Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik wil mijn privacy wat meer behouden op sociale media/whatsapp. Nu is bij messenger wel de optie gekomen dat niemand kan zien of je een bericht hebt gelezen/geopend

Ik heb hier volgens mij eens gelezen dat ,als je whatsapp melding uit hebt staan er maar 1 vinkje blijft te staan bij de verzender.

Weet iemand of dit zo is?

Twee vinkjes is voor als een bericht is aangekomen bij de ontvanger maar hij wordt alleen niet meer blauw.

Dit had ik al uitgevonden. Ik wil alleen graag dat mijn berichten op 1 vinkje komen totdat ik whatsapp open.

Dat krijg je als je mobiel uit staat/je geen internet hebt. Dan zou je moeten aanzetten dat whatsapp geen mobiel internet mag gebruiken en moet je zelf wifi af. Beetje omslachtig wel.

1 like

Volgens mij kan je dat ook doen door de instelling ‘background app refresh’ uit te zetten. Dan worden er alleen nog berichten opgehaald zodra je whatsapp opent. Maar weet niet of dat is wat je bedoelt.

Weet zo ff niet wat de Nederlandse naam voor die instelling is.

2 likes

Heeft iemand de tip om de speakers van je iPhone schoon te maken? Vind het spannend om er een naald ofzo in te steken om de stof eruit te porren.

Dit werkt top: https://www.action.com/nl-nl/p/2563347/bison-patafix-plakgum/

Dit is waarom ik van het forum hou! Ga het kopen. Dankjewel

3 likes

Ik heb een probleem met de toetsenbordinstellingen op m’n laptop waar ik niet uitkom (Windows). Ik heb blijkbaar 2 toetsenborden geïnstalleerd en hij switcht nu steeds automatisch naar die bovenste optie. Alleen dan krijg ik dus allemaal symbolen die niet kloppen (= ipv ?). Ik kan niet vinden waar ik die Nederlandse optie kan verwijderen. Iemand die dit weet?
image

1 like

Welke Windows heb je?

Normaal moet je naar settings > time & language > language
Vervolgens klik je Nederlands aan > options
Daar je kun je keyboards toevoegen, wissen of default zetten. Ik zou in jouw geval dit verkeerde keyboard deleten, dan kan het ook niet per ongeluk opnieuw wijzigen.

4 likes

Je kunt de bovenste verwijderen, VS is met de juiste tekens
Als je googlet vind je een uitleg, ik heb hetzelfde pas met laptop van mijn ouders gehad

1 like

@Hippe_kikker Het is gelukt, thanks! Ik keek hier helemaal overheen in de instellingen :sweat_smile:

2 likes

Bij mij was het gekomen doordat ik in het opstartmenu (tijdens eerste keer starten) automatisch voor nederlands had gekozen :joy:

Jaaa dat was het bij mij ook!

Ik heb de laatste tijd iets heel geks als ik type, en dat is dat in Outlook/Word mijn getypte woorden anders worden vorm gegeven. Bijv aan elkaar worden geplakt

Ik typ bijv.: Hi naam,

En omdat ik spatie geef of enter doe na de komma, maakt ie ervan:

Hin aam,

Ik word er echt gek van! Het is op de meest random momenten dat ie dit doet, en ik kan niets geks in mijn instellingen vinden.
SOS

2 likes

Iemand die mij kan helpen met excel? Ik heb vanuit een enquete antwoorden gekregen in een likertschaal van helemaal mee eens tot helemaal oneens. Nu wil ik deze waarden omzetten in getallen om er mee verder te kunnen. Hoe zorg ik dus dat een bepaalde tekst een cijfer krijgt? Dus Helemaal mee eens=1, neutraal =3 etc? En dat voor meerdere kolommen?
Ik google me helemaal suf maar gebruik denk niet de juiste termen.

Kan je hier iets mee?

2 likes

Kun je iets met vert.zoeken (v.lookup)? Dan moet je even een tabelletje maken met het getal en de bijbehorende waarde en dan kun je daarin ‘zoeken’ met deze functie.

Dankje, alleen Hiermee ga je al tellen, dat wil ik (nog niet) ik wil mijn tekst omzetten in een getal.

Dus ik zoek een formule waarbij ik alle “rode auto’s in rij C om kan zetten naar getal 4, en alle blauwe auto’s naar getal 6. Dan gebruik ik daarna de aantal als functie om te tellen.

2 likes

Ik zou hier IFS() voor gebruiken: https://exceljet.net/functions/ifs-function

2 likes