Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb een moonie beer, vind hem wel zacht maar ook niet extreem zacht als in pluche ofzo. Maar ook niet stug, vind het wel een prettige structuur. Hoe voelt die van jou dan haha?

Mijn kind zit midden in de nacht opeens Coco en poesje te roepen. Ondanks dat ik wel weer graag wil slapen, vind ik het ook wel heel schattig

1 like

Ja het kan indd net gebeurd zijn, maar dan zou dat sporadisch een keer moeten voorkomen en niet standaard. Mijn kind is bijna 2, gaat sinds 3 maanden oud naar het kdv en is in die tijd 2 keer per ongeluk met een poepluier thuisgekomen. Op dezelfde manier als dat ik hem 2 keer per ongeluk met een poepluier heb afgezet daar in de ochtend (dat hij in de auto onderweg erheen poepte), dat is toevallige timing, maar zoals jij omschrijft klinkt indd echt niet als toeval.
En ja om half 5 nog een keer alle luiers checken/zindelijke kinderen naar de wc sturen is ook normaal beleid, net als dat een poepluier direct verschoond wordt zodra je het merkt, ook ivm rode billen.
Je hebt het al een paar keer besproken en je merkt geen verbetering, misschien moet je het dan eens met de locatiemanager opnemen? Of als je die stap te groot vindt, nogmaals bij de pm’ers aangeven dat je het, ondanks bespreken met ze, nog steeds merkt en wat gaan we nu doen om het op te lossen? Je mag echt verwachten dat dit anders gaat hoor, zou zo echt niet moeten (en ik werk als pm’er dus weet wel hoe het gaat en wat wel/niet zou moeten)

1 like

Maar is het wel doorgelekt dan?
Want ik herken wel een poeplucht aan sommige kleding omdat de geur daar dan intrekt. Bijvoorbeeld bij een maillot is dat sneller. En dat ze niet zo snel doorhebben dat er poep in de luier zit als dat je zelf hebt thuis, waardoor die geur in de kleding marineert hahaha.

2 likes

Ja ik weet niet, beetje als handdoeken uit de was niet in de droger zijn geweest :rofl: Beetje stug. Maar misschien ben ik gewoon zachtere knuffels gewend

Als ik dit zo lees geeft het je misschien ook rust om je erbij neer te leggen dat een dreumes nou eenmaal vaak en snel gefrustreerd raakt. Ze willen zoveel maar kunnen nog zo weinig, ze ontdekken hun eigen wil maar weten nog niet zo goed hoe daarmee om te gaan… De frustratie en woedeaanvallen die dat oplevert kan je niet voorkomen of vermijden, je moet er samen doorheen. En zo te lezen doe je dat hartstikke goed!

4 likes

Haha ja dat marineren is sowieso wel aan de hand lijkt me als ze zo lang wachten met verschonen. Fijn in ieder geval dat mijn kind niet de enige is die met een bepaald aroma thuiskomt…

Pff ben sowieso beetje geĆÆrriteerd naar de opvang, ik heb mn kind een dag thuis gehouden omdat ze allemaal zieke pmers hadden en zou een dag tegoed krijgen maar heb er nu al twee keer naar moeten vragen en alsnog die fucking dag niet tegoed gekregen. Ik denk nu wel twee keer na voordat ik one for the team pak :rage:

2 likes

Onze baby is steeds helemaal oververhit in de maxicosi. Het is nu niet eens zo warm meer buiten, had een lange mouwen romper aan en een dunne legging. Uiteindelijk legging uitgedaan maar… hoe doen anderen dit? :sweat_smile:

Ons oudste kind is in januari geboren en had het over het algemeen veel sneller koud…

1 like

Misschien is dit iets voor jullie: AeroMoov Air Layer
Gebruiken wij in de zomer ook in het autostoeltje en scheelt wel echt vind ik!

3 likes

Airco aan en niet langer in de maxi cosi dan nodig is. Ik maak hem liever wakker om in de box/bed te leggen dan dat ie in de maxi cosi blijft om te slapen.

Oh nee, dat herken ik niet haha zo nee. Wel gek dat dat blijkbaar verschilt

Wij gaan binnenkort over op een groot bed 90x200cm (hij is bijna 2). En ik vraag me af of we dan gelijk voor groot beddengoed (140x200) moeten gaan, of toch nog wel een kleinere deken (120x150).
En ik ben aan het twijfelen tussen dons, wol of katoen. Neig nu zelf meer naar wol of dons aangezien we een koukleum hebben.

Ik zou een groot dekbed nemen, 140x200 hoort in mijn hoofd bij een bed van 90x200, anders heb je altijd een stuk bed zonder dekbed en dat ziet er gek uit haha

Haha ja ik dacht dit dus ook. Maar misschien verdwaalt hij er wel in gedurende nacht. Denk dat ik de eerste periode nog wel gewoon een slaapzak ga gebruiken overigens. Een stapje per keer. Hoewel dat er dan ook weer zo leeg uitziet.

1 like

Meteen een grote, scheelt echt veel geld :sweat_smile:. Als die nog niet met een deken kan omgaan laat je 'm nog even in een slaapzakje liggen.

3 likes

Ik ben voor dons gegaan, maar heb er spijt van want het is vaak niet diervriendelijk las ik achteraf en het stonk heel erg in het begin. Heb het dekbed echt 3x gewassen + in de droger gestopt om de geur weg te krijgen🫠.

1 like

Aanvullend op de post hierboven: wol stinkt ook in het begin. Naar boerderij :rofl:

Ik vind het zelf wel een lekkere geur haha, en had vroeger als kind ook een wollen dekbed, dus het doet mij ook denken aan vroeger.

Ik was als kind ook een koukleum en mijn ouders hebben allerlei dekbedden voor me gekocht maar uiteindelijk was het Terschellinger wollen dekbed de beste koop ooit. Heb er onder gelegen tot ik uit huis ging en overging op een 2-persoons bed :grimacing:

5 likes

Gelijk 140x200, en als je die dan dwars legt heb je 140 in de lengte! Het lange stuk van 200 kun je dan onder het matras vouwen

Ik zou ook voor een groot gaan. Heb ook een 1 persoons in het peuterbed van mijn dochter liggen nu. Kun je goed instoppen. Een peuterdekbed in een 1 persoonsbed raakt snel los. En ze moeten in het begin echt wennen aan een dekbed dus dan is het wel handig dat ze niet na 1 x draaien zonder dekbed liggen.

Ah dankjewel. Je hebt wel gelijk, maar ik hoor dit echt niet van vriendinnen om me heen, of herkenning als ik erover vertel. Dus heb dan meteen het idee het aan ons ligt. Ik kan ook niet altijd m’n geduld bewaren en kan aardig uit m’n slof schieten en dat vind ik echt heel erg.

Deze week wat tips toegepast en het helpt wel, dus dank! Als in; drfitbuien blijven (ofcourse), maar niet altijd en niet altijd heftig. Nog meer de tijd nemen om vooraf te zeggen wat we doen en speeltje of boekje geven tijdens het verschonen helpt goed.

Ik ga nu op vinted maar wat van die vtech dieren kopen voor op de commode, want nu wil ze steeds hele grote geluidenboekjes mee wat ook totƔƔl niet praktisch is​:woozy_face::poop:

2 likes

Mijn baby ligt sinds een paar weken op zijn linkerzij tijdens het slapen, maar nu lekt hij de hele tijd door aan die linkerkant. We hebben al een grotere maat luier geprobeerd, luierbroekje, luierbroekje over normale maat luier… maar tot nog toe lekt hij nog steeds door.

Vannacht willen we nog luierbroekje over grotere maat luier uit proberen maar het is wel echt vervelend zo.

Heeft iemand nog tips?

2 likes