Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Heeft iemand ervaring met een tweede telefoonnummer op één telefoon? Ik heb nu een iPhone en een abonnement met e-sim bij Simyo mocht het relevant zijn. Ik wil graag een zakelijk telefoonnummer, maar geen tweede telefoon. In principe hoef ik alleen te kunnen bellen en gebeld kunnen worden ermee, en ook niet mega veel of vaak, dus wil een eenvoudig en goedkoop abonnement.

Volgens mij moet het gewoon makkelijk kunnen met dualsim. Maar ik heb een paar vragen: is het makkelijk switchen tussen telefoonnummers als je zelf uitbelt? En zie je als je wordt gebeld, op welk telefoonnummer je gebeld wordt? En zou ik dan ook Whatsapp kunnen hebben met dat telefoonnummer (via data van m’n andere abonnement of wifi)? Ben benieuwd of iemand ervaring heeft!

Ik heb dat, heb een los simkaartje gekocht en dat op m’n iPhone omgezet naar esim.
Je ziet op welk nummer je gebeld wordt ja, en switchen gaat ook makkelijk (voor uitgaande dingen, inkomende dingen ben je allebei tegelijk op bereikbaar tenzij je een ervan uitzet) en je kunt per contact instellen wat het voorkeursnummer is. Whatsapp kan maar op één nummer tegelijk

1 like

@boonie @Chuckie whatsapp kan wel op beiden, als je voor een van de twee whatsapp business download!

2 likes

Ahhh ja dat is waar! Signal kan niet op twee nummers volgens mij, was daar even mee in de war

3 likes

Ja heb dat gehad, privé ook een eSIM van Simyo. Ik kreeg de eSIM voor mijn zakelijke nummer niet werkende, maar met een simkaartje wel. (Op iPhone 15). Het werkt erg goed, je kunt ieder nummer een naam geven (ik had privé en zakelijk) en je kunt kiezen met welk nummer je belt. Data gaat van 1 nummer, ik had zakelijk, met een waarschuwings sms. En die enkele keer dat ik over het data limiet ging, schakelde ik over naar privé voor mijn data.

2 likes

Dit had ik ook, maar kreeg laatst een app van whatsapp dat ze nu 2 nummers supporten. Is nieuwe functie.

2 likes

En zie je bij inkomende dingen op welk nummer je gebeld wordt? Dus naar welk nummer de andere persoon belt zeg maar? Zodat ik weet of het een zakelijk telefoontje is dat ik binnenkrijg zeg maar :smiley:

Chill verder, dank voor jullie reacties, klinkt alsof het prima werkt! Hebben jullie nog specifieke (anti-)tips? Bijvoorbeeld wel/ niet bij dezelfde provider oid

1 like

Ja, maar slecht. Er staat dan een z voor, maar in de haast zag ik die niet vaak.

1 like

Hmm oke, maar ik neem eigenlijk nooit op als ik een nummer niet ken dus ik denk niet dat ik last heb van haast :grin: ik denk dat ik wel goed zou kijken of er een z voor staat en of ik dus moet opnemen, dan is het misschien wel goed zichtbaar?

1 like

Jawel kan je klonen (iig op Android…)

1 like

Ik zie het altijd prima hoor! Werkt allemaal heel simpel.

1 like

Heeft iemand een tip voor een goede/leuke app zoals Forest? Die kost nu 45 euro per jaar en ik zoek er een die gratis is. Ik ken wel die van pomodoro timer maar die vind ik saai :cowboy_hat_face:

Forest! Kan je punten verzamelen en een echte boom laten planten!

Ja ik schreef Focus maar ik bedoelde Forest :cowboy_hat_face: Die kost ineens 45 euro per jaar, dus ik zocht een leuk alternatief!

1 like

Is Forest niet heel erg ge-enshittified door het nieuwe abonnement? Ik heb niet durven updaten sinds ik er iets over las op Reddit :sweat_smile:

@ZusjevanJoost Focus Friend is er ook nog zo een, bij deze heb je een boon met een huisje die je kunt inrichten 🫘

Ah ik lees nu je andere comment, ja dan is Focus Friend denk ik een goed alternatief, doet exact hetzelfde maar dan met huisje ipv met boompjes. Ik gebruikte bij Forest de whitelist maar bij Focus Friend kan ik volgens mij nog bij de dingen waar ik wel bij moet als hij aan staat

1 like

Oh haha, ik gebruikte vorige week nog de gratis versie, dus nam aan dat ik niet ineens 45 euro moet betalen… maar misschien is er iets veranderd.

1 like

Dank, die ga ik eens bekijken!

Ik zoek een app waarin ik een doel kan bijhouden door dit elke dag af te vinken zodat er een streak ontstaat. Zoals bijvoorbeeld 5 dagen gestopt met roken, dan 6 etc (ik rook niet maar als voorbeeld)

Bestaat dat? Ik heb nu Habitica maar die doet niet helemaal wat ik zocht. En ik wil er geen geld voor betalen.

Mijn kinderen moeten hun taken afvinken in NeatKid en ik denk dat dit hier ook perfect voor is, hoewel het heel ergens voor gemaakt is :sweat_smile:

Edit: dit zijn alleen de statistieken, je hebt nog veel meer opties :blush:

Ik vind Onrise een fijne app hiervoor. Je kan taken aanmaken en per taak ook een herinnering instellen. Per taak kun je aangeven of ie een streak weergeeft of hoeveel keer je iets gedaan hebt. Ik houd nu bijvoorbeeld bij hoe vaak ik nu eigenlijk mijn daglenzen draag, ivm hoeveel ik moet bestellen per zoveel maanden. En een herinnering voor dat de taak dat ik 2 liter drink op een dag haha

1 like