Een kind dat altijd op de +2 lijn zit is niet zo heel spannend. Dan volgt ze toch keurig haar eigen lijntje. Een kind dat altijd op de 0 lijn heeft gezeten en ineens op de +2 is een heel ander verhaal natuurlijk. We willen ook helemaal niet dat alle kinderen per se op de 0 lijn zitten, maar dat ze hun eigen lijntje volgen.
Weet je ook hoe ze in de curve van bmi zit? Als ze daar nog in het groen zit of net in het oranje, zou ik me er niet zo druk om maken.
De richtlijn is ook niet dat kinderen met overgewicht of obesitas direct door worden gestuurd naar de kinderarts. Het is eerst de bedoeling dat het cb dit oppakt en handvaten geeft. En enkel obesitas wordt na een bepaalde tijd doorgestuurd naar de kinderarts, overgewicht niet.
Wat je zelf kan doen is naar het Voedingscentrum voor voorbeelden van dagmenus, maar volgens mij bieden jullie gewoon een gezond eetpatroon aan. Ik zou ook zeker niet ineens minder geven of minder koolhydraten oid want ze is gewoon in de groei en heeft dat nodig.
Heb je telkens dezelfde persoon op het cb? Anders zou je nog om iemand anders kunnen vragen.