Tinderervaringen

Als je een match bent ga je eigenlijk meteen op blind date (dus het ongemakkelijk chatten wordt vervangen door real life ongemakkelijkheid haha)

https://www.ad.nl/delft/daten-via-een-app-zonder-eerst-te-chatten-bij-breeze-wordt-een-ideale-match-gemaakt-door-een-algoritme~afecad07/

3 likes

Oe dat zou ik nooit durven. Maar wel een tof concept

Grappig dat verschil. Bij mij werkte IC echt helemaal niet. Ik zag iedere keer dezelfde mannen, terwijl mijn collega bijv veel leukere mannen voorbij zag komen in dezelfde categorieƫn. En er is nooit een date uit gekomen.
Via Bumble had ik de leukste en meest serieuze matches.

Ik ben trouwens ook een ā€˜hoi’ zeggen en daar reageerde bijna iedereen wel op eigenlijk. Die gevatte openingszinnen zijn echt niks voor mij. Wat @Jeg zegt, dan is zo’n persoon ook niks voor mij als hij het daarvoor laat zitten. Wees blij dat ik wat zeg.
M’n huidige en vorige date ken ik allebei via Bumble en dankzij m’n ā€˜hoi!’ :sunglasses:

2 likes

Ja klopt, je krijgt iedere dag twee mensen aangeboden en je kunt aanklikken: not for me; of: I’ll go for a walk/drink. Dan vul je een datumprikker in en reserveert de app bij de cafeetje op een bepaalde tijd. Een soort First dates alleen dan zonder camera erbij.

1 like

Dinsdag avond. Het heeft ook een tijdje stil gelegen door Corona, toen hebben ze het opgepakt met wandeldates (toen kreeg je iedere 3 dagen 2 nieuwe profielen). Maar nu is het sinds kort weer met een drankje (afhaal of ergens echt zitten), waardoor er meer mensen weer zich aangemeld hebben denk ik. Iig krijg ik nu iedere dag 2 profielen. Het zit ook nog maar in een paar steden, maar ik heb Amsterdam aangevinkt, dus denk dat daar wel veel mensen zijn. De mogelijke matches worden wel beter denk ik? Tot nu toe nog maar 1 iemand ā€˜geliked’ en daar meteen een match mee. Je gaat door het beperkt aantal profielen iedereen uitgebreid bekijken, waar je normaal op Tinder misschien al direct nee tegen zou zeggen. Maar je bent ook kieskeurig, want als je beide ā€˜ja’ zegt moet je ook echt op date (als je teveel afzegt zonder goede reden wordt je account verwijderd).

2 likes

Hahaha lekker vaag, maar ik heb op Tinder de meeste successen geboekt al vind ik Bumble leuker omdat de profielen vaak veel completer zijn.

3 likes

Ik vind rumble als app ook veel leuker, maar gesprekken komen amper op gang :frowning:

Ja, precies en ik vind het ook fijn dat je kan filteren op Bumble! Heb slechts 1 date van Bumble gehad en hoewel ik daar wel twee/drie maanden mee gedate heb bleek het achteraf echt een gekkie te zijn.

Vind wel dat er meer hoogopgeleide mannen op Bumble zitten, althans zo lijkt het!

2 likes

Ah ik ben zo benieuwd naar verhalen over dit Breeze platform! Positief en negatief :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een vriend van me had 1 date, was op t moment zelf leuk, maar geen tweede date. Een vriendin van me kreeg alleen maar dezelfde types aangeboden, die ze keer op keer afwees. Een vriendin van haar heeft enkele maanden gedate met haar match. Dus erg wisselend.

1 like

Tof om te horen. En dat het wisselende resultaten geeft lijkt me juist goed, dan zou je het kunnen vergelijken met Tinder, Happn en Bumble.

Ik heb gisteravond net een vriendin toch weer Timder en Happn gedownload. De aanhouder wint toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Voor mij gaat succes op Tinder/Bumble altijd in golven, hebben jullie dat ook? Soms is het doder dan doods, maar nu heb ik zoveel leuke opties dat ik het lastig vind om me aan een te committen haha

9 likes

Ik heb een probleem. Had de voorgestelde matches aan laten staan. En nu is er nog iemand die wel leuk is. Maar ik ben totaal niet het type om met meerdere mensen tegelijk te daten. En heb er ook niet echt tijd voor eerlijk gezegd. Wat moet ik nušŸ˜‚ Ja zeggen betekent 50% kans dat de date er ook echt komt. (Dit gaat over de app Breeze trouwens)

1 like

Ja herkenbaar. Ik heb daar wel een theorie over haha, gebaseerd op eigen ervaring :stuck_out_tongue_winking_eye:
In de lente / zomer heeft iedereen zin om naar buiten te gaan, staat meer open voor daten en liefde. Dus dan gaan er meer mensen richting dating-sites. Dan in de herfst / winter heeft men meer behoefte aan lekker knus binnen zitten en romantisch doen en blijven de dates aan die in de zomer zijn ontstaan. Dan raken mensen weer van dating-sites af

1 like

Wat bedoel je met ā€œhad de voorgestelde maches aan laten staanā€?

Die app werkt met elke (zoveel) dag(en) een profiel laten zien waar je dan ja of nee moet beantwoorden. Bij een ja ga je meteen op date. Blijkbaar had @plantengekkie dat niet uitgezet nog terwijl ze al op iemand ja heeft gezegd wat een date is.

Ik ben ook niet zo van het tegelijkertijd daten, maar een eerste date in dezelfde korte tijd vind ik niet zo’n punt. Als het heeeel leuk is met date 1 zeg je date 2 af. Als je toch nog benieuwd blijft naar date 2 ga je op die date en bepaal je daarna of je ƩƩn van beiden de moeite waard vindt om nog eens te zien. Zo heb ik het wel eens gedaan :stuck_out_tongue:

Ja precies! Zo bedoelde ik het!

Maar zo gek is het inderdaad niet om twee eerste dates te plannen. Misschien dat ik het dan toch doe.

Ah oke! Thanks voor de uitleg. Welke app is dat? Bumble of Breeze?

Breeze had ik t over. Zal t er eventjes bij zetten voor de duidelijkheid.

1 like

ā€˜Please swipe left if you are not an ENFP’

Imagine dat je je dateleven ophangt aan een populistische, niet-gevalideerde persoonlijkheidsquiz en dan OOK nog zo bizar specifiek bent hahaha

22 likes