Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Gladi beoordelen blogs volgens mij alleen maar goed omdat ze er commissie op krijgen
Ik weet de kwaliteit verder niet, maar als je de blogs bekijkt die het aanraden, zie je dat het allemaal affiliated links zijn. Dus die vertrouwde ik niet meer

In oktober is er meestal een Connetix kortingsactie en die van Hema zijn ook weer op voorraad

4 likes

Ohh echt :see_no_evil:? Nou ja, gelukkig bevallen ze hier prima :joy: M’n schoonmoeder had laatst twee doosjes meegenomen van de action en daar bouwen ze daar ook heerlijk mee. Dus ik weet nooit zo goed of het heel veel verschil maakt. Merk hier altijd hoe meer tegels hoe leuker vanwege de bouwwerken die ze dan maken

Wij hebben eentje die lijkt op die van de action (iig op het eerste gezicht) van Amazon. Echt prima tevreden mee tot nu toe.

2 likes

Wij hebben verschillende “merken” die we gewoon door elkaar gebruiken. “Magna minds”, “By Baboo” en “magnetic Tiles” van bol, en die van de action. Het doet het allemaal even goed qua magnetische kracht. Alleen zijn sommige wel iets dikker, volgens mij die van de Action sowieso. Want ik zag die hack dat je de tegels op een duplo bouwplaat kan gebruiken maar die dikkere passen daar niet goed tussen. Maar het bouwen gaat met allemaal even goed.
@DikkeKip

2 likes

Thanks voor alle reacties!
Ik zag door de tegels de magneten niet meer :nerd_face:
Maar ik dacht dat de een misschien wat kwetsbaarder zou zijn en magneten sneller los konden gaan oid. Gelukkig niet het geval en genoeg keuze! @Kusjessoldaat ik zou even kijken :smile:

2 likes

Ja deze hebben wij volgens mij ook en werken nog perfect. Geen scheuren of kapot, alle magneetjes zitten er nog in. De oudste magneten hebben we al 2 jaar en er wordt dagelijks mee gespeeld. Ik zou het zelf zonde vinden om drie of vier keer zoveel uit te geven aan duurdere magneten. Wel goed de reviews checken.

3 likes

Wij hebben die van de Action gekocht en vinden 'm prima. Mijn kind vindt het fantastisch. Ik heb wel wat extra gaten moeten boren, want de voorgeboorde gaten waren niet helemaal goed.

De dr swaab zinkolie is overal uitverkocht en online ook. Heeft iemand een tip voor iets vergelijkbaars? Mag ook van de dm zijn daar ga ik binnenkort heen.

Even bij de apotheek vragen! Kun je zonder recept daar kopen.

3 likes

Mijn eigen apotheek had het ook niet meer, maar zal even een andere proberen nog.

3 likes

Je kunt ook voor €13 op bol.com zinkolie kopen, wordt geleverd door een apotheek. Mocht de andere apotheek het ook niet hebben

Dit heb ik gehaald als vervanger, zit ook zink in en werkte hier als een trein
Uriage Bebe 1er spray cu-zn+ 100 Milliliter | bol https://share.google/fGjIIngNTdp2Z1oaW

1 like

Weet iemand bij welke winkel de spijkerbroekjes vrij breed en kort vallen? Mijn zoontje heeft een beetje een bol buikje en relatief korte beentjes. Ik had een spijkerbroek bij h&m voor hem gekocht maar die was echt veel en veel te lang, terwijl hij qua omvang perfect was. Hema misschien? Of Zara?

2 likes

Zara valt niet ruim, HEMA wel en misschien wibra en zeeman proberen

1 like

Geen merk tip, maar ik koop graag paperbag broekjes voor mijn dochter met ook zo’n soort bouw. Die zijn lekker elastisch aan de bovenband, waardoor het beter past bij de buik.

2 likes

Mijn kind past de babyjeans van Hema goed. Het is dit model en ze hadden die tot nu steeds in 2 kleuren blauw en grijs/zwart. Op de foto lijkt hij kort maar ik vind hem juist best lang vallen dus zou dan voor een maat kleiner gaan. Mijn dochter draagt hem nu in 98 en lengte is precies goed terwijl ze van de leggings van Hema en broeken van andere merken echt al wel tegen 104 nodig heeft voor de lengte.

@Kaasvlinder heb jij toevallig ook tips voor leggings? Arket en Zara waren echt te smal, Hema vind ik in de grotere maten niet zo leuk deze collectie.

3 likes

Next is leuk voor leggings

2 likes

Hmm, legging is bij ons ook een beetje hit-or-miss. Zara zit soms goed en soms idd heel strak bij de buikband. Arket zat bij de babymaten heel fijn en breed (dikke riblegging) maar is (gek genoeg) idd heel smal bij de grotere maten.

Deze van Zara is wat dikkere stof en zit bij ons goed, gaat wel een beetje pillen (vind ik jammer), maar verder fijne broek. Zit iets losser bij de benen zelfs.
https://www.zara.com/nl/nl/riblegging-met-label-p01681554.html?v1=458056142&v2=2422143
(edit: moet wel zeggen dat wij deze nog van vorig jaar hebben en het kan zijn dat Zara inmiddels de pasvorm heeft aangepast, maar hij lijkt verder precies op die wij hebben)

En ik heb wat leggings van MarMar (ook rib). Die zitten ook niet strak bij de buik. Ik denk dit model (ben nu niet thuis, kan vanavond even kijken voor je):
https://www.omoda.nl/meisjes/broeken/lichtroze-marmar-copenhagen-legging-leg-modal-327365.html

Hema had ik idd ook tot de laatste babymaat, vooral die ribversie.
H&M is hier meestal te smal, daar krijg ik haar kont niet eens in :stuck_out_tongue:

3 likes

Oh ja, die van de H&M zijn echt onmogelijk, vooral die met die ruwe voering.

1 like

Ja precies! Terwijl die juist zo lekker warm zijn.

Aanvulling @Junebug85 deze jeans is bij ons nu trouwens echt de favoriet. (was een tip van @Yzile ) Zo’n lekker zachte jeansstof en ruim genoeg bij de buik. Valt wel wat langer, dus ik zou de kleinste maat nemen.
https://www.nextdirect.com/nl/en/style/st415137/d65094

1 like