Hoi, dit is een vorm van gaslighting en daar zou ik mee oppassen.
Niet heel erg verrassend aangezien het van een man komt.
Ja heel blij dat ik toch naar mijn intuïtie heb geluisterd. Toch blijft het een rare gedachte dat je zoveel persoonlijke informatie hebt gedeeld met een vreemde en ook nog met diegene gebeld hebt⊠Zo benieuwd wie het nou echt is.
Blijkbaar zo.
Succes met alles.
Bedankt voor het lachen
Love jullie meiden
Ik hoor steeds vaker het woord gaslighting, maar ik vind het nog steeds lastig om te begrijpen. Heb het opgezocht, maar het klikt nog niet helemaal. Iemand die het kan uitleggen?
Volgens mij is het het best uit te leggen als iets doen waar iemand heftig op reageert, en vervolgens doen alsof het allemaal in het hoofd zit van die persoon. Bijvoorbeeld: een jongen gaat vreemd en zijn vriendin vermoedt dat het zo is en vraagt ernaar of gedraagt zich gekwetst, en de jongen geeft het niet toe en verdraait het zo dat zijn vriendin denkt dat ze gek is en zich schuldig voelt of het probleem bij zichzelf gaat zoeken. Terwijl het probleem dan wel degelijk bij die jongen ligt.
Volgens mij is het ook dat je dingen omdraait zodat iemand aan zichzelf gaat twijfelen. Ik heb even Joopâs bericht ontleed (als iemand hier nog wat dingen aan toe weet te voegen, kom maar door!):
Iedereen maakt wel eens een foutje. Kan de beste overkomen. Dat moet je niet meteen zo serieus opvatten.
Ja, hij zegt dan wel zoiets, maar geef je hem nu meteen op? Je kan best een beetje in hem investeren hoor, niet alles hoeft van zijn kant te komen.
Want wat je nu doet, dat is totaal niet eerlijk naar die jongen. Echt gemeen eigenlijk. Hij maakt 1 klein opmerkinkje, wat iedereen kan overkomen zoân onhandigheidje, en jij wilt niet eens tijd in hem investeren? Echt oneerlijk van je.
Dus beter behandel jij hem wel zoals jij behandeld zou willen worden, ook al heeft hij dat andersom niet gedaan. Bij hem was het een âonhandigheidjeâ, maar als jij het doet is het niet netjes en oneerlijk.
Ik heb best een leuke match met iemand die ik al ken op tinder. Heb misschien wel vrij snel laten doorschemeren dat ik niet per se op zoek ben naar iets serieus en hij staat ook voor veel dingen open reageerde hij daarop, ben dan toch bang dat de toon nu al is gezet maar aan de andere kant is een beetje gezelschap in deze tijd niet verkeerd.
Ohja gelijk weer iemand die binnen twee minuten over seks begint. Echt waaarom.
Oh en nu iemand die na twee zinnen wil bellen, wat is dit? ?
Dit is Tinder
Ja weet gelijk weer waarom ik dit haat hahaha
Ik word net wakker met 2 berichtmeldingen op tinder en wou ze checken maar hij heeft gewoon de match opgeheven? WAAROM?
Omdat mannen er niet tegen kunnen als je niet binnen 0,01 sec. reageert
Ik heb de laatste tijd steeds dat ik iemand like en dat Tinder dan vraagt of ik misschien niet liever een superlike wil geven. Krijg sterk de indruk dat de boodschap dan is âuh dit is out of your league, maar misschien krijg je het met een superlike wel voor elkaarâ, zijn dan steeds mannen waarbij ik zelf ook al denk âas if hahahaâ
jaa dan zegt tinder toch ook: dit is een populaire gast, verhoog je kans met superlike?
dan denk ik altijd nahh
ok wat dacht je van dit: âleuk dat je op mijn profiel kijktâ
nee ik swipe er toevallig langs! âik hou van gezelligheidâ
ok
Oh dat is me dan weer nooit opgevallen, dat er bij staat dat diegene âpopulairâ zou zijn. Maar inderdaad, alsof zoân superlike dan in je voordeel zou spreken .
In heb morgen voor het eerst in maanden weer een eerste date. We spreken bij hem thuis af. Hij is zân keuken aan t verbouwen en had gevraagd of ik wilde helpen. Volgens mij is het bijna af en toen op opperde om in de staf te wandelen zei hij: âoh ik dacht dat we bij mij zouden afspreken?â. Nou ook prima, iig minder koud. Hij zei dat ie kaas en wijn heeft. En nu vraag ik me af⊠moet ik iets meenemen? Een aardigheidje voor zân keuken/plantje oid? Ik heb nooit eerder direct bij iemand thuis afgesproken en het voelt aso om met lege handen te komen. Maar⊠wat is normaal? is dat too much? Of juist aardig? Aargh voel me net een tiener maar heb geen flauw idee
wat doen jullie?
Het is trouwens een expat: kaasschaaf voor zân nieuwe keuken? Niks?