Mijn zoontje was ook laat met fietsen. Hij is wat angstig aangelegd. Loopfiets heeft hij gehad, maar deed het te eindig. En wij fietsen zelf ook weinig. Hij heeft het uiteindelijk op de BSO geleerd. Daar hadden ze veel fietsen staan en een grote plein. Hij keek af bij andere kinderen en door groepsdruk durfde hij het opeens. We fietsen nog steeds te weinig, haha. Hoop dat dat een keer goed komt.
Ja ze zegt ook dat het spannend is. Ik heb al wel een nachtlampje. Ze gaat ook huilen als je haar daarin legt. Weet gewoon niet wat ik nu het beste kan doen
@Chicago oh een overtrek samen kopen is wellicht een goed idee. Dat kan ik wel proberen.
Ossengal voor poepvlekken en etensvlekken, dus vooral babytijd. Meestal in sprayvorm, want ik ben lui. Even in laten trekken, 15 min minimaal.
Dan meewassen met gewone was.
Ik heb in de spuitluierperiode ook weleens een emmer buiten op de badkamer gezet waar ik na uitspoelen alles tijdelijk ingooide en dan âs avonds of volgende dag wassen.
Nu gebruik ik veel groene zeep met een kleuter die in zandbakken speelt waar goedkoop vlekkenzand (wtf basisschool?!) in zit en vaak grasvlakten in zijn broek heeft. Alles gaat er hiermee goed uit. Nat maken inzepen, soms met nagelborstel (op spijkerbroeken). In laten trekken en meewassen.
Vanaf welke leeftijd ging jullie kindje met de magnatiles spelen? Onze dochter is 14 maanden. En twijfel of ik alvast met black friday koopâŠ
Met 2 jaar begon ze hier met de magneten. Maakte ze lange banen of stapels. Bouwen begon bij 3/3.5 jaar. Maar daarvoor kon ze er al leuk mee spelen.
Rond 1.5 al wel met plat stapelen, op de verwarming plakken en aan elkaar leggen, voor ze 2.5 was heel simpel in de hoogte en nu bouwt ze bij bijna 3 wel iets meer. Ik denk dat een kleine set al leuk zou zijn voor je kind, zeker met een auto onderstel oid erbij. Maar mijn dochter heeft nu twee kleine packs (denk 50 stuks totaal) en mist nu pas meer stenen om mee te bouwen.
Wie heeft er tips voor de aller warmste wanten? Dus met alleen een duim? Onze peuter heeft altijd hele koude handen dus zoek de meest warme variant. Zat te denken aan wol maar dat is dan weer niet handig met sneeuw (als dat ooit nog komt haha) + vind ik ook niet zo praktisch met een peuter die alles opraapt
Ik zou iets waterproofs zoeken dan. Ik heb zelf hele fijne van Didriksons en Helly Hansen gehad, maar die hebben ze vast van meer outdoormerken. En die zijn op outletsites (bijv Limango) voor prima prijzen te vinden.
Wol is ook niet handig met regen of dauw, dus ik vind stoffen handschoenen sowieso niks (ik heb ze wel in overvloed hahah)
Wij hebben die pinguĂŻn wanten van de de Decathlon. Die zijn lekker wind/waterdicht en waren vorig jaar op de fiets iig lekker warm.
https://www.decathlon.nl/p/skiwanten-500-warm-voor-peuters/_/R-p-347385
Oh dit is geweldig. Of nou ja ik vind ze niet geweldig maar met een peuter is veel strijd en zo gaat ie het denk ik geweldig vinden. Ga ze direct bestellen!
Anders had ik sowieso outdoor handschoenen gekocht maar ik ben bang dat hij ze niet wil dragen dan @Huismus
Edit: blijft dit een beetje goed zitten? Of hebben ze een koord die je kunt aantrekken?
Ja ze blijven goed zitten. Er zit een geel elastiek binnenin wat je om de pols kan doen. En de rits kan heel ver open wat aandoen ook makkelijker maakt.
Ik heb er zelf een veter aan geknoopt om door de mouwen te doen. Dat zat er niet bij.
Onze jongste vond het al vrij snel leuk. We hadden ze vanwege de oudste, maar die werd er pas rond zân vierde heel druk mee. Maar kan zeker al leuk zijn rond die leeftijd.
Met 2 jaar al wel stapelen, maar kon ze er nog niet echt iets mee bouwen. Pas vanaf 3-3,5 begon dat hier. We hadden ze al in huis van de oudste. Zou het zelf met 14 maanden nog niet kopen.
Nou sommige problemen lossen zich vanzelf op. Gisternacht moest mijn dochter overgeven, daardoor was haar hele bed natuurlijk vies. Zegt ze zelf ik ga in het andere bed slapen. Nu vanmiddag het campingbed opgeruimd en ligt ze ineens in haar peuterbedje
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, maar wat is nou een goed kindermatras (80x200)?
Waar moet ik op letten, zie zoveel wisselende info online.
We hebben een meegroeibed, met meegroeimatras van ikea. Maar 1 vd 2 kleinere stukken klapt steeds dubbel en blijft niet goed liggen, waardoor de matrassen steeds schuiven.
Ze is ruim 3 en idee is wel dat we dit bed voorlopig (4-5 jaar) houden. Ik wil liever naar 90x200 maar mn man vindt het onzin een nieuw bed te kopen.
Maar je wil een andere matras in het huidige bed, of�
Wij zijn meteen naar een 90Ă200 gegaan en we hoeven nu voorlopig nieuw bed meer te kopen, want deze kan natuurlijk lang mee.
En wij hebben gewoon een ikea matras. Voor kinderen moet het vooral niet te zacht zijn. Koudschuim is volgens mij fijn
Ja en overal staat het er geen zones in het matras mogen zitten. Maar vraag me af of dat zo erg is?
Ja in het huidige bed.
Die is ook gewoon goed, alleen 80x200.
Maar idee is nu dat ze dan straks (als ze tiener is bijv) zelf ander bed kan kiezen, miss wil ze dan ook wel een twijfelaar ofzo dus we houden nu deze maar aan. Maar ik word gek van dat meegroeimatras wat dubbel klapt dus wil wel een ander matras.
@Vlaai
Ja geen zones heb ik ook gelezen, maar staat er niet altijd bij.
En de ene zegt niet te hard, de andere website zacht want ze wegen niks.
En bij ikea heb je ook 473883922 opties.
Wij hebben deze https://www.ikea.com/nl/nl/p/afjall-foammatras-middelhard-wit-30568642/
Volgens mij was dat de goedkoopste van IKEA. Heb er niet echt over nagedacht eerlijk gezegd. Behalve dus middelhard + goedkoop. Hij is vrij stevig en die bobbels die je op plaatje 3 ziet, die textuur voel je er wel een beetje doorheen. Zou hem zelf niet willen maar mân dochter slaapt er al meer dan een jaar lekker op.
Ik denk ook dat ze rond 9-10 jaar misschien een andere kamer wil/krijgt en dan zien we wel weer verder.
Ga deze in elk geval ook weer aanschaffen voor haar broer die binnenkort uit zân ledikant naar een groot bed gaat.
@Vlaai ik denk dat die zones niet goed zijn omdat ze dan verdeeld zijn voor een volwassene en een kind heeft andere verhoudingen. En mijn dochter draait heel vaak om in bed. Ze ligt echt door haar hele bed te slapen, soms hoofd ene kant, soms andere kant. Soms opgekruld in een hoek⊠dus die zones klopt dan niks meer van haha. Ik denk daarom.