Tinderervaringen

Dit zijn de prijzen die ik ook heb! Ik heb wel de app 2 weken geleden pas weer geïnstalleerd en nieuw profiel weer aangemaakt. Misschien speelt dat nog mee?

1 like

Aah ik had dit ook maar er zitten ook wel leuke tussen hoor! Heb echt wel al leuke dates gehad, allemaal via Tinder ontmoet. Je moet alleen goed swipen :grimacing: (en ja, je gaat nog meer teleurgesteld raken in de mensheid)

1 like

Als je je er niet bij op je gemak voelt dan moet je het inderdaad gewoon niet doen! Ik heb ook momenten dat ik er even helemaal klaar mee ben en dan gooi ik weer alles van mijn telefoon af. Ook prima.
Internet is niet de enige manier om nieuwe mensen (mannen) te leren kennen gelukkig. En als deze verdomde crisis ooit voorbij is dan wordt het hopelijk ook weer wat makkelijker om mannen ‘offline’ tegen te komen :slight_smile:

2 likes

Hier ook anders. Bijzonder wel, haha

1 like

Dit is eigenlijk wel een beetje een biecht maar ik heb wel eens betaald voor bumble. In tegenstelling tot tinder kan je dan kiezen voor 24 uur zien wie jou heeft geliked. Zit je tenminste niet vast aan een abonnement. Heb daar toen veel dates uitgesleept.

8 likes

Dat de enigszins leuke mannen in een Tinder walhalla zitten, blijkt wel wanneer data van dating apps wordt geanalyseerd. Ik heb weleens gelezen dat bijna 80% van de vrouwen vooral de top 20% van de mannen liket. Behoor je als man in die top 20%, dan is Tinder dus je walhalla met likes van bijna alle vrouwen. Behoor je niet tot de top 20% als man, dan is Tinder behoorlijk teleurstellend met nauwelijks matches.

Waarschijnlijk zijn die niet top 20 mannen vaak genoeg heel leuk in persoon, met veel charisma of veel humor, maar zijn ze geen enorme hottie op foto… maar dat weet je niet vantevoren, kan ook gewoon erg onaantrekkelijk zijn in persoon haha.

2 likes

Maar geldt voor vrouwen niet hetzelfde?

Nee dat schijnt veeeeel minder scheef verdeeld te zijn.

Samenvatting

He reported that heterosexual females faced a Gini coefficient of 0.324, while heterosexual males faced a much higher Gini coefficient of 0.542. So neither sex has complete equality: in both cases, there are some “wealthy” people with access to more romantic experiences and some “poor” who have access to few or none. But while the situation for women is something like an economy with some poor, some middle class, and some millionaires, the situation for men is closer to a world with a small number of super-billionaires surrounded by huge masses who possess almost nothing

https://quillette.com/2019/03/12/attraction-inequality-and-the-dating-economy/

3 likes

Dat laatste vind ik dus écht kut! Want ik val totaaaal op charisma, hoe iemand beweegt, hoe iemand praat, lichaamstaal. Kan iemand nog zo knap zijn maar als ze dat niet hebben dan wordt het sws niks. Het hoeft dus idd niet perse een knappe vent op de foto te zijn. Als ik nadenk over mn ex en vorige scharrel waren zij op fotos 90% minder aantrekkelijk als in het echt. Onmogelijk om in te schatten via een app als tinder. Laten de kroegen en terrasjes ajb zsm weer open gaan, dan heb ik een blik nodig om te zien of ik iemand leuk kan gaan vinden of niet :joy:

Nu ik erover nadenk, mn vorige scharrel was dus goldmember en ik dacht hoezoooo? Ik heb best wel veel keus zeg maar (niet om op te scheppen) maar ik ging er vanuit hij ook wel. Maar als ik zo bovenstaande lees is dat dus niet zo. Aan de hand van zijn foto’s denk ik niet dat hij tot die 20% zou behoren. In het echt vond ik dat dus weer wel, maar goed. Aan de andere kant dan valt het in het echt weer iig niet tegen!

6 likes

Oké update. Gisterenavond lekker in z’n dm geslide met een soort van hetzelfde bericht als op IC. Hij heeft het gelezen zag ik net, maar lekker niet gereageerd… Waarom voeg je me dan in godsnaam toe op insta. Echt :’) Of m’n foto’s vielen daar tegen, kan ook nog. Joeee dude dan nie heeee!

Edit; oh en misschien reageer ik ergens te snel van oh hij heeft niet geregeerd. Maar ik denk inderdaad altijd dat het toch niet meer komt als mensen het wel gelezen hebben, want zo moeilijk was de vraag echt niet

2 likes

Aah dat is zo vermoeiend. Ik heb ook regelmatig mannen die dan IG willen uitwisselen en vervolgens valt het gesprek direct stil. Denk dan idd dat het aan mijn foto’s ligt :joy:

Ik had overigens een leuk gesprek met een match tot dat hij het over zijn jacuzzi kreeg. Hij vroeg toen of ik er een bezit (nee) en toen hij er achter kwam dat ik niet eens een normaal bad heb was het gesprek afgelopen. Okeee :joy::sweat_smile:

2 likes

Ah maar vaak zijn dat ook mannen die alleen maar extra volgers op Insta willen. Ik vind Insta ook meer een medium voor plaatjes en filmpjes dan om uitgebreid via te chatten, dus ga liever over op Whatsapp/Messenger als een match me leuk genoeg lijkt. Heb ook nog nooit een leuk doorlopend gesprek gehad op Insta na een Tindermatch.

1 like

Ik vind het zelf best spannend om iemand toe te voegen op FB om vervolgens door te praten via messenger, mijn nummer uitwisselen valt daar ook onder. Ik heb in het verleden nare situaties meegemaakt wat betreft daten en vind insta en snapchat wat laagdrempeliger/veiliger. Maar helaas tref ik dan inderdaad de mannen die uit zijn op volgers/ andere gekke dingen. Echt lastig! haha.

Ahh hahaha, zo herkenbaar van dat te snel wegswipen en terug willen swipen en per ongeluk superliken. :sweat_smile:
Fijn (eigenlijk niet) dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten… Waaar zijn de leuke mannen??

1 like

Och ik vind tinder toch saaai. Voorheen likete ik vaak alles omdat ik geen geduld heb. En zo had ik ook leuke gesprekken en dates met mannen die ik normaal niet gekozen had haha. Maar nu wil ik toch wel weer wat selectiever zijn omdat je met alles liken ook randdebielen binnen sleept en daar heb ik nu 0.0 geduld voor. Maar mijn god wat zijn veel mannen saai zeg . Of niks zeggen of dat eeuwige ´Hoi hoe is het´

1 like

Hoezo begin jij niet een wat creatiever gesprek dan? Ik wacht zelf vaak ook tot iemand anders het initiatief neemt daar niet van maar ik blame mannen niet die zulke saaie openingszinnen hebben eigenlijk.

Ik kreeg laatst: he ‘chicago’ you look fabeltastic. Ja origineel misschien maar ik dacht ok doeeeei :sweat_smile: of mn vorige scharrel: hey hypotheekje delen? Echt als ie dat tegen mij had gezegd was ik direct afgeknapt hahaha. Hij vond het zelf echt super grappig.

Ik begin wel eens een gesprek over iets wat over hun bio staat of fotos ofzo. Maar 9 van de 10 keer krijg je niks terug of alleen een haha ofzo.
Tinder is echt niet meer zoals in het begin dat iedereen gezellig met elkaar kletste. Het is nu meer een hook up app en als er mensen serieus zijn moet je echt geluk hebben dat het geen saaie lul is.

2 likes

Jaaa een datetopic maar dan voor forumdates.

Ik heb wel eens aan al mijn matches gevraagd wat hun favoriete samson en gert liedje was. Echt maar 1 of 2 reageerde er leuk op. JA DAN NIET HEA.

5 likes

Ik zou gelijk trouwen met iemand die me dat vraagt.

3 likes