Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Oh dat had ik er even bij moeten zetten natuurlijk. Vanaf maat 80/86

Ik woon in het oosten, wil er best een stukje voor rijden, al is Tilburg dan wel een heel eind haha

1 like

Je hebt in Brabant ook Van Tilburg kids (ligt niet in Tilburg, lekker verwarrend icm bovenstaande berichtjes haha) Weet niet of dat dichterbij is?

In Den Bosch heb je ook wel wat leuke kinderkleding winkels met verschillende merken.

2 likes

Pico in Enschede misschien?

2 likes

Meis en Jip is erg leuk.

4 likes

ik was in maart naar het Omniversum geweest, slapen in Leonardo hotel (is met zwembad) en als het mooi weer is kun je nog naar Scheveningen. De volgende dag gingen wij nog naar Madurodam.

2 likes

Mijn dochter vond het met 3,5 ook al geweldig, dus met 5 is dat zeker ook heel leuk!

3 likes

Wat gebruiken jullie voor vlekkenverwijderaar? Ik heb het liefst een spray. Nu heb ik die inwrijf stick van Vanish, maar ik vind dat niet fijn werken. Ik heb de spray van Dasty geprobeerd, de blauwe, maar die werkt voor geen meter :rage:.

Ik gebruik het meest een shout spray voor kleding. Mijn man gebruikt liever een ossengal stick/blok. Ik vind het allebei prima z’n werk doen.

Voor witte was gebruik ik een poeder van volgens mij AH huismerk en wit hang ik ook buiten om de vlekken eruit te bleken.

1 like

Ik vind weken in biotex het meest effectief en daarna eventuele restvlekken na het wassen laten drogen in de zon.

2 likes

Dr beckmann heeft tegenwoordig ossengalzeep in sprayvorm.

3 likes

Ossengalzeep. Is geen spray maar werkt als een tiet

2 likes

Geloof dat ik hier op het forum de tip van ossengal gelezen had en daarom op voorhand in huis gehaald en met een week oude baby nu al blij mee, want de witte romper is weer mooi wit na een goede laag ossengalzeep.

Ik kreeg ook nog de tip om vloeibare groene zeep te gebruiken

4 likes

Paar uur weken in water met vanishpoeder en dan de was in werkt bij mij altijd

Ok ik dacht echt dat ossengal een scam was want het werkt hier echt 0.

Wil even ranten om iets totaal futiels namelijk het schatkistijsje. Als dat ergens wordt aangeboden dan sla ik het liefst het toetje over. Ik word zo woest van het concept. Mijn kinderen willen dat maar wat me echt ziedend maakt;
-De bodem is maar de helft van het kistje. Daardoor zit er nauwelijks ijs in. Ik heb het opgezocht. Er zit 80ml ijs in. In ƩƩn bolletje schepijs zit gemiddeld 100ml.
-Dat stomme vieze plakkerige nutteloze kistje dat dan vervolgens weer mee naar huis moet
-In de deksel zit een kartonnetje. Daaronder een plaatje in plastic folie. Ja een plƔƔtje. Het is niks, het kan niks, het is niet eens een sticker. Wtf moet een kind hiermee en waarom zit het in plastic onder een kartonnetje.
-Het weinige ijs dat er in zit is goor

Ik heb twee kinderen dus ik heb €8 betaald voor deze scam en nu zit ik ook nog met een bult plastic afval in m’n huis.

16 likes

Oh nee ossengalzeep werkt hier echt top! Vooral met spuug/poepvlekken, die verdwijnen vrijwel direct. Aardbeivlekken wrijf ik scheerschuim in. Alleen sinaasappelvlekken krijg ik er niet goed uit met ossengalzeep. Maar dat komt vooral omdat ik het weinig kan laten drogen in de zon.

2 likes

Is dat niet een tattoo?

2 likes

Thanks iedereen! Zoals ik lees dus ossengalzeep & ik ga ook het weken in vanish poeder proberen.

1 like

Oja mijn kinderen zijn zindelijk dus poepvlekken niet meer aan de orde :sweat_smile:. Ik heb het gebruikt voor tomaat en vetvlekken maar dat deed echt niks.

Nee het is van dat glossy tijdschriftpapier