Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik begrijp niet waar Node.js voor is. Is het een soort testomgeving? Wat maakt het anders dan bijvoorbeeld Visual Code studio en Sublime?

Nu ik je weet te vinden kom ik misschien met nog meer vragen. :new_moon_with_face: Ik ben mezelf een beetje aan het omscholen tot UI/UX designer maar ik wil alles graag begrijpen dus het hoofddoel zou zijn front-end of zelfs full-stack developer.

1 like

Yes inderdaad. Een omgeving waarin je je jacascript code kunt bouwen. Zelf doe ik voornamelijk test automatisering dus gebruik zelf Java / Selenium.

Ik heb weleens een Udemy cursus gedaan voor front-end development. Die zijn echt fijn en niet al te duur. Er is ook een programmeer topic hier trouwens als je meer tips wilt lezen. Maar voel je zeker vrij om meer te vragen of een berichtje te sturen!

Ik ben ook begonnen op Udemy! En ik heb een Javascript boek van de bieb geleend. :nerd_face:

Oh, ik heb denk ik niet goed genoeg gezocht naar dat topic. (Ik zie nu dat ik die wel ooit heb opgeslagen) Ik zal je denk ik zeker nog berichten. :blush:

1 like

Mijn ooit zo geweldige podcast app (Castro) werkt al een tijdje niet meer zo fijn, maar crasht nu echt. Dus over naar een nieuwe. Wie heeft een goede tip voor een podcast app voor iPhone. (niet Podimo, oid)?

1 like

Het werkte in 1x! Bedankt!

1 like

Ja bij mij wel

1 like

Welke oordopjes zijn aan te raden? Airpods van 258 euro zijn me toch wel wat teveel…

Ik vind de oordopjes van QCY heel fijn en heel betaalbaar. Ze hebben verschillende soorten.
Ik heb zelf deze: QCY T2C - QCY Nederland - QCY Nederland

maar je hebt ook deze, die wat meer op de airpods lijken. die zitten bij mij echter niet fijn in mijn oren (maar ik heb kleine oren dus heb daar vaker last van): QCY T13 - QCY Nederland Het geluid is echter wel heel goed, ik heb ze nu maar aan m’n vriend gegeven.

Je kunt hier ook eens tussen kijken:

3 likes

Ik heb airpods van een oudere generatie (airpods 2) en die kosten geen €258. De nieuwprijs varieert tussen €110-€130. Ik ben heel tevreden met deze oortjes.

1 like

Ik heb de airpods pro en kan eigenljk echt niet meer zonder. Mocht je het toch te veel vinden wat ik kan begrijpen raad ik je aan naar Senheisser oortjes te kijken.

Ik heb een vraag over mijn telefoon en ik weet niet hoe ik het precies moet noemen dus kan het ook niet in google gooien. Sinds de android update heb ik dat in mijn scherm met meldingen het witte scherm blijft. Dus er komt een bericht binnen, ik schuif naar beneden, zwiep het bericht opzij en dan was het eerst dus zo dat het startscherm weer tevoorschijn kwam. Maar nu is het bericht weg maar blijft het meldingenscherm staan als een grote witte vlakte en daar staat dan in ‘geen meldingen’
Iemand enig idee hoe ik dit gefixt krijg?

Iemand enig idee wat je kan doen als je draadloze oortjes het allebei nog doen, maar afzonderlijk verbinding maken met je telefoon? Ik zie de oortjes bij bluetooth dus allebei staan (normaal zie ik gewoon 1x Twins ANC, nu staat dat er 2x en blijkt de ene het linkeroortje en de ander het rechteroortje te zijn). Ik kan dus alleen iets afspelen op oftewel het linker of juist het rechter oortje, maar niet op beide tegelijk. Ik heb al apparaat vergeten gedaan, bluetooth aan en uit, oortjes resetten.

Apparaten allebei vergeten, Bluetooth uit, telefoon uit, telefoon aan, Bluetooth aan en fingers crossed?

2 likes

Heb je ze al gereset? Vaak kan je de oortjes resetten door ze terug in de case te doen, en dan 2x op het knopje van de case te drukken, of door die knop lang in te drukken.

WhatsApp moest per se updaten en sinds die update kan ik niet meer als ik een foto maak die meteen naar een whatsappgesprek sturen of een foto uit m’n galerij rechtstreeks via whatsapp sturen :confused: wel als ik eerst in de whatsappchat via het plusje via foto’s dan de foto zoek, dus niet onoverkomelijk, maar wel best irritant. Heeft iemand dit ook gemerkt en weet je wat te doen eraan?

2 likes

Ik heb dat ook! Nog geen oplossing

3 likes

Had ik een paar weken geleden ook.
Maar is weer vanzelf in orde gekomen.
Dus geen constructieve oplossing.

Ik moest van WhatsApp toestemming ivm instellingen aanpassen, maar begreep niet hoe of wat.

Weet iemand hoe ik geluid mee kan casten naar een chromecast?
Als ik vanuit chrome een tabblad cast dan krijg ik het geluid wel over de soundbar maar zodra ik een film vanuit media player oid wil casten, dan blijft het geluid afspelen over de laptop in plaats van over de speakers :confused:

wat voor soundbar heb je? moet je daar misschien een andere bron selecteren om geluid te laten afspelen? Ik weet dat je bijv via je laptop ook kunt selecteren vanaf welke apparaat je geluid wilt laten afspelen dus ik vermoed dat het voor je soundbar ook zoiets is?
Misschien kun je via google zoeken op soundbar en bron selecteren ofzo?

2 likes

Wat vinden jullie een fijn merk voor telefoonhoesjes? Ik trap er altijd in om een doorzichtige te kopen die na een paar maanden zo vies vergeeld. Ik heb het idee dat heel veel van die merken met hippe printjes enorm overpriced zijn. Ik hoef niets met stootranden enzo, gewoon een leuk hoesje.