Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Jip en Janneke zijn soms ook best gemeen tegen hun huisdieren. Ik sla die stukjes altijd maar een beetje over.

1 like

Haha o ja? Ja echt niet gezellig gewoon. Kikker is tot nu toe altijd wel een toffe peer dus doe mij die maar

2 likes

Nou die in die tv-serie is hij behoorlijk depri. Beetje in een diepe kuil gaan somberen. En er was ook iets met een brandend huis.

5 likes

Maar dat gaan ze toch allemaal samen blussen en weer opknappen?
Ik vind het wel fijn dat alle emoties er zijn bij Kikker.

2 likes

Dat ze allemaal xenofobisch doen tegen die rat. Tot hij zijn afgebrande huis repareert, dan is rat ineens wel goed genoeg.

9 likes

Mijn dochter vond verhaaltjes over kleuters ook heel leuk. Bijv. de boeken van Lisa en Jimmy (Vivian den Hollander), Meester Max (Rindert Kromhout) of Alle kleuters (Carry Slee).

3 likes

Ja dat is wel een beetje het probleem met die oudere verhaaltjes. Jip en Janneke hebben ook nog heel erg stereotyperende genderrollen.

2 likes

De neehoorn vindt mijn dochter ook heel leuk.

4 likes

Ik heb een boekje van de mooiste vis van de zee, een vervolg oid, en daarin sluiten ze een nieuwe vis buiten die vervolgens bijna door een haai wordt opgegeten. Heel apart

Haha ja, ik denk soms ook wtf dikkie dik?

Maar goed m’n dochter vind hem heerlijk.

@DikkeKip nijntje staat ook op netflix.

2 likes

Oh een van mij favo prentenboeken is ‘kom mee kees’ waar de vader door een snoek wordt gehapt. Vind dat wel verfrissend haha.
Heb ook de sprookjes verteller van Thé Tjong-Khing dat vind mijn zoontje ook geweldig. Daar worden soms wel wat hoofden afgehakt (maar dat wordt dan later weer gefixt)

3 likes

Mijn kinderen vinden steeds overal krokodillenstokken :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Wij hebben dat boekje van Kikker gaat zwemmen waarin Haas bekent dat hij niet kan zwemmen omdat hij bang is voor water. Kikker zegt dan vrij kort door de bocht dat hij maar gewoon moet oefenen want zwemmen is nu eenmaal het fijnste wat er is. Zegt een kikker tegen een haas :laughing:
We hebben ook dat grote flapjesboek van Kikker, daar is mijn kind helemaal fan van, ik moet altijd lachen bij de blz over kleding, daar gaat het over dat Haas cool is omdat hij een tshirt draagt. Mijn kind zegt dan ‘Ik heb ook een tshirt, ik ben ook cool. Mama ook, papa ook!’ :smiling_face_with_three_hearts::sunglasses:

6 likes

Mijn beide kinderen hebben dit gehad. De een met 4 jaar paar keer in een maand gevallen en beide voortanden zwart. Maar witte tand voor terug gekregen
En mijn andere kind was 2 en zwarte tand na een val en ook bij hem gelukkig weer een witte tand voor terug gekomen.

2 likes

Klopt, maar niet de film toch?
Die kan ik in ieder geval niet vinden

Nu we het toch over boekjes hebben, wat zijn jullie aanraders? Ben alvast bezig met een Sinterklaas/verjaardag lijstje. Heb dit tot nu toe er op staan:

Kind wordt in januari 2 maar de boekjes mogen ook voor een wat latere leeftijd zijn, gezien we al veel boekjes voor zijn leeftijd hebben :smile:

3 likes

Het populairst bij ons blijven de afgelopen jaren:

• Rupsje Nooitgenoeg (ik denk dat ik deze zonder overdrijven zo’n 300 keer gelezen heb)
  • Coco kan het (en de andere Coco boeken)
  • De mooiste vis van de zee
  • Ik zou wel een kindje lusten
1 like

Ja alfabet boek is hier een aanrader. Kunnen ze ook zelf ‘lezen’!

1 like
  • jouw pootje in de mijne
  • de ridder zonder billen
  • dikkertje dap
  • woezel en pip
1 like

Ik word gek van die rups :rofl: Hier ook al heel vaak gelezen, net als het boek over de spin.
Ik zag laatst een prachtige versie van Coco kan het, maar twijfelde teveel. Toch maar op het lijstje :smile:
Goede smaak heb je, de rest van het lijstje hebben we al :blush: