Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Oh, thanks!

2 likes

Ik heb nog een vraag. Heb zitten spelen met de instellingen en nu krijg ik dit niet meer gefixt. Vind het zo lelijk. De darkmodus had ik altijd al aan staan en dat wil ik graag zo houden. Maar ik vind het niet mooi dat die 4 icoontjes onderin zo’n grijze achtergrond hebben. Hoe kan ik dat nou uit zetten?

En dit is ook zo donker :weary: zo lelijk!

Heb je bij de appiconen de donkere modus ingesteld of heb je een kleur? Want als ik de donkere modus kies krijg ik gewoon dit:

Helemaal niet zo donker dus. Of heb je misschien verhoogd contrast aanstaan?

1 like

Dat stond niet aan, wel iets anders. Weet niet meer wat haha maar je hebt me wel in de juiste richting geholpen. Dank je wel!

2 likes

Voor mijn werk moet ik veel notities maken op pdfjes. Ik wil minder papier gebruiken dus ik zoek een manier dit digitaal te doen. Dus met een pen/stylus op pdfs werken. Ik twijfel tussen een laptop waar je ook een tablet van kunt maken en een Remarkable. Nadeel van de Remarkable vind ik dat ze zo ongelofelijk duur zijn en reviews ook niet allemaal positief zijn. Nadeel van de laptop is dat ik niet weet of het wel echt zo handig werkt voor waar ik het voor wil gebruiken. Collega’s die er zo een hebben zeggen dat ze het eigenlijk niet gebruiken. Gewoon een tablet wil ik trouwens liever niet.

Heeft iemand een Remarkable of zo’n laptop en wat zijn je ervaringen?

@girlonfire @Lumos Ik zie dat jullie ervaring hebben met een Remarkable?

1 like

Ik heb een reMarkable, ik denk nu 3-4 jaar ofzo, en ik gebruik hem echt elke werkdag, ik doe niets meer op papier en love it.

Ik gebruik hem vooral voor aantekeningen tijdens telefoongesprekken of tijdens vergaderingen/nascholingen.

Heb een tijdje ook wat serieuzer commissiewerk gedaan en toen zette ik ook alle PDF’s erop om er aantekeningen op te maken, dat werkte super goed, MAAR dat is wel een betaalde functie.

Heb vorig jaar het betaalde abonnement stopgezet, dus nu gebruik ik hem echt alleen als kladblok.

Ik vind het echt een heerlijk ding, nooit spijt van gehad. Wel het pennetje verloren, maar kon online ergens een nieuwe kopen.

1 like

Ik vind ios 26 wel echt mooi maar er zitten nog wel veel bugs in. Irritant

Kon bijvoorbeeld mn apple pay niet openen de eerste keer (had gelukkig een pinpas bij me, heb ik bijna nooit) en soms loopt safari vast of wil mn telefoon niet ontgrendelen. Heb de iphone 16 plus dus daar ligt het niet aan haha

Klinkt als waar ik het ook voor wil gebruiken, dankjewel!

Heb je geen outlook account via je werk? Vandaag de dag kan je die vaak standaard ook thuis installeren zodat je via dezelfde licentie toegang krijgt tot het volledig pakket.

Wie heeft er al eens de oorkussens van een JBL E65BTNC koptelefoon verwisseld? Ik zoek aanraders waar er goede vervangers te koop zijn, ze lijken allemaal nogal op elkaar (en op die van Ali express :/). Via de originele website kreeg ik een vaag antwoord waarin stond dat diegene niet wist welke het precies waren.

I LOVE mijn remarkable! Ik gebruik hem vrijwel elke dag tijdens werk en ook vaak als ik thuis dingen op wil schrijven. Wat ik heel fijn vind is dat ik per klant een mapje heb waar ik alle aantekeningen en pdf’s in kan bewaren. En dan dus heel makkelijk weer kan terugkijken in oude notities die ik weken/maanden/jaren geleden heb gemaakt. Dit kan ook via de app (denk dat dit wel een betaalde functie is), dus heb de info altijd bij de hand.

Wat ik ook heel fijn vind is dat je dingen die je hebt geschreven/getekend kunt verplaatsen. Ik gebruik dat echt veel, bijv. Voor to do lijstjes. Na een tijdje haal ik de afgevinkte dingen weg en verplaats ik de rest naar boven en vul ik aan met nieuwe to do’s. Of als je aantekeningen maakt en later toch nog ergens wat wil aanvullen dan sleep je alles dus naar beneden en schrijf je het er makkelijk tussen.

Ik gebruik het dus ook wel voor pdf’s maar zou daar eigenlijk wel graag die nieuwe versie met kleur voor gebruiken, want ik vind zwart witte pdf’s toch wat minder fijn dan in kleur. Maar dat is luxe die niet per se nodig is dus ik laat het zo (het is dus vergelijkbaar met iets in zwart-wit uitprinten eigenlijk zo’n pdf)

Ik had verwacht dat ik veel gebruik zou maken van de functie om je geschreven notities naar getypte tekst om te zetten, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Omdat ik dus alles zo makkelijk kan terugvinden in die mapjes vind ik het niet nodig.

Ik heb zelf ook die type folio erbij, maar die gebruik ik maar zelden. Ik ben toch meer het type dat met de hand wil schrijven en anders pak ik m’n laptop. Als ik het toetsenbord wel gebruik, moet ik altijd wel wennen aan hoe klein het is en tik ik wel vaak verkeerd. Maar dat is dus ook wel omdat ik hem nooit gebruik.

2 likes

Ik wil een geluidsinstallatie/speaker die met een tablet werkt. Het liefst geen Bluetooth, of anders dat die nooit uitgaat. Zodat ik gewoon die speaker en tablet bij elkaar kan houden en op die manier kan gebruiken.
Ik gebruik nu een jbl speaker maar iedere keer als die uitgaat vergeet ik het bestaan ervan. Ook vind ik het onhandig dat die met verschillende toestellen kan verbinden.
Ik wil geen smart audio die via de WiFi moet.
Heeft iemand een suggestie? Ik heb dus al een tablet trouwens. En het is puur voor muziek in de woonkamer.

3 likes

Als je het niet via wifi of Bluetooth wil doen, is het dan een idee het via een kabeltje te verbinden met je tablet? De meeste JBL hebben wel een usb ingang dacht ik

4 likes

Ik heb dit geprobeerd maar het werkt niet helaas :(.

1 like

Aw dat is jammer :frowning_face:

1 like

Ik heb een Denon, of 2 eigenlijk, kan je aan elkaar koppelen. Dat gaat via de Heos app! Tot nu toe geen problemen mee gehad, stabiele verbinding, je kan terwijl je muziek afspeelt ook bijv nog een filmpje op je telefoon kijken zonder dat dat geluid ook over de speaker gaat. Is voor zover ik weet geen smart audio, maar wel via wifi dus. En is bijv met een kabel zelfs nog een platenspeler aan te koppelen, denk evt ook wel een telefoon.

1 like

Oooh dit is perfect!! Speciale versie zonder spraakassistentie en microfoon. Oké nu heb ik een spaardoel :heart_eyes:

3 likes

Mijn Face ID is kapot doordat mijn front camera het niet meer doet en opnieuw instellen en dus m’n face is verwijderen lukt niet. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Weet iemand hoe ik dit over een foto krijg in Strava?

Samenvatting

Dit lukt me wel door middel van het toevoegen van een foto en die dan als hoogtepunt in te stellen

Samenvatting

Maar ik wil graag het voorbeeld zoals bij dat meisje met die route erbij.

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Via “delen” van je activiteit kan je een transparante laag met die tekst en route kopiëren of delen op bijv Instagram.

Dus vermoedelijk heeft ze die tekst met route op een afbeelding heeft geplakt en die weer heeft toegevoegd in Strava.