Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Deze heb ik ook! Inderdaad een hoop geld maarrrrrr ik ben eind 20 en heb vorig jaar de mijne uit mn jeufd weggegooid dus als je er zo lang meedoet :joy:

3 likes

Ik had de allergoedkoopste van Kruidvat en die vond ik echt kut want duurde heel lang (echt wel een halve minuut ofzo) voordat hij een temperatuur aangaf. Echt niet fijn als je al die tijd die thermometer in je baby moet houden. We hebben er ook eentje van Braun, een witte met groenig doorzichtig beschermkapje eroverheen, en die is heel snel, en heel fijn.

@Bambam Hier ook voor 2 baby’s de bednest gebruikt en ik vind het echt een topding. Superfijn ook dat je de stoffen zijkantjes heel makkelijk eraf kunt halen en kunt wassen. Enige nadeel vind ik dat hij wel echt heel zwaar is als je het onderstel en de ‘bak’ samen in die draagtas doet om mee te nemen. Maar het in- en uitklappen gaat echt héél makkelijk.

1 like

Ik ben niet van het tweedehans kopen maar door jullie ben ik toch op marktplaats naar een fietsje aan het kijken voor mn kind (een nieuwe is echt super zonde, zeker omdat we geen hele marathons gaan fietsen en hij waarschijnlijk maar een jaar erop past) en er het aanbod is echt super goed! Dankkk voor de simpele tip :joy::kissing_heart:

8 likes

Omdat we vrijdag met onze dochter naar de stad gingen en we dus buiten waren kreeg ze weer dezelfde uitslag op haar gezicht en handen (ze wilde geen handschoenen aan). Toch maar via E-consult laagdrempelig een foto ingestuurd met beschrijving en de huisarts wil haar toch wel graag zien.

Gisteren ook even buiten geweest te wandelen en na 20 minuten weer dezelfde uitslag, roodheid en bultjes. Als we binnen zijn is het na een half uurtje ook weer helemaal weggetrokken. Ze lijkt ook nergens last van te hebben dus ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.

1 like

Mijn man heeft dit ook! We noemen het allergisch voor de kou :joy: altijd als hij buiten is in de kou (of ook wind in de zomer) krijgt ie uitslag (urticaria) en dat jeukt en doet pijn. Soms zwelt het ook wat op. Meestal is het vrij snel weer over als ie weer binnen is, maar soms blijft de jeuk en pijn wel nog wat uren daarna.

Ben benieuwd wat de huisarts zegt!

Ik ben me een beetje aan het inlezen over babybadjes, in eerste instantie zag ik het we-too badje (vind ik heel mooi, zou in de babykamer op standaard kunnen staan. Voldoende ruimte voor op zich). Maar ik vind m wel heel prijzig! Lees ook goede dingen over het stokke flexibadje. Die vind ik dan weer een doorn in het oog om gewoon te hebben staan in de babykamer, en mijn badkamer is eigenlijk te klein om hem daar te gebruiken. Maar wel heel fijn dat je dat badje kan opvouwen!

Kan je ook die stokke flexi gebruiken zonder die standaard? Dat je hem gewoon op de commode zet bijvoorbeeld en daar dan baddert? En ik vind die newborn insert er helemaal niet fijn uitzien, alsof je heel makkelijk naar beneden zakt. Iemand daar ervaringen mee?

Ik zweer echt bij het stokke badje. Badderen in de babykamer doe je misschien in de kraamweek, maar daarna echt niet meer. Hier zette ik hem altijd op het aanrecht :sweat_smile: en inmiddels zit ze er in onder de douche (ze is nu 4.5 jaar!) Heb geen standaard erbij gekocht. Ook nooit gemist.

Newborn insert amper gebruikt. Hield haar altijd gewoon vast.

3 likes

Ja, dat kan wel alleen als er meer water inkomt is het wel vrij zwaar om naar de badkamer te tillen als je hem leeg wilt laten lopen. De stop zit onder en er zit een slang bij. Dus op het standaard zou je hem leeg laten lopen in een emmer.

Ik heb ook het stokke badje gehad en heel blij mee geweest! Nu ook de xl variant.

1 like

Ja dat kan wel maar voordat je dit gaat doen zou ik wel eerst even nadenken hoe je dat bad gevuld krijgt op een slaapkamer en vooral ook hoe je 'm weer leeg krijgt

2 likes

Ja hoor, dat kan prima. Ik zet het flexibadje nu op een campingtafel (die we ook weer opbergen na het badderen) in onze slaapkamer omdat onze commode te hoog is en onze badkamer direct aan de slaapkamer zit. Kan ook gewoon op de eettafel bijvoorbeeld. Als je de ruimte maar goed kan verwarmen en beetje handig water erin en eruit kan doen. Als mn kind iets groter is dan zetten we het badje op de grond onder de douche maar voor die paar badjes als newborn wilde ik niet weer een standaard kopen.

Newborn insert gebruik je in het begin niet. Juist pas als ze ietsjes groter zijn en zwaarder en te veel bewegen om handig met 1 hand vast te houden. Ik vond het wel handig voor wat extra steun voor ze goed kon zitten, maar je houdt dan dus alsnog de baby goed vast met een hand omdat ze anders idd wegzakken.

3 likes

Ik heb geen ervaring met de badjes die jij noemt maar heb van Pericles een bad aan/in mijn verschoontafel, zo’n 2-in-1-meubel. Heb die op onze badkamer gezet en het badje kunnen gebruiken tot ze 6 maanden oud was, nu gebruik ik het meubel nog maar gaat ze in zo’n zithulpstuk in het gewoon bad.

2 likes

Oke thanks! Scheelt meer dan de helft van de prijs als ik alleen dat badje los koop.

En is het heel zwaar om er een paar stappen mee te tillen om hem te legen?

Zou ook wel in de badkamer kunnen badderen maar dan moet het gewoon op de grond. Geen plek voor een standaard daar denk ik.

Ligt eraan of jij 30 liter zwaar vindt of niet. Ik zou het gewoon op de grond in de badkamer doen.

7 likes

Ja, dat is zwaar. Bedenk dat je net bevallen bent en alles zwaarder aanvoelt, misschien met een keizersnede en dan mag je geen zware dingen tillen.

4 likes

Ja dat is behoorlijk zwaar en het water klotst dan ook alle kanten op met lopen :joy:

6 likes

Onpopulaire mening, maar ik vond dat stokke badje niet fijn, de randen waren ook best instabiel. We hadden hem gelukkig te leen, dus ik heb hem terug gegeven en een simpel badje van de hema gekocht. Ben van plan om mn kind er deze zomer ook gewoon buiten mee/in te laten spelen. En je kan er idd niet mee lopen als ie vol is, daar is ie echt te zwaar en instabiel voor en dan klotst het water alle kanten op.

1 like

Haha ja dat is heel zwaar, even tillen is echt geen optie.
Ik heb gewoon een simpel wit badje met standaard van marktplaats gekocht voor een tientje. Looks boeiden me echt niet haha. En op een gegeven moment kon hij hier over naar een gewoon bad, als je die hebt is het maar voor een paar maanden.

3 likes

Zoals anderen al zeiden… is echt zwaar. Wij zetten de standaard (had wel gewoon zo een standaard wit badje) over de wc in de badkamer heen. Zou dat bij jullie ook kunnen?

2 likes

Ik zou met een badje op standaard ook even in de winkel checken of het niet te hoog is. Wij hadden een badje te leen van mijn schoonzus, maar het was te hoog voor mij waardoor ik mn baby amper vast kon houden, zeker als ik mijn onderarm onder zijn nek moest doen zoals de kraamzorg dat leerde. Hebben het badje dus 3 keer gebruikt en daarna gewoon meegenomen onder de douche.

2 likes

Ik heb ook een goedkope geleend, ga ervanuit dat we hem maar kort gebruiken. Dan neem ik haar mee onder de douche of in het grote bad in zo’n inlegger.

1 like