Tinderervaringen

Kan het zijn dat je dit op egf hebt gedeeld? Het komt me namelijk wel bekend voor!

Ja ik kan echt boos worden dat er zulke mannen zijn, maar helaas is de meerderheid gewoon op een bepaalde manier waardeloos. Echt fijn om te horen dat je bullshit nu veel eerder opmerkt en denk dat dat echt gaat helpen om voortaan meer fijne ervaringen te hebben!

Ik denk dat je tindermatch die vraag trouwens alleen stelt omdat hij hoopt dat er iets gebeurd, anders zou je er echt niet over na denken.

2 likes

Ik heb morgen die date (als de sneeuw geen roet in het eten gooit) en de gesprekken zijn nog steeds leuk. Van de week begon hij ineens met: stel dat wij ooit samen slapen he…

En in mijn hoofd gingen gelijk alle alarmbellen ringen dus ik dacht echt neeee neeee neee please don’t fuck dit up

Zegt ie: Als mijn wekker om 04.30 gaat, zou jij daarna dan door kunnen slapen?

Echt hoor, ik ben zo verpest door al die mafklappers dat ik gelijk al in de steiger stand ga dat ik bij voorbaat al over de rooie ging :joy:

27 likes

Huh wat bizar dat iemand zoveel moeite daar in steekt? Hoe kwam je erachter dat hij een catfish was? Ik heb het verhaal hier niet meegekregen denk ik.

Ja het is een heel bizar verhaal! We hebben elkaar een aantal dagen lang gesproken en toen ook nummers uitgewisseld om te appen. Hij zei dat die Zweeds was en in Amsterdam woonde (wat klopte qua locatie km afstand) had super veel foto’s en wist veel over de stad. Voordat we gingen afspreken wilde hij bellen en we hebben toen een super leuk gesprek gehad. Hij had een Scandinavisch accent en klonk jong en vlot, niks geks aan de hand. Wel stuurde hij de hele tijd van die kleine vierkante Instagram foto’s door die gecropped waren, wat ik een beetje gek vond.

Die avond dat we hadden gebeld heb ik al zijn foto’s door verschillende image reverse websites gehaald met continue 0 resultaten en bij de 3e website zag ik dat het iemand anders was. Een van zijn foto’s kwam overeen met een FB account van een fitness model uit het buitenland. Diezelfde avond wilde ik nog appen om hem te confronteren daarmee, maar toen zag ik dat zowel zijn WhatsApp account en zijn Tinder account waren verwijderd. Heeel gek, en sindsdien nooit meer gesproken!

1 like

Zo raar! Gelukkig hadden jullie niet afgesproken en kwam je er dan pas achter.

Als ik hier iets over mag zeggen…

Wat hij doet is natuurlijk niet heel erg gepast, en het past ook niet meteen bij wat je nu nodig hebt. Daar ben ik t helemaal mee eens.

Maar, in mijn ervaring, kan t ook gewoon prima bedoelde onhandigheid zijn. Als hij voor de rest leuk is, zou je een beetje kunnen investeren en iets zeggen als:“Nou ik schrik eigenlijk een beetje van je vraag. Wat bedoel je daar precies mee? Je moet er rekening mee houden dat ik rustig de tijd wil nemen.” Dan kun je nog kijken wat er gebeurt, en geef je hem ook een eerlijke kans.

Als je wilt afsluiten, is dat ook prima. Maar zeg dat dan ook even duidelijk. Dat is wel zo netjes. Je wilt zelf ook niet ineens geghost worden. Toch?

Hoi, dit is een vorm van gaslighting en daar zou ik mee oppassen.

9 likes

Niet heel erg verrassend aangezien het van een man komt.

10 likes

Ja heel blij dat ik toch naar mijn intuïtie heb geluisterd. Toch blijft het een rare gedachte dat je zoveel persoonlijke informatie hebt gedeeld met een vreemde en ook nog met diegene gebeld hebt… Zo benieuwd wie het nou echt is.

1 like

Blijkbaar zo.

Succes met alles.

2 likes

Bedankt voor het lachen

3 likes

Love jullie meiden :heart:

Ik hoor steeds vaker het woord gaslighting, maar ik vind het nog steeds lastig om te begrijpen. Heb het opgezocht, maar het klikt nog niet helemaal. Iemand die het kan uitleggen?

2 likes

Volgens mij is het het best uit te leggen als iets doen waar iemand heftig op reageert, en vervolgens doen alsof het allemaal in het hoofd zit van die persoon. Bijvoorbeeld: een jongen gaat vreemd en zijn vriendin vermoedt dat het zo is en vraagt ernaar of gedraagt zich gekwetst, en de jongen geeft het niet toe en verdraait het zo dat zijn vriendin denkt dat ze gek is en zich schuldig voelt of het probleem bij zichzelf gaat zoeken. Terwijl het probleem dan wel degelijk bij die jongen ligt.

4 likes

Volgens mij is het ook dat je dingen omdraait zodat iemand aan zichzelf gaat twijfelen. Ik heb even Joop’s bericht ontleed (als iemand hier nog wat dingen aan toe weet te voegen, kom maar door!):

Iedereen maakt wel eens een foutje. Kan de beste overkomen. Dat moet je niet meteen zo serieus opvatten.

Ja, hij zegt dan wel zoiets, maar geef je hem nu meteen op? Je kan best een beetje in hem investeren hoor, niet alles hoeft van zijn kant te komen.

Want wat je nu doet, dat is totaal niet eerlijk naar die jongen. Echt gemeen eigenlijk. Hij maakt 1 klein opmerkinkje, wat iedereen kan overkomen zo’n onhandigheidje, en jij wilt niet eens tijd in hem investeren? Echt oneerlijk van je.

Dus beter behandel jij hem wel zoals jij behandeld zou willen worden, ook al heeft hij dat andersom niet gedaan. Bij hem was het een “onhandigheidje”, maar als jij het doet is het niet netjes en oneerlijk.

21 likes

Ik heb best een leuke match met iemand die ik al ken op tinder. Heb misschien wel vrij snel laten doorschemeren dat ik niet per se op zoek ben naar iets serieus en hij staat ook voor veel dingen open reageerde hij daarop, ben dan toch bang dat de toon nu al is gezet maar aan de andere kant is een beetje gezelschap in deze tijd niet verkeerd.

2 likes

Ohja gelijk weer iemand die binnen twee minuten over seks begint. Echt waaarom.

1 like

Oh en nu iemand die na twee zinnen wil bellen, wat is dit? ?

1 like

Dit is Tinder :slightly_smiling_face:

5 likes

Ja weet gelijk weer waarom ik dit haat hahaha

1 like

Ik word net wakker met 2 berichtmeldingen op tinder en wou ze checken maar hij heeft gewoon de match opgeheven? WAAROM?