Hm, ons tweede kind sliep bij ons in bed (wel volgens de safe sleep 7, maar het cb vond het niet zo chill) en we hebben niets gedaan om te oefenen met alleen slapen in zijn eigen bed. Verder verschoon ik luiers alleen met een doekje met water, geen zeep of lotion ofzo. Flessen steriliseren deden we ook zelden tot nooit. Bij de eerste vond ik het heerlijk om de babykleertjes te strijken, bij de tweede hadden we daar geen tijd meer voor. Tummytime en leuke sensorische activiteiten deed ik bij de eerste veel bewuster.
Of gewoon niet alle vlekken er uit halen? Ze worden vies, groeien razendsnel uit de kleinste maatjes waardoor het volgend jaar met hetzelfde seizoen al niet meer past. Als je het gevoel hebt dat ze was zoveel tijd inneemt zou ik lekker kijken hoe daar een stapje in terug te nemen is, of kijken met wat voor kleren het minder zichtbaar is.
Je zult vast al van alles geprobeerd hebben maar mij mij werk biotex vaak goed en vervolgens laten drogen in de volle zon.
Ja dit @Vloeistof! Mijn kind komt iedere schooldag als een mijnwerker thuis en na iedere maaltijd zit hij van buik tot haargrens onder; ik heb het opgegeven om al die vlekken eruit te halen. We hebben 2 of 3 setjes die ik netjes probeer te houden en de rest is helaas pindakaas.
Dit idd. Kleding via vinted en dan vooral broekjes in donkere kleuren aan naar school. Scheelt een hoop gedoe.
Ik heb zo’n klein rekje dat ik aan de balustrade hang. Scheelt ruimte en het is idd heel snel droog!
Goede tips verder. Mijn kind zit ook zo vaak onder de vlekken, maar misschien is de lat lager leggen ook wel prima.
Rot he, onze oudste heeft het ook en we merkten het rond die leeftijd ook al, hoewel niet bij elke rit. Rijgedrag lijkt van invloed te zijn, dus veel bochten/optrekken en remmen was vervelender dan snelweg.
Wij deden altijd een grote hydrofiel als een soort mega-slab om, voor het geval ze moest overgeven. En grote ziplock zakken (Ikea!) mee om evt vieze kleding lucht- en geurdicht in te kunnen doen.
Verder helaas geen tips voor je…
Ik ken je kind natuurlijk niet, maar als ik denk aan sommige leerlingen bij mij op school dan zou het een idee kunnen zijn dat ze het terug moet brengen bij de directeur. Als jullie of de leerkracht hem/haar vooraf even inlicht over het verhaal en het doel (kind even afschrikken).
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar jeugd’trauma’ ja, vreselijk, haha. Weet daarom niet echt hoe hard ik erin moet gaan zeg maar. Ze moet wel sorry zeggen en de spullen teruggeven ja, of bijvoorbeeld iets opruimen/schoonmaken als ze op een muur heeft gekleurd.
Ik weet niet of het werkt, maar ik heb weleens over armbandjes gehoord.
Voor wie een tripptrapp heeft; hebben jullie deze al gebruikt toen jullie baby klein was met dat speciale newborn opzetstuk of kun je in de eerste fase nog prima zonder tripptrapp?
Ik wil er sowieso 1 kopen maar heb al zoveel spullen (box, wipstoeltje etc) dat ik het misschien wel fijn vind om de tripptrapp pas later aan te schaffen.
Ja ik vond dit echt chill, dan kon ze er bij liggen als we aan tafel wilden zitten of ik schoof de stoel in de buurt van de keuken als ik ging koken. Als je hem later toch wil aanschaffen is het wel een handige koop, en new bown setje kan je misschien nog van iemand lenen?
Ja die Newborn set is heel fijn én leuk! Gezellig samen aan tafel 🥹 als ik ging koken dan zette ik ‘m ook bij me in de keuken omdat ik de box vanaf daar niet kon zijn. Ik kon niet zonder haha!
Zowel de stoel zelf als het Newborn setje staan veel op marktplaats, zo hebben wij ‘m ook voor een goede deal gekocht.
Het is niet écht een must maar inderdaad wel gezellig aan tafel, gezelliger dan een wipstoel of maxicosi op tafel wat mij betreft. Wij hebben ook gewoon de oude versie van de newbornset, wellicht dat je die nog voordeliger kunt kopen. En onze dochter heeft er ook best een tijdje in gezeten!
Bij mijn kind werd het beter toen hij vooruit in de stoel kon zitten en we ervoor zorgden dat hij door de voorruit naar voren kon kijken door de hoofdsteun van de passagiersstoel eraf te halen en rugleuning laag te zetten… voor de momenten van overgeven namen we oude tupperware dozen mee, met deksel om af te sluiten
Buiten wat hierboven al gezegd is hebben wij ook de eerste hapjes wel in die stoel gegeven. Je baby mag eigenlijk pas in de baby set (dus echt rechtop in de kinderstoel) als hij zelfstandig kan zitten en daar hebben wij ons vrij streng aan gehouden. En hapjes geven op schoot vind ik echt heel onhandig en wordt al snel een kliederboel.
Wij hadden hem bij de eerste niet maar nu wel en achteraf hadden we dat bij de eerste ook moeten doen. Veel handiger en gezelliger met eten. De baby zit er nu altijd bij; de oudste zat altijd in haar wipstoel op de grond of hielden we vast.
Ik heb de newborn set tot nu toe vaker gebruikt dan een wipstoeltje
Ja, ik had hem ook pas bij de tweede aangeschaft en was er echt blij mee!
Wij hebben de newbornset echt elke dag gebruikt vanaf de eerste week tot 8 maanden ofzo. Hier ook de eerste hapjes in gegeven. Goed om te weten (waar wij pas laat achter kwamen) hij heeft twee standen, helemaal plat en wat rechterop