp niet waar Node.js voor is. Is het een soort testomgeving? Wat maakt het anders dan bijvoorbeeld Visual Code studio en Sublime?

Nu ik je weet te vinden kom ik misschien met nog meer vragen. :new_moon_with_face: Ik ben mezelf een beetje aan het omscholen tot UI/UX designer maar ik wil alles graag begrijpen dus het hoofddoel zou zijn front-end of zelfs full-stack developer.

1 like

Yes inderdaad. Een omgeving waarin je je jacascript code kunt bouwen. Zelf doe ik voornamelijk test automatisering dus gebruik zelf Java / Selenium.

Ik heb weleens een Udemy cursus gedaan voor front-end development. Die zijn echt fijn en niet al te duur. Er is ook een programmeer topic hier trouwens als je meer tips wilt lezen. Maar voel je zeker vrij om meer te vragen of een berichtje te sturen!

Ik ben ook begonnen op Udemy! En ik heb een Javascript boek van de bieb geleend. :nerd_face:

Oh, ik heb denk ik niet goed genoeg gezocht naar dat topic. (Ik zie nu dat ik die wel ooit heb opgeslagen) Ik zal je denk ik zeker nog berichten. :blush:

1 like

Mijn ooit zo geweldige podcast app (Castro) werkt al een tijdje niet meer zo fijn, maar crasht nu echt. Dus over naar een nieuwe. Wie heeft een goede tip voor een podcast app voor iPhone. (niet Podimo, oid)?

1 like

Het werkte in 1x! Bedankt!

1 like

Ja bij mij wel

1 like

Welke oordopjes zijn aan te raden? Airpods van 258 euro zijn me toch wel wat teveel…

Ik vind de oordopjes van QCY heel fijn en heel betaalbaar. Ze hebben verschillende soorten.
Ik heb zelf deze: QCY T2C - QCY Nederland - QCY Nederland

maar je hebt ook deze, die wat meer op de airpods lijken. die zitten bij mij echter niet fijn in mijn oren (maar ik heb kleine oren dus heb daar vaker last van): QCY T13 - QCY Nederland Het geluid is echter wel heel goed, ik heb ze nu maar aan m’n vriend gegeven.

Je kunt hier ook eens tussen kijken:

3 likes