Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Weet iemand hoe je een grote afbeelding IN een Outlook-vergadering verstuurt?
Bij alles wat ik probeer wordt de afbeelding verkleind, zucht. Ik wil hem zeg maar paginagroot.

Weet iemand hier wat over Woocommerce? Ik zit te knoeien met de verzendopties en kan wat hulp gebruiken…

Ik lig nu in bed maar als je er morgen nog niet uit bent, wil ik wel meekijken.

2 likes

Lief, thanks! Ik ga straks nog even kijken en als het niet lukt stuur ik je een PM!

Ik ben opzoek naar een over-ear noice-cancelling koptelefoon. Welke raden jullie aan of zijn jullie tevreden mee? Ik wil deze gebruiken voor op werk, misschien sporten en ook reizen.

Ik heb de Bose QC 35-II en die vind ik heel fijn! Goeie noice cancelling, mooi geluid en hij zit fijn over mijn oren. Volgens mij is die van Sony vergelijkbaar, dus ga vooral even passen in een winkel. Die van Sony was op de kleinste stand nog te groot voor mijn hoofd, dus passen is wel heel fijn.

2 likes

Als je hem ook wilt gebruiken om te (video)bellen dan raad ik Sony af. De microfoon daarvan is vrij slecht. Ik heb een Bose, zit niet perfect omdat ik een vrij klein hoofd heb, maar wel goed genoeg. Ben er tevreden over.

1 like

Ik zoek een speaker of een set speakers die wel bedraad is (geen must, maar lijkt me beter?), maar ook Bluetooth en een 3.5 audio jack heeft en natuurlijk redelijk goed geluid heeft. Ongeveer 150-200 euro.

Ik wil namelijk de Google Home erop af laten spelen, Spotify via Bluetooth vanaf onze telefoon én de platenspeler erop aansluiten.

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik wilde in eerste instantie de Soundcore X600 maar ik vind hem niet zo mooi, en ik vraag me af of een draadloze speaker net zo goed kan zijn als een bedrade voor hetzelfde geld.

1 like

Heeft iemand tips over de aller goedkoopste laptop die ik zou kunnen kopen als ik alleen af en toe films en series wil kijken op die laptop? Ik heb een goede pc, maar af en toe wil ik ook lekker op bed dingen kijken. Tablet is ook een optie maar ik vind laptops fijner werken. Het is echt alleen om dingen op te kijken, alle andere computer gerelateerde dingen doe ik op mijn pc.

Chromebook? Mijne was 300 eu geloof ik en is prima, lekker klein en je kan hem dubbelklappen zoals een tablet mocht je dat alsnog willen. Als je wel budget hebt zou ik een ipad nemen

2 likes

Ik zal eens naar Chromebooks kijken, misschien is dat idd wel iets. Bedankt.

1 like

Ik heb boxen van het huismerk van Hifi Klubben en daar ben ik erg tevreden over! Twee speakers zijn €220, dus wel iets boven je budget.

Ik heb ze aangesloten op mijn platenspeler en televisie en daarop zijn ze bedraad. Voor de draad naar elkaar toe moet je wel een losse speakerkabel kopen met een banaanstekker, die hebben ze in meerdere soorten liggen in de winkel. Ik heb toen gekozen voor een iets duurdere kabel voor een betere geluidsbeleving. Ze kunnen ook hard genoeg als je een feestje hebt. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat je voor bluetooth wel in de buurt moet zijn. Als ik met mijn mobiel ben verbonden en naar boven loop (ze staan in de woonkamer) valt het signaal weg. Maar ik woon echter ook in een betonnen bunker haha.

Ze staan hier nu een jaar of 3 en ik ben er nog steeds erg blij mee!

1 like

Dank! Ik zat al naar deze te kijken, maar kon niet vinden of er Bluetooth op zat.

Op zich is dat van de Bluetooth geen ramp, wij luisteren voornamelijk via de Google Home en die staat toch op een vaste plek.

Ik ben aan het chatten met de webshop om te kijken welke kabels ik precies nodig heb, maar diegene zegt dat er geen Bluetooth op zit. Heb jij dan een aparte receiver erop?

Wat stom zeg! Ik heb even gekeken, de exacte die ik heb zijn de Argon Alto 4 Active, maar die maken ze niet meer. Waren destijds ook wat goedkoper dan de laatste prijs op de site. Suf dat ze een nieuwe versie hebben gemaakt zonder bluetooth. Misschien kun je ze nog op marktplaats vinden?

Jammer, maar bedankt voor het uitzoeken!

2 likes

Ik hoop dat hier wat Excel wizards zitten. Normaal gesproken plakt Excel informatie die ik kopieer in een rij. Dus het komt in meerdere cellen onder elkaar te staan, bijv. A1 tm A5. Is er een makkelijke manier om dit soort gegevens naast elkaar te plakken? Dus dat het in A1 tm F1 komt?

Op het pijltje onder plakken klikken en dan Transponeren kiezen! (Degene die grijs is gehighlight in de screenshot)

6 likes

Geweldig! Dit gaat me zo enorm veel tijd schelen :money_with_wings:

4 likes

Ik ga voor het eerst in 10 jaar weer van telefoon wisselen.

Maar ik vroeg me af of mijn whatsapp incl chats met foto’s en groepschats ook over gaan naar de nieuwe telefoon?
Of moet ik ergens een backup maken?