Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

• Bij ons in de straat, leuke illustraties en gedichtjes
  • De klassieker Raad eens hoeveel ik van je hou
  • Sssst de tijger slaapt, interactief boekje
  • het grote Fiep kijkboek
  • De kleine mol die wilt weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept

En op mijn wensenlijstje staat nog Ik wil mijn hoed terug.

2 likes

Poehhh zoveel leuks. Waar ik nu aan denk:

• Neus tenen buik boek
  • 100 eerste woordjes boeken van Edward Underwood (met flapjes, hele mooie boeken)
  • Ridder zonder billen
  • Raad eens hoeveel ik van je hou
  • Kikker verzamelboeken
  • Gouden boekjes (bijv Rollebollebeest, Koekemannetje, 3 beertjes, en Hoep)
  • Sinterklaas van Charlotte Dematons
  • Nog even achter mijn oortjes kriebelen en Nog even een kusje erop
  • Ssst de tijger slaapt
  • Ik vind Rikki boeken ook heel leuk en leerzaam (bijv Rikki, Rikki en de eekhoorn, Rikki en de kip)
  • Kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
  • Kom mee Kees

(En dus Bobbi, maar daar verschillen de meningen over hehe)

5 likes

Jaaaaa ik wil mijn hoed terug is hilarisch :smiling_face_with_three_hearts:

Wat een goede tips allemaal! Thanks! Kan weer heel veel op mijn lijstje.
Ik zag net dat je bij Hema je eigen naam kan toevoegen in Coco kan het. Misschien is dat ook nog een leuke tip voor jullie :blush:

3 likes

Als je van poezen houdt is dit ook een mooi boek. Staat alleen een versje in, wat wij nooit lezen :stuck_out_tongue: we vertellen het verhaal aan de hand van de prenten. Over een poes die een avondwandeling maakt.

8 likes

Ohhhh we hebben er twee en onze zoon is er dol op :smiling_face_with_three_hearts: Ik zoek hem op!

1 like

Ik vind Gewoon Zoals Je Bent een stom boek, wat mij betreft een afrader haha

Mijn kind (2) is gek op:

• De Kleine Walvis en De Grote Kleine Walvis
  • De Blaadjesdief (en alle varianten daarvan)
  • Hop op Zwemles
  • Donderkopje
  • Bobbie

De Leeuw in de Muis is heel leuk, heb ook Twee Vechtende Eekhoorntjes, die is ook wel prima haha

Verder nog:

• Kom mee, Kees
  • Bijzonder van Chris Saunders, De Reis, De Wens
  • Ik zou wel een kindje lusten
  • De Kleine Tractor
1 like

Ik ben pippi niet
Hup Herman
Alle boer boris boeken behalve de eerste
Samen hier
Kom mee Kees
Floddertje

Ik vind die serie van die leeuw en muis 3x niks. Ingewikkelde rijmschema’s met rare woorden omdat het vertaald is.

3 likes

Ik vind de Neehoorn heel leuk maar niet als verhaal voor het slapen. Duurt ZO lang.

1 like

ā€˜Deze ridder zegt nee’ is hier al lange tijd een hit. Nu de oudste er een beetje te oud voor is, vind de jongste het leuk (2,5jr). En de dikke Dikkie Dik boeken moeten hier vrijwel elke dag gelezen worden.

1 like

Alfabet is echt geweldig! En het Sinterklaas boek van diezelfde auteur leest m’n kind van 3 het hele jaar door haha. Komt goed kleine krab, De walvis wilde meer en Egalus waren hier ook lang favoriet. En zoekboeken!

4 likes

Iemand raadde hier pluk van de petteflet aan voor peuters/kleuters. Maar onze peuter vond het super eng. En ik moet zeggen dat snap ik wel. Met vogels en bijen die mensen aanvallen. En spannende stukjes in het donker.

Dacht zeg het nog even voor degene die het vroeg. En voor elk kind is het natuurlijk anders wat als eng bestempeld wordt

Oh en kikker (npo) vinden wij hier juist vreselijk. Zoooo negatief die kikker. En die zeurstem :joy:

6 likes

Bij mijn Albert Heijn hadden ze verschillende maten AH luiers pakken voor €7 waar 80 luiers in zitten. Denk dat ze er uit gaan oid, maar heb toch ff ingeslagen.

1 like

Samen hier van Oliver Jeffers is grote favoriet hier

2 likes

Mijn boekentip (vanaf 1 jaar hier al een hit): alle boekjes die je kan zingen.

Dikkertje dap van Noƫlle Smit is echt de favoriet
Maar ook boeken van Marijke ten Cate zoals Rijen Rijen in een wagentje
Mies van Hout heeft ook zulke boekjes

Heeft iemand nog tips voor boeken met leuke en goede rijm?

2 likes

Haha ja die film vond m’n dochter laatst ook best eng, ik snapte dat inderdaad ook wel :joy::see_no_evil:

1 like

Lekker oldskool: wiele Wiele stap en stappe stappe step :joy:

Heel veel boeken die hier graag gelezen worden zijn al genoemd maar bij ons is ā€œiedereen laat scheetjesā€ ook eentje die ik vaak moet lezen.

3 likes

Geen film maar serietip: Puffin rock op Netflix vindt mijn peuter (die veel dingen eng vindt) hƩƩl leuk! En ik vind het zelf ook schattig en niet irritant

5 likes

@Wonderland superjuffie vindt mijn dochter ook leuk. Lees dan vaak 1 of 2 hoofdstukken.
Mijn dochter vindt ook bedtijdverhalen voor rebelse meisjes leuk. Bij bijv maria callas wil ze dan graag de muziek horen etc. en echte foto’s bekijken.

1 like

Hier waren de boeken van Jessica Courtney-Tickle een grote hit. Prachtige ilustraties in combi met klassieke muziek .

Garage Gust

Aap leest een letter

4 likes