Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Op het kompasicoontje day verschijnt als een route aanstaat klikken. Noorden altijd boven moet uit staan! Dan draait ie mee

1 like

Nou ik zou zweren van wel, maar kennelijk stond het niet aan. Kwam erachter na alles opnieuw installeren en opnieuw opstarten dat het toch niet aanstond. Gelukkig opgelost nu :sweat_smile:

Ik koop mijn iPhones alleen maar refurbished, gaan meestal 3 a 4 jaar mee qua batterij en bevalt hartstikke goed.

1 like

Ik heb vandaag de batterij van mijn telefoon laten vervangen. Het was niet dat ie de hele tijd leeg was, maar ik vond wel te snel. Bij geen gebruik 10% per uur er af, dat idee.

Maar ik vind dat er bijna geen verschil is. Of eigenlijk geen verschil. Weer na een paar uur (wel gebruikt) op 60%. Maar hoe kan ik checken of ze de batterij daadwerkelijk vervangen hebben?

Ik ga sowieso terug maar ik vraag me toch af of ik het ergens kan checken.

Wat voor telefoon heb je? Als je een iPhone hebt en je een officiële Apple batterij erin hebt laten zetten, dan zou in je batterijconditie de maximumcapaciteit weer op 100% moeten staan.

Edit: voor Android weet ik het helaas niet

Samsung!

Bij instellingen zoeken naar diagnose. Dan nogmaals diagnoses klikken en vervolgens diagnose telefoon. Daar kan je batterijstatus anklikken en dan test hij die.

Hm ik kan dit niet vinden. De taal van m’n telefoon staat op Engels maar ik kan ook niets soortgelijks vinden. Heb je misschien een screenshot van waar de eerste stap staat?

1 like

Ik denk dat ik hier moet zijn met mijn vraag. Waar in je telefoon zit het gedeelte voor contactloos betalen? Ik heb een Motorola G52 en ik krijg echt elke keer dat het langer moet aan dat apparaat maar ik krijg het niet voor elkaar.

Contactloos betalen gaat via de NFC chip en deze zit (bij de meeste toestellen) aan de achterkant in de buurt van de camera.

Fijn, dankje dan probeer ik dat de volgende keer!

1 like

heeft iemand een mooie aanbeveling voor een telefoon met goede camera (geen Xiaomi) en véél geheugen (of uitbreidbaar) voor max €400 en een laptop voor gewone bezigheden en league of legends voor max €600? :melting_face:

Ik heb een vraag voor software engineers. Zijn die hier te vinden? :sweat_smile:

Bestaat er een soort iets waarmee je makkelijk HDMI kabels kan wisselen? Ik heb een Switch die ik graag aan mn pc scherm zou willen maken (heb geen tv) maar dan moet ik steeds achter het scherm zijn en die kabels omwisselen en dat is niet onmogelijk maar ook niet super handig. Bestaat er iets als een verlengsnoer of een ding met meerdere aansluitingen waarmee ik het wisselen niet meer achter de pc hoef te doen?

Echt super duidelijk verhaal weer dit, sorry.

Ja, zoek je een docking station?

hhmm misschien. Ik weet dus niet zo goed wat ik zoek. Maar ik wil eigenlijk liefst een kort HDMI kabeltje dat van achter het scherm naar voren loopt en dan naar een boxje met 2 HDMI aansluitingen denk ik. Misschien dat dit idd met een docking station kan. Ik ga ff zoeken of dat het is. Bedankt!

2 likes

Hdmi splitter bedoel je denk ik

Ja ik heb al behoorlijk wat gecheckt, maar heb vooral keuzestress denk ik :joy:
Ik twijfel nu tussen de Samsung s34 en de Google Pixel 6. Maar ik zoek vooral een goedkopere telefoon met veel geheugen en een goede camera. En als ik dan de reviews lees dan is het allemaal bagger :joy:

1 like

Dank je! Zo te zien is dat idd wat ik zoek.

1 like

Jep me! Wat is je vraag?

1 like