Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Van next de leggings met dikke voering zijn hier wel goed. Haar benen zijn wel een stuk steviger dan van andere kleuters maar haar billen en buik niet per se. Denk ik? Ik weet niet zo goed maar soms zie ik kinderen die echt smal zijn. Dat is zij in elk geval niet.

Van leggings haal ik al 116 en die broek van kaasvlinder heeft ze in 4-5 jaar.

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1260998001.html
Deze in 116 zit ook goed, met twee keer omslaan bij de pijpen maar goed bij buik en benen. Lekker los (dat vindt ze fijn).

https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/SU589984/AP6263
En deze fleece-achtige leggings van next dus ook in 110-116. Die draagt m’n zoon ook trouwens in de winter die haar te klein zijn.

Ohja en ze heeft ook een legging van mini boden die gewoon goed zit. Maar leggings heb ik eigenlijk nooit mee gehad dat het strak zat hoor. Boden vind ik wel een aanrader sowieso, leuke kleuren en printjes voor kleuters.

2 likes

Bij de Wibra hebben ze nu ook leggings met een warme (ruwe) binnenkant. Volgens mij vanaf maat 74. Wibra valt ook altijd wat breder.

1 like

Mijn kind poept regelmatig binnen 5 minuten als hij een keer een zetpil krijgt. En ik heb hierover 2 verschillende dingen gehoord van doktersassistentes. De eerste zei: ‘geen nieuwe geven, wordt snel opgenomen.’
En de ander zei juist: ‘wel een nieuwe geven.’

Dus nu weet ik het even niet

1 like

Geen advies maar op een gegeven moment kun je qua leeftijd en gewicht misschien al over naar de Roter paracetamol met banaansmaak. Die eten ze hier aksof het snoep is.

Of paracetamol als drankje? Geloof dat Sinaspril die heeft.

1 like

Ja die sinaspril heb ik geprobeerd maar vind hij niks. Zal eens kijken naar die andere! Dankje. Geef ook vaker nurofen. Maar heb het idee dat hij met een zetpil beter de nacht doorkomt (waarschijnlijk eigen invulling).

Macrogol en klysma’s in huis voor onze mini! Thanks voor de tip @JustinBieber en de rest. Onze eigen huisarts nam ons wel serieus en heeft ons gelukkig goed geholpen en gerustgesteld wat betreft het slechte poepen.

4 likes

Mijn zoontjes hebben ook vrij korte beentjes, ik vind die van de h&m en HEMA fijn, vooral degene waar ik de band mee kan verstellen. Dat ze te lang zijn maakt me eigenlijk niks uit, ik rol de broekspijpen om en als ze niet helemaal versleten zijn door het buitenspelen, gaan ze dus best lang mee qua lengte :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Wat fijn! Klysma hebben wij ook geprobeerd deed hier helaas niks. Maar met macrogol is het echt helemaal zoals het hoort! Succes en hopelijk heb je nu de oplossing :heart:

2 likes

Ik wil zoiets laten maken voor de verjaardag van mn vriend, dus 1 voor hem en 1 voor onze dochter. Dit is van Etsy, weten jullie een Nederlandse webshop/insta die dit maakt?

1 like

Een shop of insta weet ik niet, maar er is vast wel iemand in het oma topic die dit tegen betaling kan/wil doen haha

1 like

Oh haha daar had ik nog niet aan gedacht, goeie!

2 likes

Wel een Belgische. Heb ik besteld vanuit Nederland. Ik ga het even opzoeken!
Edit: Ontoed heet haar bedrijf.

1 like

Zo’n jeans jogger werkt hier het beste. Wel een lang kindje maar vooral ook bolle buik dus vaak zit de omvang te strak. Als die band dan elastisch is, scheelt dat vaak heel veel.

En 1 jeans van de Zara zit ook goed, deze:

3 likes

Ok deze foto gestuurd naar huisarts en kreeg de reactie dat dit niet geschikt is voor volwassenen en kinderen? En nu? Iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Ja wij hebben dit voorgeschreven gekregen door de kinderarts sinds hij 2 ofzo is en de huisarts verlengd het sinds dien gewoon

Niet voor volwassenen en kinderen - voor wie dan wel
Haha

2 likes

Nou precies, ik word hier gewoon boos van

1 like

Tipje om de wintergarderobe van je kind op vinted te shoppen. Net een petit bateau winterjas aan 10€, wollen bivakmuts van cyrillus, leren laarsjes aan 5€… gekocht. Soms even zoeken maar er staan bv. zoveel winterjassen van petit bateau op die als nieuw zijn (zoeken op ‘doudoune’, op merk, staat, en maat - ik zoek op maat 98 voor mijn 2-jarige, want petit bateau valt vaak wat kleiner, bij hen is maat 3j = 95cm en die staan onder maat 98 op vinted).

7 likes

Mijn dochter had er een van Gap jeans die breed (wel met elastiek) en vrij kort viel!

2 likes

Ik heb op Vinted een Tumble 'n Dry winterjas gekocht die als nieuw is, normaal 80 euro en nu 7.50. Vind die jassen op Vinted zoeken ook echt een tip. Ze zijn lekker lang bij de rug en armen en dik/warm. En blijven dus kennelijk heel mooi want vorig jaar ook een tweedehands Tumble 'n Dry jas die er na nog een winter dragen nog steeds als nieuw uitziet.

4 likes

Als jullie meer tips hebben voor goede winterjassen! Graag, kan ik Vinted even afspeuren :slight_smile: