Tinderervaringen

Ohh neehoor. Als je zo gemeen kan zijn ben je geen seconde van mij waard

1 like

Ik heb nu een match met iemand en die had er een ā€˜two truths one lie’ staan. Hij had er ook echt wel leuke feitjes in staan, dus dan heb je meteen al wat om over te praten!

4 likes

Mijn exdate had ā€˜stop killing ducks for ducktape’ en ik vond dat zo’n super lame ā€˜grapje’ dat ik bijna had weggeswipet en dat had ik moeten doen!!

7 likes

Ik vind flauwe grappen/woordgrappen altijd wel een teken dat we potentieel soulmates zijn dus die swipe ik meestal naar rechts. Had zelf nooit wat in mijn bio staan, vond zelf de Ellegirl die iets had als ā€˜swipe naar links als rechts je politieke voorkeur is’ wel echt heel grappig en heb dat wel eens overwogen. Maar liet mijn bio uiteindelijk altijd maar gewoon leeg, heb wel foto’s waar je makkelijk wat over kon zeggen, en mijn werk staat in mijn profiel + Spotify staat gekoppeld, vond dat altijd al prima werken als aanknopingspunten voor een gesprek.

7 likes

Omg wat ik ook VET IRRITANT vind is ā€œdrankje doen? Hou niet zo van chattenā€

En dan denk ik: nee ik hoef ook niet maanden te chatten maar het is wat mij betreft een super goeie manier om het kaf van het koren te scheiden tussen al je 100 gesprekken. Als ik met elke man met wie ik ff leuk wat zinnen uitwissel wat moet gaan drinken dan heb ik er een fulltime baan bij :stuck_out_tongue:

Wow Tinder geeft me echt frustraties lol heb het nu 4 dagen misschien moet ik het maar weer verwijderen

17 likes

Ik had nooit wat in m’n bio staan, want ik wist niet wat ik erin moest zetten. Maar ik heb sinds 2 weken weer Tinder, en heb er nu in staan: ik wil je alleen leren kennen als je van cavia’s houdt. Dat zei Roxanne Kwant in een Rumag filmpje en vond het wel toepasselijk :grin: Veel mannen haakte daarop in. Heb nu vrijdag een 2e date met een hele leuke man :ok_hand:t2::blush:

7 likes

Ik had onlangs ook het volgende gesprek:

Hij: Hey!
Ik: Hee!
Hij: Zin om deze week wat te gaan drinken?

Nou ben ik sowieso wel wat lastig met op dates gaan, maar dit vond ik weer een ander uiterste. Je wil iemand toch wel een beetje kennen voordat je afspreekt?

3 likes

Dit is ook precies wat ik altijd beargumenteer inderdaad. Maar sommigen vinden op date gaan gewoon een leuke activiteit in het weekend en hoeven geen hoog succespercentage te hebben ofzo. Ik kende iemand die gewoon bijna ieder weekend wel een Tinder date had, want hij vond het wel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Maar ik vind 1e dates altijd afschuwelijk en spannend haha, dus ik wil een klein beetje zekerheid hebben dat het ook iemand is met wie ik zou klikken.

Deze discussie heb ik ook al zo vaak gehad. Veel mannen denken dat als je tien minuten hebt gesproken, er sprake is van een bepaalde klik ofzo en vinden het dan vanzelfsprekend dat je op date wilt. Maar ik kom er via chat juist zeer regelmatig achter dat ik niet zo’n nood heb aan iemand überhaupt verder leren kennen.

Ik heb weleens iemand gehad die me heel arrogant vond omdat ik zei dat ik geen tijd en zin had om met elke match wat te gaan drinken :sweat_smile:

5 likes

Haha dat van die bio was ik maar dat werkte helaas averechts (hihaho) en na een vreselijke date met een VVD-stemmende vastgoedmakelaar die, nadat hij 30 min te laat kwam, begon met ā€˜zo jij bent wel een feministje he’ en mij (als kunstgeschiedenisstudent) ging overtuigen dat het Amstelhotel toch wel een van de hoogtepunten van de Amsterdamse architectuur was, heb ik m’n bio maar weer aangepast.

13 likes

Leuk dat dit topic zo actief is terwijl ik Tinder zelf ook weer geĆÆnstalleerd heb een paar dagen geleden. Bijna alles is herkenbaar.

Sommige jongens (mannen) komen elke dag wel een keer voorbij, vind ik ook vervelend.
Oh, en ā€˜taller than you in heels’ :roll_eyes:

2 likes

Ugh ja, wie weet ben ik wel 1.90 en draag ik hakken van 12 cm. Eens zien of je dan nog langer bent vriend.
Er is trouwens ƩƩn profiel dat ik echt serieus al 15 keer gezien heb denk ik, op een gegeven moment heb ik hem maar gerapporteerd voor spam :joy:

2 likes

Wow ja dit heb ik ook. Een jongen komt echt elke dag 2-3x, zo irritant.
Een keer heb ik getest of het dan is dat hij mij liket en Tinder denkt dat we bij elkaar passen :joy: Maar hij had mij niet geliket!

Oh echt, ik ging daar eigenlijk ook vanuit haha. Vaak is het wel zo als iemand vaker langs komt dat ze je dan geliked hebben. Soms als ik geen keuze kan maken start ik de app opnieuw op en dan komt er iemand anders in beeld, als ik dan diegene van daarvoor steeds weer tegenkom en toch like dan is het vaak meteen een match. Al is dat de laatste tijd inderdaad wel veranderd heb ik het idee. Maar die ik bedoelde zie ik nog steeds weleens, maar wel minder. Maar bij hem ga ik het niet uitproberen haha

@lapzwans Volgens mij zijn het jongens met een betaald account en doen ze elke dag zo’n boost(?) of zoiets.

Mijn favoriete bio was een samson&gert lyric

2 likes

Oh dat zou kunnen. Ik zou daar echt nooit voor betalen. Als ik ooit zou betalen voor iets dan zou ik eerder een serieuze datingsite kiezen dan tinder.

Dat geloof ik wel haha! Maar ik denk dat zo’n boost vooral helpt als je op een rustige plek woont, zou het in een stad ook echt veel verschil maken? Dan zien sowieso best veel mensen je profiel denk ik. Geen idee eigenlijk hoe tinder bepaalt wie jouw profiel te zien krijgt

Ja maar volgens mij kan je dus een overzicht zien van wie jou heeft geliket en dit lijkt me ook egostrelend

1 like

Oh dat wist ik niet! Ja dat lijkt mij ook wel haha

1 like