Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Thanks, ze heeft nu ook van die bobbels erin idd en hoor haar er nooit over terwijl ze best wel de prinses op de erwt is!

Wij vinden de draaifunctie echt super, zou het heel vervelend vinden als mijn stoel dat nu niet meer heeft. Maar als je niet weet wat je mist heb je dat misschien niet?
Wij gebruikten de pebble pro en hebben hem gekocht vanwege de ligstand, deze hebben we ook vrijwel constant gebruikt. Erg fijn! Zeker met familie ver weg, dus vaak lange autoritten. Hij sliep vaak de hele rit.

Let er wel op dat je daarna alleen de pearl pro kan kopen op die base als vervolgstoel. Wij hebben die nu (en ook wel echt blij mee), maar het is echt een onwijs dure stoel en wij hadden die na 6 maanden al nodig met een grote baby die amper meer in de maxi-cosi pastte. Achteraf had ik daar liever van te voren iets beter over nagedacht, nu hadden we maar 1 optie met deze base.

2 likes

Voor de maxicosi zou ik draaien geen must vinden omdat je ze vaak buiten de auto al erin doet en dan alleen maar klikt. Vervolgens neem je de maxicosi met baby en al weer mee eruit.
Bij de vervolgstoel die je ongeveer van 1-3,5 gebruikt vind ik het wel heel fijn omdat je een groter en zwaarder kind hebt dat ook meer tegenstribbelt etc

5 likes

Ik zweerde echt bij de draaifunctie. :joy:

6 likes

Echt zo geen spijt van de 360 functie (bij vervolgstoel). Zo fijn bij het vastmaken en voor kind op gegeven moment ook makkelijker inklimmen.

3 likes

Bij een maxi Cosi zou ik het niet missen, bij de vervolgstoel wel. Als je deze base kiest past er maar 1 vervolgstoel op dus kijk of je die ook fijn vindt.

Ik zou voor jezelf gewoon kijken wanneer je je baby in de maxi Cosi doet. Als je ze in de auto erin zet dan is het wel makkelijk als het kan draaien, zet je ze in huis al in de maxi Cosi dan lijkt het me geen must.

4 likes

Die draai functie is wel echt mega fijn. Echt een toegevoegde waarde vind ik.

1 like

Het zal wel handig zijn maar wij hebben geen draaifunctie en een lage en kleine auto maar ik heb het echt echt noooooit gemist. Ik zou er in ieder geval niet heel veel geld aan uitgeven. Als ik het goed begrijp heb je al een base? Dan zou ik er misschien eentje bijkopen die draaibaar is maar niet die andere ook vervangen. Geen idee hoeveel duurder het is trouwens, als het echt honderden euro’s scheelt zou ik het lekker laten.

5 likes

Wij hebben de pebble 360 maar een andere vervolgstoel. Nieuwe stoel met nieuwe base was even duur als de vervolg stoel van maxicosi. Nu er een tweede komt heel handig want we hebben dus nu al de maxicosi plus base vrij voor de baby.

Heel blij trouwens met het kunnen draaien. Hoef je de auto niet zo in te duiken

2 likes

De pebble S en de basis zijn nu op veel plekken voordelig te krijgen, ik heb er recent zo uit mijn hoofd 250 euro voor betaald. Heb de draaifunctie van de maxicosi nooit gemist omdat ik de baby altijd al in de maxicosi zette voor we de auto in gingen, dus erin klikken was voor mij genoeg. Voor de vervolgstoel vind ik het wel een must maar ik heb al een axxisfix die tegen die tijd gebruikt kan worden en die heeft al een eigen basis.

3 likes

Ik blijf het echt een soort hel vinden met die autostoelen, en word al weer helemaal chagrijnig en boos als ik alles hierboven erover lees. Echt wie heeft er bedacht dat er zoveel verschillende merken en soorten zijn, en dat je dan ook nog met basissen moet werken waarvan het binnen één merk ook nog uitmaakt omdat niet alle stoelen op alle basissen passen. En dan weer vervolg stoelen met specifieke basissen, en ook nog eens verschillende groepen van leeftijdscategorieën. Echt degene die dit bedacht heeft moet toch gewoon moedwillig ouders willen pesten hiermee, zoveel tijd en moeite dat het kost om hier je weg in te vinden, terwijl je echt wel wat beters te doen hebt als je een kind krijgt/hebt.

21 likes

Ja zo wtf, de bedenker daarvan is zeker de broer van de bedenker van TOG.

22 likes

Wij hadden het bij de eerste ook niet, maar voor baby toch de maxi cosi coral 360 gekocht. Ik vind het fantastisch haha. Met meerdere kinderen is het echt wel handig die 360 functie en bij het ophalen van andere kinderen kan je bij de coral makkelijk dat bakje eruit pakken waardoor het ook nog eens minder zwaar is.

1 like

Ik heb echt nooit nagedacht over de base. Wat is de meerwaarde, vanwege geldbesparing of mis ik nog iets anders? Ik heb eigenlijk gewoon steeds gekeken welke goed uit de veiligheidtesten komen. Dus heb een Cybex voor de babytijd, Joie als eerste vervolgstoel en Britax Römer vanaf 4 jaar.

1 like

Ohja er is trouwens via de website van maxi cosi wel een overzichtje te vinden van welke stoelen op welke basissen passen, en dan ook nog gesorteerd op leeftijdscategorie. Dat heeft mijn leven een klein beetje makkelijker gemaakt toen wij een vervolg stoel moesten gaan kopen.

Wij hebben 2 auto’s waarin de kinderen allebei vervoerd worden, dus hadden eerst 1 maxi cosi en 2 basissen, toen 2 dezelfde vervolg stoelen gekocht die op die basis passen. Nu zit onze baby in de maxi cosi die we met de autogordel vastzetten, maar als zij straks in een vervolg stoel moet weet ik ook oprecht niet meer hoe we het gaan oplossen. Mijn vriend en ik gaan allebei met de auto naar het werk, en met onze werktijden kan het niet anders dat de één de kinderen brengt en de ander haalt naar het kdv. Met de fiets brengen/halen is eigenlijk niet echt een optie want dat scheelt gewoon een half uur.

Weet iemand trouwens ook of er officiële richtlijnen zijn over wanneer je je kind met het gezicht naar voren in de auto moet vervoeren? Ik wil de vervolgstoel zo lang mogelijk naar achter laten staan maar kan er nergens iets over vinden.

2 likes

Wij hebben ook 2 auto’s en in beiden een maxi cosi, een kregen we “gratis” bij de kinderwagen en de andere konden we van vrienden over nemen, en we nemen straks ook in beide auto’s een vervolgstoel omdat ik hem wegbreng en mijn man hem ophaalt. Mocht er een tweede komen dan gaan we het weer zo doen en hebben we op een gegeven moment 2 auto’s met daarin 2 vervolgstoelen.

Ja, echt een living hel. Ik heb toen ook gewoon letterlijk excelletjes gemaakt met alle specs etc, niet te doen. Veiligheid, comfort, ruimte in de auto, maar ook zeker de prijs en of een hogere prijs te verantwoorden was door hergebruik vd base.

Dochter is in de zomer 3 geworden dus moet binnenkort weer :cold_sweat: Want ik wilde graag een draaibare vervolgstoel en die gaan nooit tot hogere leeftijd. Maar als keerzijde van +/- 3 jaar dit comfort (vond het echt heel fijn!) moet ik dus straks weeeeer in de wirwar van autostoelen duiken.

Misschien heb ik een gat in de markt ontdekt: autostoel-adviseur. Dat je je 1x echt goed inleest in alle veiligheidstesten, features en afmetingen en dat je dan allemaal oververmoeide ouders voor een mooi uurtarief de beste stoel/stoelencombi voor hen presenteert. :money_mouth_face:

2 likes

Dus dan heb je straks 4 stoelen en 4 basissen in totaal? Het kost ook zo tering veel geld allemaal :sob:

@Kaasvlinder Nou dat zou serieus nog wel eens een gat in de markt kunnen zijn ja. Soort autostoel makelaar haha :joy:

Ik weet niet of alle vervolgstoelen zijn, maar die wij nu hebben (Cybex, ook iets na de 3de verjaardag gekocht), daar kan mijn kind gewoon zelf in gaan zitten en dan hoef je alleen nog de riem dicht te doen. Wat een heerlijkheid, geen gedoe meer met erin zetten en al die banden. En dus echt niet nodig dat die zou kunnen draaien.

3 likes

Ja uiteindelijk wel maar de vervolgstoelen wil ik zonder basis, of iig zonder zo’n poot en alleen vast met Isofix.

1 like