Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik had een box, wipstoel, babynestje en de newborn set. Newborn set en box vanaf dag 1 gebruikt, babynestje een paar keer in totaal en wipstoel ook weinig. Maar die vond ik voor onderweg dan wel weer heel handig toen mijn kind nog niet zelf kon zitten.

Nu bij de tweede ga ik geen babynestje meer lenen/kopen en wel een wipstoel. (Box en newborn set hebben we nog)

1 like

Uh ja, ik weet niet zo goed wat het begrijpend vermogen van een 4 jarige is. Maar als mijn kind van net 3 word 2 keer gewaarschuwd en daarna gaan de stiften weg (of elk ander speelgoed waar ie opzettelijk baldadig mee doet). Stelen doet ie (nog) niet, maar dat zou ik een zeer vervelende ervaring maken (mits ie snapt wat stelen is, dat is hier nog niet zo denk ik). :sweat_smile:

@kringel Bij mij staat de newborn set bijna ongebruikt in de hoek. Ik vind het gezelliger om m met een aankleedkussen en speelboog erboven op tafel te leggen, maar dan moet je die plek net hebben. Dit komt ook omdat de peuter aan kop zit dat ik dat makkelijker vind. Met de eerste wel iets meer gebruikt, maar had prima zonder gekund. Hij ging met 5/6 maand in de babyset volgens mij. In de keuken zet ik m al gauw in een baby Björn of hij blijft in de box (zolang ie content is) . Ik zou vooral kijken of je straks iets mist als je nog twijfelt. Is zo bij bestelt toch?

Edit: door al deze lovende reacties ging ik nadenken waar ik me aan stoor en dat is dat ie zo plat ligt en ik naar voeten kijk. Zit er een lig en zit stand op - ga dat eerst eens aanpassen :rofl:

4 likes

Hier de newbornset ook amper gebruikt. Mocht er een 2e komen dan lijkt het me wel handig (mits we een 2e stoel kopen). Voor 1 kindje vond ik het achteraf niet nodig, maar dat kwam ook vooral omdat we toen gewoon graag op de bank aten en de baby er dan in de wipper bij stond…

1 like

Wij gebruiken hem wel veel! Allebei de standen ook. Ligt ze net wat hoger dan de box maar niet hoog op tafel. Ze kan ons mooi zien. Gebruik het inderdaad voor eten of koken, of als we haar even kwijt moeten ergens veilig (we hebben een kat dus als je naar de wc moet als je alleen thuis bent voelt dit veiliger dan de box)

2 likes

Heeft er iemand een tip voor een leuk kookboek voor een kleuter van net 5 jaar?

Het Gruffalo kookboek schijnt leuk te zijn!

2 likes

Ik ben een keer in slaap gevallen met baby (hij was twee weken ofzo) op mn borst en toen viel hij van me af tussen mij en tussen het bed en het nachtkastje in.

Voelde me vet schuldig en wil het ook zeker niet bagatelliseren, maar hij heeft er niks aan overgehouden.

3 likes

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga de tripptrapp alvast aanschaffen met de newborn set erbij.

2 likes

Ik heb zoiets zelfs een paar keer gehad :no_mouth:. De eerste keer was echt net na de kraamweek, beetje vergelijkbaar met jou dus. Ik was dus in slaap gevallen en op een gegeven moment hoorde ik een heel zielig gekreun dat ik totaal niet kon plaatsen. Lag ie dus naast het bed.

Een andere keer, wel al een stuk ouder, lag ie zelfs ónder het bed wtf, alleen twee beentjes staken er onderuit.

En deze week was ie bij me gekropen en ik was hem ineens kwijt middenin de nacht. Uiteindelijk was ie dus zelf tussen het bed en de kast gaan liggen, maar duurde even voordat ik door had. Dus ik zei kom gewoon in bed vriendje. Nee mama hier liggen :smile:

7 likes

Koel in de auto, raam open of airco aan. Afleiding, niet met een scherm maar bij ons hielpen luisterboeken soms. En wij deden de stoel voor haar zo ver plat leggen als ging (als er niemand hoefde te zitten) zodat ze door de voorruit kon kijken. Echt een gouden tip heb ik niet. Ging sinds 3,5 wel ineens veel beter, hopelijk voor jou ook (en hopelijk nog eerder :))

1 like

Jaa precies! Zijn wel meer dingen gebeurt die mij voor ik een kind kreeg NOOOOIT zouden overkomen. Ik bedoel maar te zeggen dat je niet alles in handen hebt en je (hopelijk) alles doet met liefde en gezond verstand. En ja, soms maak je een (inschattings)fout.

6 likes

Ik heb om 6.15 al 2x strijd gehad om de luier verschonen en ik word er gestoooooord van.

Iemand een gouden tip? Speelgoed, sleutels, pakje doekjes geven of whatever helpt allemaal niet.

Ik was daar ook zo klaar mee na een tijdje, bij ons is dat het enige moment dat hij even een filmpje op de telefoon mag kijken. Ik zet op YouTube kids dan een timer van 3 minuten en dan is het ook allemaal snel gefixt. Niet de meest geweldige oplossing maar wel voor mijn eigen sanity :joy:.

4 likes

Lang leve tiktak, @Cam

1 like

Jep, tiktak hier ook @Cam

3 likes

Pff Tiktak/YouTube ga ik testen straks, zo klaar mee.

1 like

Oooh zo herkenbaar. Die van jou is ook 15 maanden ofzo toch? Ik herken echt veel van de dingen die jij nu deelt hier🤣 ook van dat slapen of huilen laatst.

Ik doe zelf geen scherm (al baal ik daar soms echt van als ik weer in een wwa move op een poepluier lig). Maar geluidjes en liedjes op de numsy werken hier goed. En ik wissel elke keer een zoef zoef dier van vtech af. Die leg ik op de commode.

En soms leg ik het verschoonkussen op de grond want dan is op je rug liggen minder erg klaarblijkelijk??? 15 maanden logica

2 likes

Ja inmiddels precies 16 haha! Op de grond helpt ook niet helaas, echt draaamaaaaa. Hij doet net alsof ‘ie gekidnapt wordt.

Iemand nog tips voor luisterboeken voor rond de 6 jaar? En tips voor wat leuk auto speelgoed? Binnenkort lange autoreis voor de boeg

Zag deze bij Action!

11 likes