Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik gebruik LogSeq (https://logseq.com/) kun je heel handig ook notities aan elkaar linken dmv paginas en hashtags.

1 like

Ah op die manier. Ik doe inderdaad wel mapjes net als @Lula maar dat zijn gewone mapjes. Ik heb het op onderwerp en dan nog een ‘nog uitzoeken’ map.

Maar Outlook heeft naast gewone mappen ook archiefmappen en een archiveer functie. Ik snap alleen niet wat daar dan anders aan is dan dat ik het naar mijn zelfgemaakte mapjes sleep.

Bedankt voor alle opties, ik ga ze binnenkort even bekijken en er 1 kiezen

1 like

Ik heb sinds een week een Motorola g54 . Bevalt goed maar de camera is niet zo goed als ik had gehoopt!

2 likes

Ik kreeg ineens deze spam in mijn agenda met een tijdsmelding (die heb ik net uitgezet), maar ik weet niet hoe ik het moet verwijderen. Als ik googel zie ik overal staan dat je je moet afmelden onderaan, maar dat staat hier niet. Als ik op ‘sla af’ tik dan komt het gewoon meteen weer terug. Weet iemand hoe je dit weg kunt krijgen?

Dit wil ik ook weten. Ik heb hem ook binnengekregen, ik krijg hem tijdelijk weg, maar hij komt na een tijdje gewoon weer terug in mijn agenda. Dit is wel echt het toppunt van spam.

Ik denk dat ik hem heb. Weet niet of de volgorde heeft uitgemaakt van de stappen.

1. Ga op het event staan (paar sec) in de agenda en kies voor de optie knippen. Ga dan weer op het event staan, maar dan op een andere dag en klik op verwijderen.

2. Ga naar het mailtje gaan waar de uitnodiging in staat, klik op het pijltje van beantwoorden, en dan heb ik blokkeer afzender en houd stil gedaan.

1 like

Hier onderaan bij inkomend en dan op negeer?

3 likes

Omg ja dit werkt! Je bent geweldig.

@Luzarl jij ook bedankt! Het is nu gelukt op de manier van @PizzaFunghi!

2 likes

Ik zie dat dit bericht al een paar maanden oud is, dus ik hoop dat je inmiddels al een nieuwe app hebt gevonden, maar ik luister altijd gewoon via de standaard Podcasts-app.

Ik ben voor een Lenovo IdeaPad 3 gegaan via Coolbue. Twijfelde nog over een Chromebook, maar vond dat uiteindelijk toch iets te beperkt.

1 like

Kan iemand me helpen met Google Spreadsheets?

Ik heb een kolom waarin ik provincies invul adhv een drop-down menu. Nu wil ik tellen hoe vaak welk antwoord wordt ingevuld, dus hoe vaak komt iedere provincie voor. Is hier een formule voor? Kan het online niet echt vinden.

=AANTAL.ALS(A:A;“Optie 1”)
=COUNTIF(A:A;“Optie 1”)

De tekst tussen de " " is dan de waarde die je in de dropdown menu hebt staan.

Screenshot 2024-02-07 at 10.01.44

3 likes

Ah super, gelukt! Dankjewel.

1 like

Voor mijn website wil ik graag de offerte-aanvraag automatiseren. Via het formulier op de site vullen leads in hoeveel medewerkers ze hebben en welk pakket ze bij me willen afnemen. Ik heb 3 pakketten, met elk een andere prijs. Het aantal medewerkers * de prijs van het pakket is de prijs van de offerte.

Ik maak de offerte nu handmatig en verstuur deze dan ook handmatig, maar ik wil dit dus volledig automatiseren, inclusief prijsberekening. Ik wil daarna geautomatiseerde opvolgmails/reminders sturen. De opvolging/reminder is niet nodig als de offerte al geaccepteerd is, dus dat moet er ook in.

Het liefst gebruik ik Mailchimp, maar ik sta ook open voor andere mogelijkheden. Eventueel kan ik ook Teamleader gebruiken (waarin offertes gebouwd/geaccepteerd kunnen worden en die gekoppeld kan worden aan Mailchimp).

Iemand die met mij kan meedenken? Ik zie even niet hoe ik dit kan bouwen :thinking:

Ik weet niet zeker of het kan, maar Zapier is een platform waarin je bepaalde automatische processen kunt laten lopen. Ze hebben ook een koppeling met Mailchimp, dus wellicht hebben zij de oplossing die je zoekt.
Ik heb Zapier gebruikt in combinatie met een automatisch proces in Hubspot en dat werkte erg goed.

2 likes

Thanks! Ik denk dat dit het wordt inderdaad.

1 like

Hebben jullie ook dat je chatachtergrond niet meer goed wijzigt sinds de laatste Whatsapp-update (iPhone)? Ik krijg die stomme krabbels niet weg

Heb ik ook! Heb nu een afbeelding (van 1 kleur) ingesteld.

Lol dat ik daar niet aan had gedacht. Ga ik ook doen, thx.