Tinderervaringen

Klinkt als een man waar je precies niks aan zal hebben, jammerrrrr

12 likes

Precies! Nextttt

1 like

Wtf??? Bizar. Gelukkig ben je er nieg aan beginnen

Echt he! Nadat ik zei: sure. Ik hoop dat je lekker geslapen hebt. Dag Piet, heeft hij me gelijk ontmached. Wel jammer want ik had nog een leuk gifje voor hem in de aanbieding :frowning:

1 like

Dat gifje mag je hier delen

3 likes

Als je nog een reden zoekt om te beginnen aan Het Grote Niets of een herinnering zoekt om er mee door te gaan hier een quote van Esther Perel in Trouw:

Perel: ‘Omdat de architectuur van ons leven fundamenteel aan het veranderen is. We digitaliseren alles maar staan niet stil bij de vraag wat dat voor de mensen betekent. Voor de digitale eenzaamheid, bijvoorbeeld.’

‘Kijk naar Tinder. Die app maakt van mensen producten die je kan wegswipen. Ook de swipers zelf worden ongelukkig. Er komt constant een grote FOMO op je af: de ‘fear of missing out’. Je denkt altijd dat je nog iemand mooier, aantrekkelijker en beter zal vinden als je nog verder veegt. De zoeker begint ook te twijfelen aan zichzelf: hoe weet ik dat ik eindelijk gevonden heb wat ik zoek? En wie zal het me zeggen?

‘Ik heb nog maar weinig mensen gehoord die enthousiast waren over Tinder, behalve dan degenen die er hun partner gevonden hebben. Onlangs sprak ik met een van de oprichters van het bedrijf, en zelfs hij gaf het toe. ‘Als er toch mensen zijn die er echt van genieten, zijn ze meestal gestoord’, voegde hij eraan toe.’

Bij dat stukje over gestoord zijn moest ik denken aan mannen die betalen voor hun Tinderaccount en zien of je hun berichtje hebt gelezen, of je ze hebt geliket en ook hun profiel 3x per dag opnieuw instellen waardoor je ze 3x per dag tegenkomt tijdens het swipen (bij wijze van).

Dus nee, ik ga er voor het gemak vanuit dat niemand hier dat gedrag herkent. :crazy_face:

1 like

Ik heb tinder/online dating ook altijd als iets positiefs ervaren. Ik ontmoette mensen die ik anders nooit zou ontmoeten. Ik was redelijk goed getraind in het kaf van het koren scheiden. Natuurlijk wel eens dates gehad waarvan ik dacht: oke dodecavia dit heb je niet goed ingeschat qua match, maar vond het altijd wel leuk tijdverdrijf. En ja dat ik mijn vriend via online dating heb ontmoet maakt ook al veel goed natuurlijk :stuck_out_tongue:

15 likes

Iemand;
Hoe is je dag bolle? Oh sorry dat is niet lief, ik bedoel schat

Wtf

Wtfff wat een lul

Ik vind het jammer dat Tinder vaak zo negatief wordt beschreven. En dan de gebruikers die ervan genieten gestoord noemen, pardon? Nou, dan ben ik ook koekoek.

En dan ook dat alleen de mensen die hun partner er gevonden hebben er enthousiast over zijn. Ja, dus? Die groep telt dan ook gewoon mee? En ik geloof echt niet dat de rest er niet enthousiast over is. Ja, er komen teleurstellingen bij kijken, maar Tinder kan er ook niks aan doen dat de meeste mannen teleurstellend zijn.
LEAVE TINDER ALONE!

Ik lees liever een artikel genaamd Een lofzang voor Tinder met allemaal leuke positieve verhalen. Van one night stands tot relaties en tinderbaby’s.

17 likes

Ja, precies. Super irritant dat zij ook weer de relatie als het hoogste goed zien. Saaaai, vermoeiend, achterhaald, hou ermee op.

Nu zou ik best een relatie willen als ik een leuke knul tegenkom, maar in de tussentijd vermaak ik me ook wel. Love Tinder, maakt m’n single leven al bijna 10 jaar een stuk leuker!

1 like

Wie?

De trouw die dit plaatst, journaliste die het schrijft.

Ik heb ook echt veel geleerd over mezelf door daten via Tinder! Ook gekke dingen meegemaakt wat altijd grappige verhalen blijven op feestjes, nieuwe interesses ontdekt door m’n dates. Het kan imo echt een toegevoegde waarde zijn in je leven, misschien juist wel als je niet per se een relatie wilt.

10 likes

Ik weet niet hoe je daar dan bij komt, want ik lees dat helemaal niet terug in het korte stuk dat ik net deelde

1 like

Ik lees hierin: Als je een relatie via Tinder hebt, ben je enthousiast en zo niet dan ben je niet enthousiast.
Alsof er alleen mensen op zitten die een relatie zoeken en dus niet blij zijn dat ze die nog niet hebben.

2 likes

Ik veronderstel dat de andere doeleinden hier buiten beschouwing zijn gelaten omdat het artikel gaat over (werk)relaties. Daardoor lees ik de tekst ook anders: als je een relatie zoekt raak je snel teleurgesteld in Tinder, want FOMO en twijfelen aan jezelf. Neemt niet weg dat je het met andere bedoelingen heel erg naar je zin kunt hebben daar. Dat vindt Perel misschien ook wel, maar kun je niet teruglezen in het artikel of deel ervan dat ik deel omdat het daar niet over gaat.

Precies dit! Ik vond het altijd superleuk om te swipen en ik heb er echt hele leuke dates aan over gehouden. Er kwam uiteindelijk maar uit één van die dates iets serieus, maar ik had al die andere dates ook echt niet willen missen. En ik had met vriendinnen altijd de leukste avonden als we voor elkaar gingen swipen.

Ik vond het juist heel tof dat je mensen leerde kennen die je anders nooit tegen was gekomen.

@Luzarl Jezus, wat een bizarre opmerking, wat een lul zeg!

3 likes

Boy, bye :raising_hand_man:t2: