Laatst kreeg ik een spam email van een abonnement van iets wat geactiveerd was voor een X bedrag per maand, nog nooit van heel dat bedrijf gehoord en nergens op geklikt.
Wordt er ineens bij mijn moeders bank via Apple Pay exact dat bedrag van exact dat bedrijf afgeschreven?
Ik ben echt een beetje in paniek of er ergens gegevens gelekt zijn van ons en hoe die incasso ergens geaccordeerd is.
Ik kan alleen maar denken HOE. En ook hoe kan ik dit voorkomen?
Ik heb wel eens mijn moeders Apple ID gebruikt voor iets, maar nu niet meer. Mijn eigen Apple ID is gelinkt aan mijn eigen creditcard en ik heb geen lopende abonnementen behalve Cloud storage. Mijn moeder gebruikt ook alleen Cloud storage en we kunnen geen aankoophistorie vinden van dat bedrijf.
Ze heeft de incasso geblokkeerd bij de bank en gelukkig gaat het maar om een relatief klein bedrag maar ik vind dit echt eng. Het geld is weg. En als dit ZOMAAR kan dan kan het zo weer gebeuren en wie weet voor nog grotere bedragen.
Is haar account gehackt en kan ik het beste direct haar betaalkaart uit het systeem halen? Hoezo krijg ik de mail van het “abonnement”?
Ik snap hier zoooo niks van. Zo eng dit.