Tinderervaringen

Soms weet je na een date gewoon allebei dat het never njet iets wordt, dan lijkt het me best oké om ‘elkaar’ te ghosten. Maar mss is elkaar ghosten technisch gezien niet écht ghosten :thinking:

1 like

Ik zie ghosten ook als niet antwoorden als iemand een bericht stuurt. Als je beide na een date niets meer laat horen is dat toch niet echt ghosten? Want dat heb ik ook wel eens gedaan

6 likes

Maar dan is het ook een assumptie. In principe zou je dan ook iets kunnen zeggen als: jo, dit gaat m niet worden geloof ik he? Oid. Ik snap best dat juist in digitaal contact het best makkelijk is om te vergeten dat de persoon aan de andere kant echt een persoon is met alle gevoelens die erbij komen kijken (sterker nog, ben ik zelf ook gevoelig voor), maar als ik er over nadenk vind ik het eigenlijk best treurig dat steeds meer mensen ghosting blijkbaar als een acceptabele manier zien om met andere mensen om te gaan. Want het blijven wel mensen.

(En dit is uiteraard niet persoonlijk bedoeld/aan jou specifiek gericht)

Hoezo is het dan een aanname? Als ik na een date denk mwah ik hoef m niet per se nog eens te zien, en hij stuurt niets dan is het toch prima om het zo te laten? Mag er toch vanuit gaan dat als iemand iets wil, hij dat laat weten. Dat doe ik zelf ook. Voel me pas genegeerd als ik wel iets stuur, en er komt geen reactie. Of ziet iedereen dit anders? Dan moet ik m’n antwoord op de poll aanpassen haha

Edit; is misschien anders als er tijdens de date al vervolg afspraken besproken zijn oid, maar daar ga ik nu even niet vanuit.

4 likes

Ja, klopt. Hangt een beetje van de dynamiek van de date af. Al beide situaties meegemaakt. Het gewoon zeggen (dat het 'm niet wordt) is inderdaad prettiger. In zo’n situaties (dat ik het wel zeg) was de date meer van het genre ik wil niet met jou verder daten maar als ik je per ongeluk op straat tegen kom ga ik niet speciaal de straat oversteken om je te ontwijken :sweat_smile:.

1 like

Nouja, ik vind het dan ook geen ghosten, maar het zou alsnog netter zijn geweest om het uit te spreken bedoel ik meer. En dat wil niet zeggen dat ik het altijd op de beste manier doe zelf

Speaking of, wat doen jullie als je iemand die je (ooit) geghost hebt opnieuw in het echte leven tegenkomt? In de supermarkt of op café, of lekker awkward in de trein, een werkmeeting of een andere ruimte waar je je niet snel uit de voeten kan maken?

• Ik doe alsof mijn neus bloedt
  • Ik erken dat we elkaar (soort van) kennen
  • Ik wacht af hoe de ander reageert
  • Iets anders

0 stemmers

Maar als die ander dat ook niet doet(en dus ook niks stuurt) is dat toch niet nodig?

Ik heb vaak genoeg gehad dat het doodbloeden, maar dat is geen ghosten, want komt van twee kanten dus daar wordt niemand opzettelijk genegeerd.

1 like

Nee, vind ik niet. Ik vind dat je pas echt van ghosten kan spreken nadat je elkaar in het echt hebt gezien of ‘lang’ contact hebt gehad via berichtjes.

2 likes

Misschien proberen of er een update is? Ik kreeg laatst na een update ineens een bericht binnen van 5 weken geleden. Was in een superleuk gesprek en ik was eigenlijk een beetje geïrriteerd dat hij niks meer had gezegd, maar hij had achteraf dus echt diezelfde avond nog gereageerd.

@lalalele niet helemaal hetzelfde als in de poll want heb hem niet geghost, maar wel soort ongemakkelijk. Ik kwam vrijdag in de bus een jongen tegen van Tinder waar ik een tijdje mee had geappt. Ik had toen uitgesproken dat ik het gewoon op de app al niet helemaal voelde en dat ik niet wilde afspreken dus had al een tijdje geen contact meer met hem. We wonen echter in hetzelfde dorp dus heel gek dat we elkaar nog nooit hadden gezien. Nu kwam ik hem dus ineens tegen, maar ik had geen lenzen in/bril op en ik was ook een beetje aangeschoten en had maar half door dat hij het was. Ik schijn hem dus echt meerdere keren recht in z’n ogen aangekeken te hebben en daarna (volgensmij ook vrij arrogant :sweat_smile:) weg gegeken te hebben.

Lekker lang verhaal dit, haha. Maar normaal zou ik gewoon hoi zeggen, maar ik had het gewoon eerst niet door en daarna twijfelde ik zo erg dat ik geen hoi meer durfde te zeggen.

1 like

Ik doe dat ook, maar ik vind het low key wel ghosten denk ik. Maar ik vergelijk het een beetje met een real life interactie (maar weet niet of het wel te vergelijken is). Maar als iemand je in het echt aanspreekt, negeer je diegene toch niet (ik niet althans) en zeg je toch dat je geen zin/tijd hebt.
Maar nogmaals, weet niet of het een terechte vergelijking is.

Edit: bij nader inzien weet ik niet of ik het zozeer ghosting vindt, als wel dat ik het eigenlijk gewoon onaardig gedrag vind.

Edit 2: heb maar de definitie opgezocht en er wordt wel duidelijk gesproken over een ‘ personal relationship’. Dat is nog breed te interpreteren, maar neem aan dat iemand negeren als ie je aanspreekt dan nog geen ghosting is. Maar toch ook niet echt aardig.

1 like

Maar persoonlijk, als ik iemand aanspreek op een datingapp, en die ander heeft geen interesse, dan heb ik liever dat diegene niets zegt dan dat hij zegt: ‘sorry, geen interesse’.
Ik vind het op datingapps toch een soort van ‘toegestaan’ ofzo? Neem het niet persoonlijk en doe het andersom ook.

Edit: heb het dan wel specifiek over openingszinnen of gesprekken die doodvallen

5 likes

Nee heb je gelijk in. Ik zou het ook niet persoonlijk m nemen, maar ik vind het gewoon ergens in mijn achterhoofd toch raar en ik denk omdat ik het toch vergelijk met interactie in het echt. Snap dat het niet helemaal opgaat.

1 like

Ja, als je stilstaat bij de gedragsregels en wat er geaccepteerd en normaal vinden is dat idd wel krom.

1 like

Oh haha nu het er toch over gaat… Ik ben net voor het eerst geghost (alhoewel, we hadden elkaar nog niet gezien maar wel een tijdje gepraat dus was toch een kleine verrassing). Maar het zal wel karma zijn want ik heb ook een keer iemand geghost - en nee, ben er niet trots op, en vind het behoorlijk lullig dat ik toentertijd zo met de situatie heb gedeald. Maar om nou te zeggen dat ik er nog ‘last’ van heb zoals hierboven wordt genoemd… Nee.

3 likes

Ik ben sinds een tijdje weer aan het tinderen en er zijn 2 mannen die ik al 10 keer naar links heb geswipet, maar steeds terugkomen… kun je die ergens blokkeren oid?

Nee die hebben denk ik de betaalde versie

Haha ik heb ook weleens iemand gerapporteerd op Bumble omdat zijn kop èlke keer weer voorbij kwam en ik er chagrijnig van werd. Hielp niet haha, zie hem nog steeds.

9 likes

Nou, ik heb drie kletserige jongens van datingapps op whatsapp. Je zou toch denken dat er wel eentje zou zijn met wie ik m’n avond chattend door zou kunnen brengen, maar nee hoor. Zijn allemaal druk :frown: :mad:

2 likes

I feel ya! Dat is zo prut. Ben je toen gaan swipen? That’s what I would have done. :shushing_face:

1 like