Tinderervaringen

Vooral dat laatste inderdaad. Ik vind dat heel self entitled? Echt hoezo moeten wild vreemde mannen die jou enkel nog maar geliked hebben moeite voor jou doen? Ze kennen je niet, het is toch al hartstikke leuk dat ze IETS tegen je zeggen en dus een gesprek met je willen aanknopen? In real life verwacht je ook niet bij iedere man die je aanspreekt een elevator pitch. In veel gevallen is een ‘hey’ een prima begin tot iets wat misschien wel heel leuk kan zijn.

5 likes

Maar wat jij hier zegt is toch ook al veel genuanceerder dan wat een paar andere meiden hierboven beschrijven? Ik denk niet dat jij je per se aangesproken hoeft te voelen door wat ik zei. Je kunt ook inderdaad niet op iedereen reageren en ik snap helemaal wat je zegt.

Maar een aantal situaties die hierboven door anderen worden geschetst zijn heel anders. Daar is het letterlijk unmatchen na soms één zin of begroeting, omdat het niet leuk of goed of speciaal of origineel bevonden wordt. Dat vind ik iets heel anders dan jij beschrijft.

ik kreeg net een berichtje op tinder “jo, een superlike zelfs!:grinning:” maar ik deel nooit superlikes uit dus ik had al zoiets van huh? sowieso al niet iemand die ik zou superliken maar goed, ik gecheckt en heb hem terug per ongeluk een superlike gegeven :joy: arme jongen haha

10 likes

Ah shit ik had dit laatst ook een keer. Zo stom is dat dan.

Ik denk dat het verschil in de motivatie zit. Jij beschrijft hier een intrinsieke motivatie, je gaat met sommigen niet in gesprek omdat Tinder niet belangrijk voor jou is of omdat je het even niet boeiend genoeg vindt. Dat heeft inderdaad niets met arrogantie te maken.

Maar als je motivatie is ‘zijn openingszin vind ik te saai/te stom/niet origineel/boeiend genoeg dus jij bent niet goed genoeg voor mij’, dan vind ik dat ergens wel met entitlement te maken hebben. Want dan heb je dus de verwachting dat iemand speciaal voor jou heel erg zijn best gaat doen om een mooie binnenkomer te maken. En op basis waarvan zou je dat mogen verwachten? Het is natuurlijk altijd leuk als iemand wél met iets heel leuks komt, maar als iemand dat niet doet betekent dat niet automatisch dat iemand niet leuk of goed genoeg is of dat hij jou niet interessant vindt. Als je echt op zoek bent naar een leuke date en op basis van een openingszin mensen onmiddellijk weer onmatcht, dan denk ik dat je jezelf, maar ook de mannen, vooral te kort doet. Het is vooral gewoon zo zonde.

En ik zeg nu telkens ‘je’ maar dat bedoel ik uiteraard algemeen en niet gericht op jou. Gewoon omdat het zo makkelijk te verwoorden is, haha.

Ook @ellegirltalk
Als we nou heel lang blijven praten, dan zou ik het misschien wel vragen.
Maar ‘t is ‘nog maar’ beetje Tinder chit chat, we reageren beiden om de 5 uur ofzo dus het is niet een super vlammende conversatie. Geen idee of hij überhaupt interesse heeft haha

1 like

Nee ik zou zeker niet denken dat het voor mij is, maar juist om nieuwe matches te krijgen. Daarom veranderen mensen hun foto’s en hun bio toch, lijkt me niet dat dat voor bestaande matches is. (Buiten een uitzondering dat je vraagt van hee hee je niet meer foto’s dan deze twee onduidelijke en dat iemand dan meer foto’s uploadt).

1 like

Ik heb werkelijk nog niet één keer in die feed gekeken en vraag me nu helemaal af wat voor tindercode ik nog meer mis :joy:

1 like

Ik moet zeggen dat al ik iets verander ik idd een aantal hartjes toegezonden krikg van jongens(waar ik vaak nooit op heb gereageerd) die dus dat zagen ij mijn feed :sweat_smile:

Geen Tinder maar iets wat er op lijkt. Ik heb van een vriendin het nummer van een vriend van haar vriend gekregen, omdat zij denken dat wij bij elkaar passen. Ze heeft hem gevraagd of ze me zijn nummer mocht geven en hij zei ja, eigenlijk gewoon een soort van tindermatch dus maar ik heb echt geen flauw idee wat ik moet sturen?? Voelt veel ongemakkelijker dan tinder dit. Iemand een idee?

1 like

Waar kan ik die hele tinderfeed uberhaupt vinden?? Zelfs google kan me even niet helpen.

Ohh lijkt me ook lastig! Weet je hoe hij er uit ziet?
Misschien zou ik het dan zelfs leuker vinden dan als blinddate, dan zo uit het niks te moeten beginnen. Maarja, eigenlijk inderdaad niet veel anders dan tinder, al kun je dan nog aanhaken of bio of een foto ofzo. Weet je wel iets van hem? Misschien daar over beginnen?

Ik heb het ook nooit gezien geloof ik (android telefoon). Op een iPhone was het meteen in beeld.

1 like

Bij mij staat het bij de gesprekken. Boven mijn matches staat “berichten” en “feed”.

Ja ik weet hoe hij er uit ziet, ze heeft me een foto laten zien. Denk niet dat hij weet hoe ik er uit zie. Weet wat voor werk hij doet en dat is het. Vind het echt zo lastig, heb ook niets om op aan te haken behalve dat zij ons bij elkaar vinden passen. En alleen “hey” is in dit geval dus helaas geen optie :joy:

Jaa, zo iets zat ik inderdaad ook te denken! Had het chiller gevonden als ze mijn nummer gewoon aan hem had gegeven, maar helaas. Ik ga er denk ik nog even een nachtje over slapen :sweat_smile:

1 like

Gevonden! Staat niet veel spannends in helaas.

Ja zou denk ik ook wel snel aansturen op een drankje zoals monkey zegt!

2 likes

Je kunt ook beginnen met een hele slechte openingszin. Ik zat een paar jaar geleden in een hele vergelijkbare situatie en heb de koppelaar mee laten denken (die weet vast wel of je potentiële match erom kan lachen bijvoorbeeld).

Ik opende met “weet jij hoe zwaar een ijsbeer is?” en hij antwoordde toen “zwaar genoeg om het ijs te breken!”

En volgend jaar gaan we trouwen no joke

61 likes

Wat een leuk verhaal :heart: Ga inderdaad ook nog wel even met die vriendin overleggen

1 like