Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Tussen 2 - 2.5:

• Waar is de Kat?
  • Het Muizenhuis
  • Haas, uil en vos spelen verstoppertje
  • Rupsje nooitgenoeg
  • De spin die het te druk had
  • Ssst we hebben een plan!
  • Van een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.
  • Ik zou wel een kindje lusten
  • 365 verhaaltjes van Dikkie Dik of whatever Dikkie Dik als het maar Dikkie Dik is (el-ke dag)
  • Wij gaan op Berenjacht

Nu bij bijna 3 wil ze wat langere verhaaltjes. Floddertje, Lisa en Jimmy serie, muziekboeken van het Verhalenorkest, de boeken van Alice Hemming, Kikker. Iets als Pluk van de Petteflet is wel nog te lang. Dus ben nog op zoek naar een leuke middenweg.

4 likes

Alfabet is echt geweldig! En het Sinterklaas boek van diezelfde auteur leest m’n kind van 3 het hele jaar door haha. Komt goed kleine krab, De walvis wilde meer en Egalus waren hier ook lang favoriet. En zoekboeken!

4 likes

Iemand raadde hier pluk van de petteflet aan voor peuters/kleuters. Maar onze peuter vond het super eng. En ik moet zeggen dat snap ik wel. Met vogels en bijen die mensen aanvallen. En spannende stukjes in het donker.

Dacht zeg het nog even voor degene die het vroeg. En voor elk kind is het natuurlijk anders wat als eng bestempeld wordt

Oh en kikker (npo) vinden wij hier juist vreselijk. Zoooo negatief die kikker. En die zeurstem :joy:

6 likes

Bij mijn Albert Heijn hadden ze verschillende maten AH luiers pakken voor €7 waar 80 luiers in zitten. Denk dat ze er uit gaan oid, maar heb toch ff ingeslagen.

1 like

Samen hier van Oliver Jeffers is grote favoriet hier

2 likes

Mijn boekentip (vanaf 1 jaar hier al een hit): alle boekjes die je kan zingen.

Dikkertje dap van Noƫlle Smit is echt de favoriet
Maar ook boeken van Marijke ten Cate zoals Rijen Rijen in een wagentje
Mies van Hout heeft ook zulke boekjes

Heeft iemand nog tips voor boeken met leuke en goede rijm?

2 likes

Haha ja die film vond m’n dochter laatst ook best eng, ik snapte dat inderdaad ook wel :joy::see_no_evil:

1 like

Lekker oldskool: wiele Wiele stap en stappe stappe step :joy:

Heel veel boeken die hier graag gelezen worden zijn al genoemd maar bij ons is ā€œiedereen laat scheetjesā€ ook eentje die ik vaak moet lezen.

3 likes

Geen film maar serietip: Puffin rock op Netflix vindt mijn peuter (die veel dingen eng vindt) hƩƩl leuk! En ik vind het zelf ook schattig en niet irritant

5 likes

@Wonderland superjuffie vindt mijn dochter ook leuk. Lees dan vaak 1 of 2 hoofdstukken.
Mijn dochter vindt ook bedtijdverhalen voor rebelse meisjes leuk. Bij bijv maria callas wil ze dan graag de muziek horen etc. en echte foto’s bekijken.

1 like

Hier waren de boeken van Jessica Courtney-Tickle een grote hit. Prachtige ilustraties in combi met klassieke muziek .

Garage Gust

Aap leest een letter

4 likes

Ik heb een stomme vraag, ik ga binnenkort voor het eerst met m’n kleintje naar een pretpark. Ik wil dan de gewone grote kinderwagen meenemen, maar wat doe je dan als je een attractie in gaat? Op goed vertrouwen je hele hebben en houden daar buiten laten staan? Hangslot? 🫣 ik heb werkelijk geen idee.

2 likes

Ik liet de buggy op goed vertrouwen gewoon staan maar zag ook kinderwagens met een hangslot inderdaad. Denk wat je zelf prettig vindt! Zorg wel dat je kinderwagen goed herkenbaar is want ik had mn kind perongeluk al in de verkeerde buggy gezet hahaha

Was bij de Efteling trouwens

1 like

Sommigen halen er een wiel af en stoppen die in hun tas :joy:

6 likes

Dit zou ik weer vergeten waardoor mn kind alle kanten op stuitert als ik weg wil rijden hahaha

Ik laat zowel de kinderwagen als de buggy altijd gewoon staan. Bij de Efteling, maar ook dierentuinen enzo. Tas neem ik wel altijd mee.

2 likes

Slim, heb ook gewoon een basic tas eraan hangen dus idd even iets voor bedenken.

@Calypso rot opppp :joy: lekker met je schroevendraaier naar de Efteling, lachen

@Feline de (grote) luiertas ook? Voor zo’n lange dag zit ā€˜ie echt vol en moet ook m’n kind al dragen in de wachtrijen :smiling_face_with_tear: wilde die eigenlijk wel laten hangen.

2 likes

Oh nee op mijn Joolz kan je zo’n wiel gewoon losklikken. Zelf nooit gedaan overigens. Zet hem altijd gewoon neer zonder slot of iets, maar ik zie dus wel eens kinderwagens zonder wiel staan :joy:.

Was ie laatst niet in de Efteling gestolen bij een van de forummers?

Ik laat hem ook altijd gewoon staan. De tas zou ik wel meenemen.

1 like