Tinderervaringen

Schotel hem een paar dilemma’s voor à la Dilemma op dinsdag ^^ http://dilemmaopdinsdag.nl

3 likes

Soms verwijder ik tinder en dan installeer ik het terug omdat ik me afvraag waarom ik het verwijderd heb. Had het vorige week nog eens een keer geïnstalleerd en wat geswiped. Kijk ik na een week nog eens op tinder. Ik herinner me waarom ik het steeds terug verwijder: omdat er dus zo’n types opzitten :thinking:
Volgende is dus een gesprek van een jongen waar ik niet eens iets tegen heb gezegd??? Eigenlijk zou ik moeten unmatchen, maar vraag me stiekem toch af hoe lang hij het vol houdt… ik snap zelf ook echt niks van wat hij allemaal zegt??

-donderdag-
1,78m - snap alleen niet waarom, probeerde je je gedachten proper te maken? - klinkt beter in english.
te hard doorgedacht. gebeurt me bijna nooit. last van blok?
of al volwassen …
-Vrijdag-
work done. straks schaak hi
morgen vrij ? zondag niet.
-zaterdag-
vrij eenzijdig
-zondag-
where u from ?
-maandag-
zijn telefoonnummer
voorstel nu zondag ~3u een adres [vr, za gaat niet]
(net vandaag nieuwe vrt site.) unmatch als je niets hoort klikken …
let’s do the silent thing on the phone …
nog eens zijn nummer
hoeft daar zelfs niet voor te typen, kunt klikken tegenwoordig blijkbaar
mijn foon staat uit stille berichten hoor ik niet
kunnen we nu normaal doen …
-vandaag-
ah ah past in een wasmachien ik dacht wa.
gij weet toch hoe dat werkt ?
lijkt op een iwatch niet dat ik hier veel van ken
boring talking to myself
typt dat makkelijk zo’n iwatch ?
feel free to unmatch als zondag ook zo zou u graag leren kennen
we’re wasting valuable time.
a well

11 likes

Hahaha echt heel duidelijk :grin:

1 like

“We’re wasting valuable time” is echt het enige zinvolle in dat monoloog man man man

11 likes

Ik heb mijn twee tinderdates overleefd deze week! De eerste was heel erg leuk en we gaan morgen weer afspreken, echt megaveel zin in! Het was ook echt zo gezellig dat ik bijna de laatste bus naar huis had gemist. De tweede was echt vreselijk. Hij deed me heel erg aan mn buurjongen denken (die ik erg vervelend vind haha) en ik was in drie kwartier al weer weg. Had echt binnen vijf minuten ook door dat die van de dag ervoor veel leuker was!

11 likes

Ik had een leuke match en het gesprek verliep goed en ongedwongen en van het een op het andere moment is het doodgeslagen en krijg ik geen reactie meer.

Zojuist zie ik dat zijn foto niet meer zichtbaar is, dus ik weet wel hoe laat het is.

Ik vind het zo hard, zo onnodig om iemand te ghosten, ik ben er echt allergisch voor en ik voel me nu ook vrij ontdaan terwijl ik die jongen nog nooit gezien had :dizzy_face:.

4 likes

Ja de psychologie daarachter is zo wreed. Afwijzing doet ook pijn als het van iemand komt die niets voor je betekent, dat zit gewoon in de menselijke aard. Echt het meest vreselijke aspect van modern dating als het mij vraagt.

13 likes

Ja goede reactie, dit is wat ik even moest horen. Relativerend vraag ik mezelf af of ik dit wel als afwijzing moet zien, of het daar wel mee te maken heeft. Er zijn ‘over 9000’ andere redenen mogelijk waarom dit nu gaat zoals het gaat.

Vreemd hoor. Gek genoeg voelde ik het intuïtief al aankomen.

Also: still upset.

Ja, afwijzing is misschien niet het goede woord. Het is niet afwijzing van jouw persoon natuurlijk want hij kent je nauwelijks. Het is meer dat je dan bij hem ingeschaald bent als ‘niet de moeite waard verder’ wat dan pijnlijk kan zijn? Ik had het een tijdje geleden met een jongen waar ik iets van een half jaar geleden leuk mee had gekletst op Inner Circle maar ik zat destijds in een depressie en was desperate voor erkenning dus toonde me niet van m’n beste kant. Uiteindelijk heb ik die app verwijderd voor m’n mentale gezondheid haha. Anyway, ik kom hem drie weken geleden tegen op Bumble, we matchen en 2 min later wil ik hem een berichtje sturen, zie ik dat hij de match heeft opgeheven.
Het betekent niets, ik ken hem niet, hij kent mij alleen super oppervlakkig op een wat donker moment voor mij, ik heb inmiddels genoeg zelfvertrouwen om mezelf oké te vinden, en tóch vond ik het kut.
We zijn dan toch kuddedieren en ‘’afwijzing’’ van iemand van ons ras is ‘gevaarlijk’ dus ons ego zegt: NEE, dit is kut. Mja… en wij als singles en mensen die daten komen er disproportioneel veel mee in aanraking, en zeker in de huidige datecultuur waarin rudeness redelijk geaccepteerd is.

En dat intuïtieve is zo typisch hè, dat heb ik ook wel vaak. Zelfs met digitale communicatie. Ik denk dat de mens gewoon echt hypergevoelig is voor subtiele veranderingen in communicatie.

2 likes

Dankje voor je reactie. :cupid:

1 like

@lapzwans heeft al wijze woorden gezegd maar liefde voor jou @Twijfelaar
Ik denk dat bij mij de kern van het probleem zit dat ik ook echt wel waardering/zelfliefde haal uit die contacten ipv dat ik al 100% van mezelf houd en die gesprekken/jongens dus gewoon als een leuke aanvulling kan zien. Probeer ik wel echt in mijn achterhoofd te houden maar vind ik lastig. Is dat herkenbaar?

2 likes

Ik ben heel gelukkig alleen maar ben wel op zoek naar intimiteit. Bij een goede klik met een man heb ik toch al gauw hoop dat dat kan ontstaan dus dan valt zo’n situatie als deze rauw op mijn dak.

Ik vind de aandacht fijn in ieder geval, ik krijg daar best een kick van en ben zelf ook gul met mijn aandacht. Ik merk de laatste tijd dat het ook best verslavend wordt en dat ik het hele daten zelfs leuk ben gaan vinden als tijdverdrijf dus dat wordt langzaamaan wel een dingetje.

Nog even en ik verwijder de apps weer voorlopig, ik vind het wel weer even mooi geweest zo.

Super herkenbaar. Bij elke jongen denk ik: yay, misschien lukt het nu eens! Teleurstellend als dat niet zo is.
Rest van je post is trouwens ook herkenbaar.

2 likes

Ja dit. En dat je jezelf dan weer helemaal openstelt voor iemand en dat het dan weer niks wordt :roll_eyes:. Intimiteit ja. Het gaat gewoon zoveel dieper dan een goede vriendschap. Hoop dat het voor ons allemaal snel weer komt!

1 like

Ik hoorde laatst van mensen (niet mijn vrienden) dat het ‘heel normaal’ is om wanneer je in een relatie zit eventjes de markt te testen op tinder. Dan raak je met mensen in gesprek en dan op een gegeven moment realiseer je je weer dat je al een leven met een partner hebt dus ghost je degene(n) met wie je praat. Ik vond daar wel wat van uiteraard maar dat was ‘flauw’ en ik nam tinder te serieus.

Ik zeg niet dat dit jou 100% zeker is overkomen natuurlijk maar ik denk wel dat je het echt niet bij jezelf moet zoeken. Iemand die iemand anders ghost ben je liever kwijt dan rijk vind ik in ieder geval.

1 like

Ik ben niet eens echt verbaasd om wat je zegt en dat is eigenlijk wel bizar, toch? Ik heb het nog nooit gehoord maar ik geloof je meteen.

Als mensen zeggen dat ik Tinder te serieus neem of iets in die strekking dan ben ik het daar trouwens niet mee eens. Ik heb genoeg serieuze dates gehad om te kunnen stellen dat het echt niet enkel om seks en bevestiging draait.

Hebben jullie ook wel eens dat Tinder berichten pas veel later toont? Dus dat je de hele dag geen bericht ontvangt van een match en dan in de avond ineens het bericht kan zien dat hij vanochtend al heeft verstuurd?

Misschien werkt even uitloggen en weer inloggen daarvoor!

Ik keek toevallig vandaag wat psychologische filmpjes op YouTube (echt mn guilty pleasure) maar een ging ook over ghosten. Het pijnlijkste van ghosten lijkt niet eens de afwijzing te zijn, maar het idee dat iemand je het niet waard vindt om je afsluiting te geven, om even vijf minuten te besteden aan het aangeven dat/waarom diegene niet verder wil. ‘Positieve’ noot was wel dat ze zeiden dat aan het eind van de rit het ghosten meer negatief effect zou hebben op diegene die zelf ghost (toch schuldgevoel, gesteld dat het geen psychopaten zijn) dan degene die geghost wordt. Maar ja, maakt het niet minder kut, vooral niet als het echt na een tijd (weken/maanden) daten is. Vraag me dan ook echt af wat er mis is met zo’n persoon.

Maar even eerlijk: heb jij wel eens geghost?

• Nee, ik ghost nooit en leg altijd uit als ik niet verder wil gaan.
  • Ik ghost wel eens, maar alleen als ik diegene nog niet in het echt gezien heb.
  • Ik ghost wel eens, maar alleen als ik nog maar kort contact met diegen heb.
  • Ik ghost zelf ook mensen, maar ik voel me er wel rottig over.
  • Ik ghost zelf ook mensen, maar het doet me niet zoveel.

0 stemmers

Ik heb het 1x gedaan na een date (met seks) en dat is 4 jaar geleden en voel me daar inderdaad tot de dag van vandaag nog schuldig om en heb het sindsdien ook niet meer gedaan.

2 likes