Dit menu is een gemiddelde dag, soms eet ze wel een broodje meer hoor, of wel veel avondeten. En ze eet natuurlijk ook af en toe wat ongezonde dingen erbij (taart op een verjaardag, plak worst bij de slager, halve krentenbol bij de bakker) maar dat is echt niet elke week dus ik vind dat eigenlijk al heel weinig voor een kind… Als ze zegt honger te hebben krijgt ze nu gewoon te eten
Het CB geeft nu het advies dat niet te doen, maar dat druist totaal tegen mijn gevoel in.
Omdat we niet het idee hadden dat ze echt buitensporig veel at, hebben we nooit echt een halt op hoeveelheid gezet, enkel op de eetmomenten (niet de hele dag door kleine beetjes eten). Ik hou altijd vast aan de regel: wij bepalen wanneer en wat je eet, jij hoeveel je eet.
We gaan in ieder geval een afspraak maken bij de dietiste om te kijken wat zij er van zegt. Als ze advies heeft waar we iets mee kunnen zijn we heel blij. En als ze aangeeft dat we het goed doen en onze dochter gewoon gezond is, zijn we ook blij. Als de dietiste met (in onze ogen) adviezen komt waar we ons niet in kunnen vinden, kunnen we er altijd nog voor kiezen het te negeren.
In ieder geval fijn om te lezen dat jullie dit dagmenu niet heel veel vinden (ik ben dus niet gek) en dat er meer kinderen zijn op de +2 lijn die niet als ongezond worden bestempeld. Dit geeft me rust en hoop dat we onze dochter niet uit laksheid een leven met obesitas in gejaagd hebben.