Bluey is lastiger dan Paw Patrol of Mario kart voor mijn 6 jarige. Principe is beetje hetzelfde dat je opdrachten moet doen, maar bij Paw Patrol wordt er meer richting gegeven aangezien lezen nog niet lukt. Paw Patrol was hier het eerste spel. We hebben nu ook Peppa en Bluey. Bij die laatste twee moet ik helpen.
Mijn kind gaat nu steeds zelf uit bed in de ochtend. Eerst kwam hij naar ons maar hij gaat nu gewoon naar de woonkamer en spelen
. Ik leg hem nu, sinds een paar dagen, terug in bed. En probeer hem uit te leggen dat hij moet roepen.
Maar hij wordt ook best wel vroeg wakker… gisteren 5 en net 5:45. Ik kijk nu naar slaaptrainers maar ik vind ze best wel duur?! Heeft iemand tips of positieve verhalen hoe dit aan te pakken?
Weet niet hoe oud hij is, maar hier gaat dit met een wekker goed. Als de tijger wakker is mogen ze naar beneden om te spelen (half 7). Ik leg altijd al speelgoed en knutselspullen klaar wat we dan afspreken wat ze graag willen doen de volgende dag.
Als ze eerder wakker zijn zetten we de loulou en lou podcast aan en blijven ze in bed tot de klok wakker is.
Hij is 2. Dus nog best wel jong. Hoe oud waren jouw kinderen toen je hiermee begon? En ga je dan zelf ook uit bed om 6:30 of blijf je nog even liggen? Dat lijkt mij wel een fijn vooruitzicht haha.
Met twee begrijpen ze vaak meer dan je denkt. Hier is het al heel lang ‘tijger is waaaakker’ als het half 7 is. Wij gaan er wel samen uit maar vooral omdat ik het niet chill vind als mijn peuter alleen de trap af gaat. Of we geven boekjes om in bed te lezen, die kunnen ze ook makkelijk zelf pakken.
Slaaptrainers werken hier ook heel goed. Staan ook heel veel op marktplaats. We gebruiken ze al sinds de jongste 2 is.
Speelmat van Decathlon! Die kan je opvouwen, echt fantastisch ding en goed betaalbaar.
Ben ik weer met een knutseltip ![]()
Ik heb met mijn 2-jarige een verjaardagskaart gemaakt.
Heb er nog een kaartje aan gehangen met “gefeliciteerd lieve x, dikke knuffel x”
Ben er erg trots op ![]()
Wat is leuker voor een eerste verjaardag?
Die blokken zou ik wel in een andere kleur willen, maar vond ff geen ander plaatje
Ja ik denk dat ze gewoon echt moet wennen (ik ook haha)
Ze heeft gister gelukkig al een iets betere dag gehad.
Wij hebben net een andere set blokken (van toys and garden oid) maar alleen het trappetje blok en een vierkant blok met gat maakt het al fantastisch. Ze kan met die trap op onze bank klimmen en er weer vanaf en door dat gat kruipt ze eindeloos. Echt top!
Ik denk dat je langer plezier hebt van het klimrek
Gelukkig! Het is ook heel wat voor zo’n kleintje, maar het is wel rot als je baby zo ontevreden is op de opvang.
Ik heb die kussens thuis en ze worden zoveel gebruikt! Al bijna een jaar lang het favoriete hoekje van mn kind. Het vierkante witte kussen gebruikt ie vaak als tafeltje om bijvoorbeeld een puzzel te maken, en dan gaat hij op een ander kussentje zitten als stoel. En echt een hit bij alle andere kinderen.
Ja als ze dan over praten denk ik echt huh dit gaat niet over mijn baby. Dan zeg ik het liefst die hele opvang af en neem haar lekker mee naar huis haha. Maar ja ik zal zelf over een week toch weer moeten gaan werken…
Zelfs mijn kinderen van bijna 4 en 6 spelen nog met die kussens. Of gebruiken ze om op te chillen voor de tv, of ze spelen er de vloer is lava mee
Ja ik zit er ook over te denken om die kussens voor dr 4e verjaardag te kopen.
Het wiebelding van het klimrek was hier laatst ook wel een hit. Maar ik zou me beperkt voelen in m’n ruimte met 3 van zulke grote houten units in huis.
Ja het neemt wel veel ruimte in helaas
Ons zoontje van 1 die overal op wil klimmen had die blokken geweldig gevonden, daar heb ik toen ook over zitten dubben. Nu met 2 gaan wij hem een klimdriehoek en glijbaan geven, hij is gek op klimmen en glijden maar met 1 had hij dat nog te moeilijk gevonden. Dus ik zou beginnen met de kussens!
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 11).