Bij de Lidl hebben ze nu leuke sticker aankleedboeken (heb er een van feeën en prinsessen voor m’n dochter) en escape raadselboeken met stickers!
Smart games heeft ook van die reisedities.
Dolfje weerwolfje
Yes deze hebben wij, en was een hit voor in de auto!
Onze dreumes heeft twee weken geleden een verjaardag gevierd op de kdv en sindsdien klimt ze uit haar stoel om vervolgens te gaan staan en haar handjes in de lucht te gooien en hoera te roepen.
We hebben het voetenplankje al verlaagd en uiteindelijk eruit gehaald maar ze weet er nog steeds uit te klimmen. We hebben een riempje gekocht via bol.com, van een random merk. Maar die past dus niet. Een riempje van het echte merk vind ik echt belachelijk duur.
Hebben jullie een goed riempje of een andere oplossing?
Hoe oud is ze? Het was hier op een gegeven moment echt veiliger om de beugel eruit te halen en haar te leren hoe ze veilig zelf naar beneden kan.
Ik ga er vanuit dat je een Stokke stoel hebt? (Gezien het riempje). Wij deden tiewraps om de rugleuning en daar een merkloos riempje aan vast
Van Stokke? Die kan je vaak tweedehands op Marktplaats kopen
Ze is 15 maanden en nog niet heel erg bezig met dingen leren maar vooral gaan haha
O stom, dat heb ik er niet bij gezet maar inderdaad een Stokke. Wat een goed idee! Dat gaan we proberen.
Ja we hadden op marktplaats gekeken maar tweedehands gaan die nog steeds voor 20/30 euro
Via vinted een kunnen kopen voor 15 euro
Mijn baby (7 weken) vind het regelmatig lastig om overdag in slaap te vallen. Ze geeft dan signalen dat ze moe is maae blijft met open ogen om zich heen kijken, wil dan uiteindelijk weer drinken, boeren, buikpijn etc. Ik heb net als test wat white noice aangezet op spotify op mijn telefoon en dit lijkt te werken. Heeft iemand ervaring met zo’n apparaat met kalmerende geluiden? 'S avonds werkt het soms ook om van die slaapliedjes af te spelen dus ik hoop dat dit voor haar werkt
De moonie knuffels hebben een white noise functie en iPhone heeft dat ook. Misschien kan je je telefoon connecteren aan een speaker die je al thuis hebt?
Ik deed het gewoon op een oude telefoon en dan een app met geluiden die je zelf kunt kiezen en mixen (better sleep, gebruikte ik zelf al).
Is verder ook wel normaal dat ze lastig in slaap vallen overdag. Als de white noise niet helpt zou je ook nog in je armen of draagzak kunnen proberen.
Ja armen lukt haar juist matig sinds een week. Draagzak lukt, maar zodra je haar eruit haalt is ze wakker. En vind ik met een hittegolf lichtelijk heftig. Ze hoeft ook niet in bed te slapen, op mij vind ik nu echt nog prima
Oh dat is rot, zal wel weer een fase zijn. Maar inderdaad, dat geplak met deze hitte is wel intensief.
Ik heb een apparaat van Numsy en van Luvion gebruikt, bevielen allebei prima.
Ik heb een numsy en vind die heel fijn. Ook makkelijk mee te nemen voor onderweg of een weekendje weg oid
Nu ze wat ouder is gebruik ik hem als entertainment tijdens het verschonen. Ze gaat helemaal goed op het geluid van de trein haha.
Sinds kort ga ik weer naar de bibliotheek, en m’n kind vindt het daar ook helemaal geweldig! Maar ik ben wel overweldigd door het aanbod, er is zoveel! Natuurlijk ken ik nog wel titels die ik zelf als kind las vroeger, en het AVI systeem is er ook, maar hoe doen jullie dat verder? Gewoon ter plekke op zoek naar leuke boeken? Van tevoren reserveren en dan alleen ophalen? En hoe kan ik een beetje makkelijk op de hoogte blijven van welke boeken er nu uit komen, wat “in” is etc. Is hier een handig platform voor?
(S.o.s. kinderboekenleek )
Het staat hier op thema gesorteerd, misschien is dat bij jullie bieb ook wel zo? Ik zoek dan een beetje tussen de thema’s die mijn kind op dat moment aanspreken (en dan komt ze zelf nog met iets uit de bak ‘rouw’ of ‘religie’ ofzo ). Vind het assortiment populaire boeken hier wel enorm tegenvallen, er is in ieder geval weinig dat ik herken van tips en vind het vaak een beetje B categorie qua uitgevers/vormgeving Daarom reserveer ik boeken waar ik echt naar op zoek ben wel. Ik laat m’n kind ook zelf zoeken. Fijne van de bieb is dat je het gewoon weer terugbrengt als het niks is.
Ik sla tips van hier op, leuke titels die ik zie als ik een rondje door de boekwinkel loop, op instagram @inclusievekinderboekenclub en de lokale kinderboekenwinkel en ik volg meerdere kind gerelateerde accounts die ook nog weleens wat delen.
Welke heb je? Geluidjes van een trein klinkt fantastisch hahha