Tinderervaringen

Ik vind het ook bijzonder dat veel mannen in hun profielteksten hebben: ‘Hoi, leuk dat je even komt kijken blabla’
Alsof het hun persoonlijke website is

17 likes

Sorry voor de dubbelpost maar zat even te swipen, en waar ik me echt met name aan erger is dat iedereen zichzelf zoooo serieus lijkt te nemen. Het zal vast voortkomen uit onzekerheid maar ze omschrijven zichzelf in een stuk of 6 louter positieve eigenschappen of met hier en daar een ‘’’slechte’’’ eigenschap met ironisch ondertoontje a la ‘ontzettend ongeduldig’ of ‘soms te relaxed’.
En vervolgens komt een eisenlijstje waarnaar ze op zoek zijn met bijv. no humor = no match. Ok want jouw humor is dus de superieure vorm? Of ‘een vrouw die goed weet wat ze wilt en haar zaakjes op orde heeft’.
Man man man.

Tinder is voor mij wel echt het toonbeeld van de individualisering van de maatschappij. Iedereen is een special snowflake geworden.

Edit: ik kom er nu weer een tegen die zegt ‘Interested in nothing but interesting people’, ok ja is goed

18 likes

Laatst kwam ik iemand tegen die autorijden tussen haar hobbies had staan en nu kom ik dit tegen:

:canada::uk::small_airplane:
… independent women, only.

??? Hij houd van onafhankelijke vrouwn en het merk only???

7 likes

Haha ik interpreteer het als: ik wil alléén maar independent women :thinking:

Edit: niet dat dat het beter maakt :joy:

Zo bedoelt ie het waarschijnlijk ook, maar door de komma lijkt het net of er een opsomming gemaakt wordt.

4 likes

Haha die zag ik ook voorbij komen!

Ja, precies :stuck_out_tongue: mijn berichtje was sarcastisch

2 likes

Haha staat er ook: “Pak lekker een kop thee erbij en lees gezellig mee.”?

4 likes

Hebben jullie ook dat bijna altijd als iemand begint met: “hee Sjern”(saai) en je terug stuurt: “hee pietje! :)”(tikkeltje enthousiaster, maar ik ga niet zelf een vraag stellen) dat je daarna geen reactie krijgt?

Waarom zo een super saaie opener doen en dan vervolgens niet reageren als ik net zo saai terug reageer. :roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

Begin je zelf wel eens het gesprek met “hey (naam)!” (en variaties)

• ja
  • nee

0 stemmers

Reageer je over het algemeen als iemand het gesprek begint met “hey ‘jouw naam’!”

• ja
  • nee

0 stemmers

Maar waarom? Ik vind het altijd zo een flauwe oninspireerende opener en snap niet waarom ik dan wel die stap moet zetten. Hij is diegene die een praatje wil.
maken :wink:

1 like

Hm maar jij hebt hem ook geliked dus het idee van de app lijkt me dan dat jij ook met hem wil praten. Hij heeft alleen de eerste stap gezet. Niet met iets super origineels nee, maar dan kun je er zelf nog wat van maken.

4 likes

Maar alsnog mag jij dan alles doen, hij geeft nul voorzet eigenlijk. Ik vind een ‘Hey’ ook vrij oninspirerend. Heb het zelf ook wel een keer gedaan want wist dan verder niks te zeggen, maar vind het dan niet gek dat iemand niet reageert of ook maar lauwtjes reageert.

1 like

Maar ik heb genoeg matches waarmee ik toch geen gesprek wil beginnen. En ja, ik vind dat als je een gesprek begint je best moeite mag doen! Ik ga dan niet moeite nemen :wink: Maar meningen zijn zo te horen verdeeld!

Ik vind dat in dezelfde categorie vallen als “wyd” en dan kan je toch ook niet reageren dat iemand helemaal leuk en enthousiast doet?

Ik begin heel vaak gesprekken, altijd met hey/hoi/hee. Hahaha ik hou zelf totaal niet van openingszinnen of irritante vragen. Laat een gesprek liever ontstaan. Ik merk juist heel snel of ik iemand heb die een goed gesprek kan voeren of juist niet. Als iemand hee zegt reageer ik ook altijd en doe kijk ik ook of er een gesprek mee te voeren is.

9 likes

Ik had een tijdje terug gepost dat ik een (zwem)date had met iemand die ik al een tijdje had gesproken via Badoo. Nou, afgelopen week éindelijk een tweede date gehad, want hij was op vakantie. Tijdens zijn vakantie had hij me uit zichzelf ook iedere dag geappt hoe het ging. We waren naar de bios gegaan en daarna nog ergens gaan zitten, maar ik vrees dat ik gevoelens begin te krijgen. Is dit normaal na 2 dates :sob: Ik voelde gewoon echt de chemie tussen ons tijdens het zoenen, maar buiten dat om vind ik hem oprecht leuk als persoon omdat hij heel respectvol en behulpzaam is. Ik heb echt het gevoel gehad dat ik in het verleden alleen maar met ‘jongetjes’ heb gedate en dit voelt echt als een verademing. Ik vind het alleen zo moeilijk om mijn gevoelens op de een of andere manier te uiten? Begin hem nu zelfs al te missen.

16 likes

Ja, die opening vind ik inderdaad gewoon helemaal prima! Ik vind vragen naar het weekend trouwens helemaal niet erg. Ik las dat andere dat wel weer hebben.

Ik kom echt toevallig net een profiel tegen waar iemand heeft neergezet: don’t ‘hey’ me. Ik ben dus niet de enige. :stuck_out_tongue:

In die podcasts over tinder hoorde ik over date scripts en dat iedereen een ander idee heeft hoe sommige dingen zouden moet verlopen(bijvoorbeeld splitten of juist trakteren of dat de man de eerste stap moet zetten enz.) Dat is voor iedereen anders en ik denk dat dit een goed voorbeeld is.

Als jij daar wel goede ervaringen mee hebt gewoon door gaan! En ik reageer ook altijd terug hoor, maar ik vind gewoon dat als jij geen leuke openingsvraag kan verzinnen, dat ik dan niet diegene ben die dat wel zou moeten doen :stuck_out_tongue:

2 likes

Als aanvulling op mijn reactie van gisteren: ik vind het echt afstotelijk als iemand zegt don’t hey me/geef me je leukste openingszin/stel me een vraag/alle andere eisen.
Ik vind dat zó arrogant, ik denk dan echt ehhhh waarom zou ik? Als je dat zo belangrijk vind moet je zelf die moeite maar doen. En ik swipe dan ook 9 van de 10 keer naar links.

Ik vind het wel grappig dat we hier zo precies anders over denken @Sjern. Gelukkig kunnen we het op andere gebieden wel goed vinden hahahah

13 likes

Haha, ja precies! Ik ben het er wel helemaal mee eens dat in je profiel zetten hoe de ander je moet begroeten echt super stom is! Meestal Swipe ik die ook naar links, dus we hebben gelukkig nog overeenkomsten :stuck_out_tongue:

1 like

Ugh ik heb dus niks met mannen die me proberen nieuwsgierig te maken, net vroeg een match: weet je wat me zo opvalt aan je foto’s Puntzak? Ik: Nou vertel maar (rollende ogen irl maar dacht laat ik het een kans geven voor deze keer) Hij: Jeetje koele kikker, zeg je geen eens hallo of goedemorgen eerst? Ik: unmatch

Is dit iets van zo’n datecoach ofzo om iemand hiermee te laten ‘happen’?

6 likes