Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Nee hoor, je kunt ‘m heel geleidelijk schuiven naar de juiste helling. Mijn vriend moest en zou de bednest hebben, ik vond het maar duur en niet nodig… maar ben echt fan geworden haha! Ook nog eens prachtig.

Wij hebben ‘m ook meegenomen de eerste maanden als we ergens anders sliepen of als hij ging logeren.

1 like

Ik heb een hoog bed met een Snüzpod eraan, met wieltjes eronder wordt die nog iets hoger ( zitten erbij).

Als er één ding dat eerst een nutteloze gadget lijkt dan is het wel een elektrische vijl maar ik vind die tot nu wel een van de beste zaken die ik gekocht heb. Heb gewoon die van tommee tippee. Makkelijk en snel want heb bijna de vinger afgeknipt van mijn dochter met de nagelknipper.

Wat is nu een goede digitale thermometer?

2 likes

Gewoon elke. Bijv deze:

Die heeft ook een flexibele tip

1 like

Bedoel je een oorthermometer of een gewone? Ik heb die @Yzile hieronder post en uiteindelijk ook een oorthermometer gekocht. Reteduur maar heel blij mee (tip van hier): Braun IRT 6520 ThermoScan 7 thermometer

3 likes

Haha, ik vind de looks ook erg belangrijk inderdaad. Bij ons eerste kind hadden we een bednest geleend van de buren, maar dat kon nu niet. We mochten wel een andere cosleeper lenen van vrienden, maar toen we die (een donkergrijs, kunststof lelijk ding) in huis hadden heb ik heel hard gehuild omdat ik m’n perfecte baby’tje daar niet in wilde leggen. Diezelfde dag heb ik alsnog een bednest via mp gekocht.

2 likes

Ja heb er zo eentje van het ziekenhuis. Bij elk verblijf daar, kreeg ik de thermometer mee.
@roeptoeter ik ga die van jou eens bestuderen. Lijkt me een interessante koop

4 likes

Ik heb die van @roeptoeter ook, gebruikten ze ook in het ziekenhuis. Vind hem fijn in gebruik. Duur, maar gaat hopelijk toch wel wat jaren mee.

2 likes

Ik heb ook die braun. Heel blij mee, en al veel gebruik van gemaakt.

2 likes

Deze heb ik ook! Inderdaad een hoop geld maarrrrrr ik ben eind 20 en heb vorig jaar de mijne uit mn jeufd weggegooid dus als je er zo lang meedoet :joy:

3 likes

Ik had de allergoedkoopste van Kruidvat en die vond ik echt kut want duurde heel lang (echt wel een halve minuut ofzo) voordat hij een temperatuur aangaf. Echt niet fijn als je al die tijd die thermometer in je baby moet houden. We hebben er ook eentje van Braun, een witte met groenig doorzichtig beschermkapje eroverheen, en die is heel snel, en heel fijn.

@Bambam Hier ook voor 2 baby’s de bednest gebruikt en ik vind het echt een topding. Superfijn ook dat je de stoffen zijkantjes heel makkelijk eraf kunt halen en kunt wassen. Enige nadeel vind ik dat hij wel echt heel zwaar is als je het onderstel en de ‘bak’ samen in die draagtas doet om mee te nemen. Maar het in- en uitklappen gaat echt héél makkelijk.

1 like

Ik ben niet van het tweedehans kopen maar door jullie ben ik toch op marktplaats naar een fietsje aan het kijken voor mn kind (een nieuwe is echt super zonde, zeker omdat we geen hele marathons gaan fietsen en hij waarschijnlijk maar een jaar erop past) en er het aanbod is echt super goed! Dankkk voor de simpele tip :joy::kissing_heart:

8 likes

Omdat we vrijdag met onze dochter naar de stad gingen en we dus buiten waren kreeg ze weer dezelfde uitslag op haar gezicht en handen (ze wilde geen handschoenen aan). Toch maar via E-consult laagdrempelig een foto ingestuurd met beschrijving en de huisarts wil haar toch wel graag zien.

Gisteren ook even buiten geweest te wandelen en na 20 minuten weer dezelfde uitslag, roodheid en bultjes. Als we binnen zijn is het na een half uurtje ook weer helemaal weggetrokken. Ze lijkt ook nergens last van te hebben dus ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.

1 like

Mijn man heeft dit ook! We noemen het allergisch voor de kou :joy: altijd als hij buiten is in de kou (of ook wind in de zomer) krijgt ie uitslag (urticaria) en dat jeukt en doet pijn. Soms zwelt het ook wat op. Meestal is het vrij snel weer over als ie weer binnen is, maar soms blijft de jeuk en pijn wel nog wat uren daarna.

Ben benieuwd wat de huisarts zegt!

Ik ben me een beetje aan het inlezen over babybadjes, in eerste instantie zag ik het we-too badje (vind ik heel mooi, zou in de babykamer op standaard kunnen staan. Voldoende ruimte voor op zich). Maar ik vind m wel heel prijzig! Lees ook goede dingen over het stokke flexibadje. Die vind ik dan weer een doorn in het oog om gewoon te hebben staan in de babykamer, en mijn badkamer is eigenlijk te klein om hem daar te gebruiken. Maar wel heel fijn dat je dat badje kan opvouwen!

Kan je ook die stokke flexi gebruiken zonder die standaard? Dat je hem gewoon op de commode zet bijvoorbeeld en daar dan baddert? En ik vind die newborn insert er helemaal niet fijn uitzien, alsof je heel makkelijk naar beneden zakt. Iemand daar ervaringen mee?

Ik zweer echt bij het stokke badje. Badderen in de babykamer doe je misschien in de kraamweek, maar daarna echt niet meer. Hier zette ik hem altijd op het aanrecht :sweat_smile: en inmiddels zit ze er in onder de douche (ze is nu 4.5 jaar!) Heb geen standaard erbij gekocht. Ook nooit gemist.

Newborn insert amper gebruikt. Hield haar altijd gewoon vast.

3 likes

Ja, dat kan wel alleen als er meer water inkomt is het wel vrij zwaar om naar de badkamer te tillen als je hem leeg wilt laten lopen. De stop zit onder en er zit een slang bij. Dus op het standaard zou je hem leeg laten lopen in een emmer.

Ik heb ook het stokke badje gehad en heel blij mee geweest! Nu ook de xl variant.

1 like

Ja dat kan wel maar voordat je dit gaat doen zou ik wel eerst even nadenken hoe je dat bad gevuld krijgt op een slaapkamer en vooral ook hoe je 'm weer leeg krijgt

2 likes

Ja hoor, dat kan prima. Ik zet het flexibadje nu op een campingtafel (die we ook weer opbergen na het badderen) in onze slaapkamer omdat onze commode te hoog is en onze badkamer direct aan de slaapkamer zit. Kan ook gewoon op de eettafel bijvoorbeeld. Als je de ruimte maar goed kan verwarmen en beetje handig water erin en eruit kan doen. Als mn kind iets groter is dan zetten we het badje op de grond onder de douche maar voor die paar badjes als newborn wilde ik niet weer een standaard kopen.

Newborn insert gebruik je in het begin niet. Juist pas als ze ietsjes groter zijn en zwaarder en te veel bewegen om handig met 1 hand vast te houden. Ik vond het wel handig voor wat extra steun voor ze goed kon zitten, maar je houdt dan dus alsnog de baby goed vast met een hand omdat ze anders idd wegzakken.

3 likes

Ik heb geen ervaring met de badjes die jij noemt maar heb van Pericles een bad aan/in mijn verschoontafel, zo’n 2-in-1-meubel. Heb die op onze badkamer gezet en het badje kunnen gebruiken tot ze 6 maanden oud was, nu gebruik ik het meubel nog maar gaat ze in zo’n zithulpstuk in het gewoon bad.

2 likes