Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Haha ja, ik denk soms ook wtf dikkie dik?

Maar goed m’n dochter vind hem heerlijk.

@DikkeKip nijntje staat ook op netflix.

2 likes

Oh een van mij favo prentenboeken is ‘kom mee kees’ waar de vader door een snoek wordt gehapt. Vind dat wel verfrissend haha.
Heb ook de sprookjes verteller van Thé Tjong-Khing dat vind mijn zoontje ook geweldig. Daar worden soms wel wat hoofden afgehakt (maar dat wordt dan later weer gefixt)

3 likes

Mijn kinderen vinden steeds overal krokodillenstokken :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Wij hebben dat boekje van Kikker gaat zwemmen waarin Haas bekent dat hij niet kan zwemmen omdat hij bang is voor water. Kikker zegt dan vrij kort door de bocht dat hij maar gewoon moet oefenen want zwemmen is nu eenmaal het fijnste wat er is. Zegt een kikker tegen een haas :laughing:
We hebben ook dat grote flapjesboek van Kikker, daar is mijn kind helemaal fan van, ik moet altijd lachen bij de blz over kleding, daar gaat het over dat Haas cool is omdat hij een tshirt draagt. Mijn kind zegt dan ‘Ik heb ook een tshirt, ik ben ook cool. Mama ook, papa ook!’ :smiling_face_with_three_hearts::sunglasses:

6 likes

Mijn beide kinderen hebben dit gehad. De een met 4 jaar paar keer in een maand gevallen en beide voortanden zwart. Maar witte tand voor terug gekregen
En mijn andere kind was 2 en zwarte tand na een val en ook bij hem gelukkig weer een witte tand voor terug gekomen.

2 likes

Klopt, maar niet de film toch?
Die kan ik in ieder geval niet vinden

Nu we het toch over boekjes hebben, wat zijn jullie aanraders? Ben alvast bezig met een Sinterklaas/verjaardag lijstje. Heb dit tot nu toe er op staan:

Kind wordt in januari 2 maar de boekjes mogen ook voor een wat latere leeftijd zijn, gezien we al veel boekjes voor zijn leeftijd hebben :smile:

2 likes

Het populairst bij ons blijven de afgelopen jaren:

• Rupsje Nooitgenoeg (ik denk dat ik deze zonder overdrijven zo’n 300 keer gelezen heb)
  • Coco kan het (en de andere Coco boeken)
  • De mooiste vis van de zee
  • Ik zou wel een kindje lusten
1 like

Ja alfabet boek is hier een aanrader. Kunnen ze ook zelf ‘lezen’!

1 like
  • jouw pootje in de mijne
  • de ridder zonder billen
  • dikkertje dap
  • woezel en pip
1 like

Ik word gek van die rups :rofl: Hier ook al heel vaak gelezen, net als het boek over de spin.
Ik zag laatst een prachtige versie van Coco kan het, maar twijfelde teveel. Toch maar op het lijstje :smile:
Goede smaak heb je, de rest van het lijstje hebben we al :blush:

• Bij ons in de straat, leuke illustraties en gedichtjes
  • De klassieker Raad eens hoeveel ik van je hou
  • Sssst de tijger slaapt, interactief boekje
  • het grote Fiep kijkboek
  • De kleine mol die wilt weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept

En op mijn wensenlijstje staat nog Ik wil mijn hoed terug.

2 likes

Poehhh zoveel leuks. Waar ik nu aan denk:

• Neus tenen buik boek
  • 100 eerste woordjes boeken van Edward Underwood (met flapjes, hele mooie boeken)
  • Ridder zonder billen
  • Raad eens hoeveel ik van je hou
  • Kikker verzamelboeken
  • Gouden boekjes (bijv Rollebollebeest, Koekemannetje, 3 beertjes, en Hoep)
  • Sinterklaas van Charlotte Dematons
  • Nog even achter mijn oortjes kriebelen en Nog even een kusje erop
  • Ssst de tijger slaapt
  • Ik vind Rikki boeken ook heel leuk en leerzaam (bijv Rikki, Rikki en de eekhoorn, Rikki en de kip)
  • Kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
  • Kom mee Kees

(En dus Bobbi, maar daar verschillen de meningen over hehe)

5 likes

Jaaaaa ik wil mijn hoed terug is hilarisch :smiling_face_with_three_hearts:

Wat een goede tips allemaal! Thanks! Kan weer heel veel op mijn lijstje.
Ik zag net dat je bij Hema je eigen naam kan toevoegen in Coco kan het. Misschien is dat ook nog een leuke tip voor jullie :blush:

2 likes

Als je van poezen houdt is dit ook een mooi boek. Staat alleen een versje in, wat wij nooit lezen :stuck_out_tongue: we vertellen het verhaal aan de hand van de prenten. Over een poes die een avondwandeling maakt.

8 likes

Ohhhh we hebben er twee en onze zoon is er dol op :smiling_face_with_three_hearts: Ik zoek hem op!

1 like

Ik vind Gewoon Zoals Je Bent een stom boek, wat mij betreft een afrader haha

Mijn kind (2) is gek op:

• De Kleine Walvis en De Grote Kleine Walvis
  • De Blaadjesdief (en alle varianten daarvan)
  • Hop op Zwemles
  • Donderkopje
  • Bobbie

De Leeuw in de Muis is heel leuk, heb ook Twee Vechtende Eekhoorntjes, die is ook wel prima haha

Verder nog:

• Kom mee, Kees
  • Bijzonder van Chris Saunders, De Reis, De Wens
  • Ik zou wel een kindje lusten
  • De Kleine Tractor
1 like

Ik ben pippi niet
Hup Herman
Alle boer boris boeken behalve de eerste
Samen hier
Kom mee Kees
Floddertje

Ik vind die serie van die leeuw en muis 3x niks. Ingewikkelde rijmschema’s met rare woorden omdat het vertaald is.

3 likes

Ik vind de Neehoorn heel leuk maar niet als verhaal voor het slapen. Duurt ZO lang.

1 like

‘Deze ridder zegt nee’ is hier al lange tijd een hit. Nu de oudste er een beetje te oud voor is, vind de jongste het leuk (2,5jr). En de dikke Dikkie Dik boeken moeten hier vrijwel elke dag gelezen worden.

1 like