Aardbeivlekken kun je heel makkelijk verwijderen met kokend water. Gewoon net gekookt water over de plek gieten en de vlek verdwijnt als sneeuw voor de zon. Geloof dat het ook werkt met frambozen ed.
Ik heb 2 van die kistjes van m’n moeder geërfd. Daarin bewaarde ze haar sieraden
Dat was vroeger wel!!
Nu is het een stom papiertje met een sudoku achtig spelletje ofzo waar je niks mee kan
Hier niet eens een sudoku maar twee papagaaien en twee krabben??
Die van dasty moet je de juiste (blauw, roze of wit) hebben voor de vlek waarvoor het bedoelt is, dan is het top.
De blauwe is voor ontlasting en als ik dat erop spuit en gewoon mee was dan gaan de vlekken er meteen uit, met ossengal heb ik dat helemaal niet.
Wat voor vlekken heb je vooral?
Is wel een sticker hoor!
Nah ik heb hem zelfs doorgescheurd om te kijken of er een stickerlaag op zat. Was echt niet zo.
Ik ben benieuwd hoe jullie het leren fietsen zonder zijwieltjes aan hebben gepakt? Mijn dochter is ruim 5 jaar en wil dit graag leren maar we hebben al een paar uur geoefend (verspreid over meerdere dagen uiteraard) en er zit weinig schot in. Ze heeft sowieso weinig gefietst in haar leven (wilde ook nooit op een loopfiets of zo) dus ze vindt het ook best wel spannend. Ik vraag me af hoe lang dit bij jullie ongeveer duurde en of jullie wellicht tips hebben? Ik probeer haar niet té stevig vast te houden want dan gaat ze volledig tegen me aan hangen tijdens het fietsen en doe ik eigenlijk al het werk, dus wat ik nu doe is met één hand de bagagedrager en met één hand het stuur (licht) vasthouden om haar te corrigeren maar het gaat eigenlijk nog steeds geen meter lang goed.
Edit: oh ja ze kan goed met haar voeten bij de grond en we hebben ook geprobeerd even zonder trappers dus de fiets als loopfiets gebruiken maar dat heeft dus ook weinig geholpen. Ik hoor om me heen van mensen dat hun kind in een middagje leerde zonder zijwieltjes te fietsen
Ze moet eerst op de loopfiets denk ik om balans te leren. Met zijwieltjes leert ze dat helemaal af en ben je verder van huis.
Verder heb ik wel eens gezien dat je een sjaal onder de armen moet binden en ze dan daarmee overeind houden
Misschien heeft ze gewoon nog even tijd nodig en is ze er over een paar maanden wel aan toe. Wij hebben het vroeger toch ook zonder loopfietsen geleerd.
Jammer dat ze nooit zo’n interesse had in de loopfiets. Want daar leten ze echt goed hun balans op houden. Dan is de overstap naar een ‘echte’ fiets zonder zijwieltjes veel minder groot.
De genoemde ‘sjaal-methode’ waar je een sjaal onder de armen doorfoet, deze ‘twist’ en ze daaraan vasthoud schijnt goed te werken. Heb ik niet zelf getest.
Als de fietsbeweging lastig is kun je ook een constructie maken waar het achterwiel vrij is, zodat ze stationair de trapbeweging kan oefenen. Maar geen idee hoe je dat praktisch doet.
En anders ook gewoon accepteren dat het misschien wat langer duurt. De een kan het met 3, de anders pas later.
Ahh dan is dat het denk ik haha. Ik heb vooral etensvlekken. Pompoen en wortel is toch erg hardnekkig . Dan maar eens op zoek naar de juiste. Thanks!
Ik zie wel eens filmpjes voorbij komen dat mensen dit binnen doen door de zijwieltjes in schoenen te zetten zodat ze iets hoger staan.
Bij ons ging het bij de oudste in een middag inderdaad, ook met behulp van de ‘sjaalmethode’. Ze kon toen redelijk fietsen, maar nog niet zelf opstappen en niet echt voor zich kijken, haha. Dat duurde wel een paar maanden, want ze was ook best onzeker. Ik heb een paar weken later haar neefje van ruim een jaar ouder fietsen geleerd met die methode, terwijl zijn ouders het al een half jaar probeerde. Wat bij die twee kinderen hielp was geen druk zetten en nog steeds beethouden terwijl ze het eigenlijk al konden. Dus dan hield ik gewoon mijn hand tegen de rug van mijn dochter bijvoorbeeld zonder echt vast te houden, maar dat gaf haar dan vertrouwen. En ik ben best vaak na de opvang met haar gaan fietsen/rennen op een voetbalveld van kunstgras, zodat ze lekker kon vallen en ik geen stress had vanwege auto’s. Dan komt het vanzelf!
Heeft er iemand een gouden tip om goed over te gaan naar een peuterbed. Mijn dochter wil maar niet in haar nieuwe bed gaan slapen. Ze ligt nu al in een campingbed die open is en waar ze ook uit kan. Ik had gehoopt dat ze dan wellicht wel in haar nieuwe bed zou gaan liggen omdat ze er uit kan, maar dat doet ze echt niet.
Ik vind deze van Dasty echt een topper voor all kindgerelateerde vlekken:
Pastasaus, bloed, gras etc gaat er tot nu toe allemaal uit.
Kan ze zelf vertellen waarom ze het niet wil? Die van mij vond het hartstikke spannend en slaapt sindsdien met een nachtlampje aan (is denk ik ook wel de leeftijd). We zitten er ook al sinds de overgang zeker 80% van de tijd bij s avonds tot ze zo goed als slaapt. Ze wil er opzich wel in liggen en overdag ook niks aan de hand maar s avonds moeten we dus een combi licht + luisterboek + erbij blijven inzetten voor ze slaapt. Helaas geen gouden tip dus.
Same. Bedje staat al maaanden naast zijn eigen ledikant maar hij wil er absoluut niet in. Terwijl hij nauwelijks meer in het ledikant past en er ook nog wel eens uit wil klimmen incl slaapzak. Maar we willen hem ook echt niet dwingen. Heb toevallig dit weekend samen met hem een dekbedovertrek uitgezocht in de hoop dat ie dan wel in zn nieuwe bed wil
Beetje zelfde hier. Ook weinig gefietst en een grote tuin maar weinig tegels om te oefenen. En op gras trapt het moeilijk. Wij hebben nu een stang gekocht die achterop de fiets kan. Superhandig om hem vast te houden. Past op de decsthlon fiets die we hebben. Nu kunnen we tenminste makkelijk oefenen… denk dat het zo wel snel gaat nu. Maar wij fietsen zelf nooit en merk dat ik het gewoon zelf ook wat spannend vind
Ohhh ga deze eens proberen! Heel benieuwd