Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Iedere keer als mijn ouders naar Frankrijk gaan, krijg ik een hele grote tas met leuke baby/peuter kleding cadeau en de spullen zijn kwalitatief echt goed. En ja sorry, maar vaak ook leukere kleding qua designs en stijl dan in Nederland :joy: En goede katoenen basics voor volwassenen die niet gelijk lelijk worden na het wassen.

Hoop dat de fysieke winkels ooit naar Nederland komen.

2 likes

Valt dit groot of klein? Of true to size? Ken het helemaal niet en zie best wat leuks!

1 like

True to size

3 likes

Ik vind het vaak wel iets kleiner vallen als je het bijvoorbeeld vergelijkt met HEMA of H&M, dus koop het vaak een maatje groter dan normaal. Maar ligt misschien ook aan het model of bouw van je kind.

3 likes

Valt beetje klein. Ik zou er niet te veel van verwachten.
Rommelige winkels. Kwaliteit is mwah.

3 likes

Heeft iemand Johannesbroodpitmeel gegeven bij borstvoeding zonder alles te kolven?
De huisarts vermoedt verborgen reflux en heeft een verwijzing gegeven voor de kinderarts. In de tussentijd het advies (naast omhoog houden etc.) om te starten met Johannesbroodpitmeel.
Praktisch lukt het me niet om alle borstvoeding te kolven en met een lepeltje geven lukt niet want de baby is nog heel klein.
Op internet lees ik veel dat mensen het bij kunstvoeding geven maar ik hoop borstvoeding te kunnen blijven geven.

1 like

Dat vind ik dus niet. Mijn dochter draagt kleren die ik gekocht heb daar maar ook van haar nichten en sommige kleren zijn vijf jaar oud, tig keer gewassen en zien er even goed uit als andere merken.
Ik neem daar kleren die uit katoen zijn en doet zeker niet onder voor andere dingen.

3 likes

Wel geprobeerd, maar vond het echt heel veel gedoe. Idd geprobeerd om met een lepeltje te geven, maar werd echt een smeerboel. Uiteindelijk deels gekolfd, maar vond het met borstvoeding ook niet echt goed indikken en toch ook deels met kunstvoeding gegeven. Bij de live voedingen uiteindelijk overgeslagen.

Dus misschien niet echt het succesverhaal waar je naar op zoek was. Succes, want heel vervelend die reflux!

1 like

Pff wat een ellende he. Maar het kan dus al helpen als je een deel van de voedingen verdikt ipv alle voedingen te verdikken?

Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is hoor, maar dat heb ik zelf gedaan om het een beetje behapbaar te houden, ik was net begonnen om de borstvoeding af te bouwen en was niet helemaal overtuigd van het johannesbroodpitmeel…

1 like

Aaah stom hè die reflux :persevere:

Wij voegen Jbpm toe aan de kunstvoeding en dat gaat goed icm met 20 min omhoog houden na voeding. Maar kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt om af te kolven, is weer extra gedoe. Het CB raadde ons ook Gelilact aan als alternatief, werkt ook vaak goed voor veel kindjes met reflux. Maar wij vonden Jbpm juist fijner.

Een reflux kussen kan soms ook helpen trouwens. Bij ons helpt het ook goed.

1 like

Ik kolfde een beetje af, 50cc oid, en mengde dat met johannesbroodpitmeel en gaf dat met de fles. Daarna live voeden tot verzadigd. Daarnaast een refluxkussen in bed/box/kinderwagen. Zo’n handdoek onder het matrasje werkt echt niet imo

2 likes

Same, bij ons werd het er juist erger van helaas
@kringel

3 likes

Zo onze inbreng voor dag van de leidster is ook zojuist gemaakt. :star_struck:

Voor iedereen een persoonlijk kaartje. Tekst door mij, mooi versiert/gekleurd door peuter.
Gelukspoppetje van HEMA erbij in de enveloppe. Op de enveloppe naam in glitterletters van de HEMA.

12 likes

Wat zijn de beste/fijnste magnetische tegels? Prijs maakt niet uit, als het maar niet van Ali of Shein oid komt :smile:

Als je op de insta van eerstehulpbijspelen kijkt dan heeft zij oktober vorig jaar een post waar ze veel bekende merken vergelijkt. Geomag heeft de sterkste magneten, maar ieder merk heeft weer andere voordelen.

3 likes

Ja die vond ik ook handig! Via een andere blog ben ik bij Gladi terecht gekomen, in maart gekocht en wordt nog elke dag veel mee gespeeld. Ga voor Sinterklaas weer een andere set bestellen denk ik; Magnetisch Speelgoed kopen? #1 Gladi Magneet Tiles

1 like

Ik heb deze via bol en die zijn prima. Zou niet weten wat ik er aan mis of wat beter zou moeten, kinderen spelen er gewoon mee. https://www.bol.com/nl/nl/p/magnetic-tiles-magnaminds-magna-tiles-magnetisch-speelgoed-100-stuks-constructie-speelgoed-magnetische-tegels-montessori-speelgoed-magnetic-toys-magnetische-bouwstenen-speelgoed-3-12-jaar-magnetische-bouwblokken-paw-patrol/9300000150075882/?cid=1757952938737-4159681182443&bltgh=d8b5b46b-67ee-449e-81c0-b469382d316c.ProductList_Middle.2.ProductImage

5 likes

Ik ben aan het oriënteren op een leertoren. Had via de zoekfunctie al een hoop merken gevonden, maar heb niemand zien posten over de action leertoren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Vraag me af of het een beetje oké kwaliteit is voor €30 euro. Of dat de andere merken dus schandalig veel vragen ervoor.

1 like

Die van learn & grow vinden wij de fijnste. Vooral de mega tegels! Die hebben extra magneten in het midden, kun je beter mee bouwen

2 likes