Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Kruidvat had ze laatst in maten en de grootste maat was 104/110 ofzo?

Die knutselschort van de action is echt een sensorische nachtmerrie als je niet goed tegen geluiden kan want die kraakt echt enorm. Als ik nu al aan dat ding denk kan ik al chagrijnig worden

7 likes

Nee maar wil ik ook graag deze zomer, zie ze op marktplaats ook heel vaak voorbij komen en soms zelfs gratis

1 like

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen: die van ons staat op marktplaats :blush:

2 likes

Hier hebben ze veel, in verschillende prijscategorieƫn. Ze hebben ook, als je een beetje in de buurt woont, een soort tuin met wat showmodellen.

1 like

Zijn hier ervaringen met rugdragers voor lange wandelingen met een peuter? Wat is een aanrader?

We hebben al de tula explorer, maar daar gaat de (dan) drumstick in. De peuter kan helaas niet te lange afstanden lopen.

1 like

Wil je een framedrager? Ik heb een Deuter kidcomfort III via marktplaats en heel tevreden over. Ik keek toen ook naar een Thule Sapling maar die was destijds wat moeilijker te vinden.

Het enige nadeel vind ik dat het nogal een unit is om mee te nemen. Wij maken nu met kind(eren) geen enorm lange of zware wandelingen meer en peuter loopt steeds meer zelf waardoor ik toch twijfel om een grotere draagzak zoals Tula toddler oid te kopen.

Edit - ze zat vorig jaar nog in de stokke limas flex, die kan tot 18 kilo/broekmaat 98 (zo uit mijn hoofd maar paste nog goed). Die is voor haar nu wel echt te klein maar mijn kind is vrij groot en zwaar voor haar leeftijs.

1 like

Drumstick hahahahha

14 likes

We zitten inderdaad te kijken naar een framedrager, maar weten niet hoe fijn dat is. Ik weet in ieder geval dat ik de komende maanden flink moet trainen om de draagzak weer voor lange wandelingen te gebruiken.

De peuter is niet zo zwaar (12 kg/ maat 92) dus een draagzak zou misschien ook kunnen… ik twijfel wat verstandig is voor lange, bergachtige wandelingen.

1 like

Ik heb op leertoren gezocht, maar ben niet echt specifiek tips tegengekomen voor een bepaalde leertoren. Zie wel dat er bij veel forummers gebruik van wordt gemaakt. Iemand aanraders of afraders?

@Howth wij hebben deze van Osprey en zijn er heel tevreden over: https://www.osprey.com/eu/osprey-poco-s25?size=One+Size&colour=Koseret+Green

Je kan hem helemaal verstellen. Ik ben klein en m’n vriend heel groot en we passen hem beide. Ook voetsteuntjes enzo voor je kind en een zonnekapje. Je hebt niet door dat je een kind van 10+ kilo draagt ofzo haha. Echt nice. Kwamen er wel achter dat het een Amerikaans merk was, maar toen hadden we hem al gekocht en gebruikt. Je hebt ook die van Deuter, volgensmij zijn ze wel vergelijkbaar.

2 likes

Ik vind een framedrager wel echt heel fijn en ook comfortabeler voor wat langere/uitdagendere wandelingen. Mijn peuter vindt het ook leuker omdat ze hoger zit en meer kan zien maar ook meer bewegingsvrijheid heeft in de framedrager ten opzichte van een draagzak. Daardoor draagt hij voor mij ook wat stabieler want een draagzak wurmt ze zichzelf uit en gaat ze half overheen hangen (ze is ook wel echt te groot voor onze draagzak hoor). En met een framedrager zit ze makkelijker uit de zon. Maar mijn peuter is 18 kilo dus wel heel ander gewicht haha. Vorig jaar met 15 kilo/93cm kon ik zowel draagzak als framedrager nog even makkelijk gebruiken want een framedrager is natuurlijk ook niet per see licht.

Kan je ergens een framedrager lenen voor een dag en uittesten op een wandeling?

1 like

Vanaf volgende week kan ik je laten weten of de Jindl bevalt! Prijzig wel, maar deze was mooi Ʃn plat inklapbaar.

Ik heb die van de Action van 35 euro, bevalt goed! Het is wel een groot ding, dus zou dit alleen aanschaffen als je er genoeg ruimte voor hebt. Zo’n dure heeft wat mij betreft alleen meerwaarde als je er eentje moet inklappen ivm de ruimte.

2 likes

Oh ja, graag! Thanks. Chill inderdaad als je hem in kan klappen.

Welk speelgoed met zuignap blijft goed aan het tafelblad van de Tripp Trapp plakken? Mijn zoontje is helemaal weg van Freddie de Vuurvlieg, maar ik lees in de reviews dat de tafelblad variant niet goed blijft plakken.

Geen een :sweat_smile: bovenkant van de tafel is te mat.

2 likes

Wij hebben een Thule Sapling framedrager, heel blij mee. Wij liepen er gemakkelijk 3 a 4 uur aan een stuk mee (soms wel afwisselen wie draagt). Het is niet licht, maar draagt wel gemakkelijk vind ik doordat het gewicht echt op je heupen zit. Verder sluit ik met aan met wat @Feather zegt.

Mocht je nog specifieke vragen hebben over een framedrager of de Thule, let me know!

1 like

Wij hebben er een gratis van marktplaats. Als je ruimte hebt en het goed in de gaten houdt is het echt super leuk! Het is toch maar tijdelijk en mijn dochter geniet er nu goed van. In de zomer heb ik er veel plezier van als ik haar zo goed buiten zie spelen in mijn eigen speeltuin.

3 likes

@Jeccat https://www.amazon.nl/Stickerset-Kinderstoelblad-Zuignappen-Kinderstoel-Speelgoed/dp/B0FKM4YRK6/ref=asc_df_B0FKM4YRK6?mcid=637e8ace045a31da8673676697cecd53&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=710069445520&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10729015886500539507&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9102859&hvtargid=pla-2443177329795&psc=1&gad_source=1
Ik heb zo’n sticker besteld in de hoop dat dat wel goed blijft zitten en je er dan iets op kan zetten.

1 like

Oh dat zou ideaal zijn! Bedankt voor de tip.

1 like

Ja geen idee of het echt werkt hoor want ze zijn nog niet binnen, maar zag het op TikTok bij iemand haha.

1 like