Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Jaa geen idee eigenlijk? Hoe weet je zoiets? Ik heb eerder het idee dat het de houding is? Ook op het onderstel van de kinderwagen is ie niet blij in de maxicosi. Hebben ook nog die stoelverkleiner erin terwijl hij flink opgepropt zit maar zonder dat kussentje proberen durf ik ook nog niet ivm nekje

En als je 'm (met de airback uit) naast je zet op de bijrijdersstoel, is 'ie dan ook ontevreden? Dan kun je ook nog uitsluiten of dat het is.

Ik heb ook wel eens voorbij zien komen dat iemand een foto van de vader/moeder op de autostoel plakte, zodat de baby hem/haar zag tijdens het rijden :rofl: wie weet de moeite waard

3 likes

Hahaha heerlijk wat je wel niet probeert. Wij hebben zo’n spiegeltje dus in principe ziet hij ons via dat ding? Maar op de bijrijdersstoel is in ieder geval de moeite waard om te proberen. Mag dat officieel ook?

Huilt hij ook zo hard als je de maxicosi gewoon binnen op tafel zet? Huilt hij ook zo hard als je er in de auto naast zit? Of idd op de bijrijdersstoel proberen. Gaat de kinderwagen wel goed? Want dan rijden ze ook achteruit natuurlijk.

Ja weet niet of een baby zo ver/goed kan kijken al…

Maar bijrijdersstoel mag! Maar alleen als de airback uit is. Ik doe de maxicosi liever achter (want veiliger), maar het mag wel. En het verschil in veiligheid zat 'm (dacht ik hoor, weet het niet helemaal zeker) in de positie in de auto. Niet in bevestiging (blijkbaar is met de gordel net zo veilig als isofix? Dat wist ik niet)

2 likes

Wij zijn gestopt vlak voordat ons zoontje 5 maanden was, hij spuugde hem heel snel uit. Ik was sowieso geen voorstander van de speen maar we zijn begonnen omdat het wel hielp met de krampjes. Toen die periode voorbij was en wij het idee kregen dat hij hem niet perse nodig had, zijn we cold turkey gestopt. Eerste paar nachten waren vervelend, toen hebben we hem echt veel moeten troosten maar dat werd wel steeds veel beter. Na 2 weken was het alsof hij nooit een speen gehad had. Kan me dus voorstellen dat het wat langer duurt dan wanneer je stopt als het kind ouder is, maar ik ben wel blij dat we sindsdien niet afhankelijk meer zijn van die speen.

2 likes

@Chicago zit zijn luier/broek niet te strak? Dat hoor je nog wel eens in combinatie met de maxi cosi

Hier hebben wij ons zoontje ook veel voorin gehad met airbag uit. Nu hij bijna 8 maanden is gaat achterin steeds beter!
Bij langere afstanden zou ik sowieso gaan rijden rond dutjestijd, maar dat zul je zelf ook vast wel al weten :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee niet direct. Maar wel erg ontevreden zodra we hem erin zetten. Misschien is het nu ook al de associatie? Ik heb geen idee of dat al kan. Achteruit in de kinderen is geen probleem, maar misschien is dat ook net anders?

@Junebug85 kan! Ga ik even opletten!

@Bailey bij onze peuter duurde het ook wel 2 week dus dat is dan geen verschil. Onze baby wordt nu heel vaak wakker doordat de speen uitvalt. Dus voor iedereen lijkt het me beter om ermee te stoppen. Heb nu nog verlof… straks tegelijk met werken en extra slapeloze nachten lijkt me nog minderšŸ˜…

Ja, zodra ze eenmaal gewend zijn aan die speen moet je er toch een keer aan geloven om hem af te bouwen (of wachten totdat het kind zo oud is dat ie hem niet meer wilt). Dan kun je die pleister er maar net zo goed meteen af trekken als het alleen frustratie oproept :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg ook eens de tip om de luier misschien iets losser te doen. Het kan zijn dat de luier door de houding in de maxi cosi te strak zit.

1 like

Dit had onze (grote) baby ook en ik heb na 2 ritten volledig overstuur de baby inlay eruit gehaald. Probleem was direct over en nekje zat nog steeds stevig. Zou dit toch proberen! Er staat op de maxi-cosi vanaf welk gewicht/lengte dit mag

1 like

Ja dit was bij ons ook de oplossing! @Chicago

3 likes

Ah dan ga ik dit zeker proberen! Zondag een ritje van een uur heen en terug op het programma dus hoop echt dat het helptšŸ˜…

Gestopt met de speen rondom 5 maanden. Beste beslissing ooit geweest. Werd gek van dat ding snachts telkens terug doen. T was nauwelijks een groot issue, paar dagen onrustig. Daarna nooit meer aan dat dingen hoeven denken, meenemen of aan een ouder kind moeten uitleggen waarom die wegmoet oid. Heerlijk.

2 likes

Worden jullie babys dan wakker als de speen uitvalt? Mijn oudste heeft nooit een speentje gehad en de baby nu wel, maar in de nacht valt ze altijd zonder in slaap of hij valt uit als ze in diepe slaap komt. Of is dat wakker worden iets wat later komt? Ze is pas 2 maanden. Ik lees dit soort dingen welk vaker, en wil dat liever voorkomen maar overdag is de speen bij krampjes wel een uitkomst.

Heeft iemand nog ideeen voor kinderfeestje (6 geworden) het is zaterdag van 14 tot 16:30 uur.
Dit is het programma tot nu toe:

• cadeautjes uitpakken
  • cupcakes versieren
  • disco (ding met discolamp en 2 microfoons) en heb glow in the dark sticks waar we armbandjes etc van kunnen maken.
  • tas kleuren met textielstiften

We dachten miss nog aan bingo met kleine prijsjes. Maar we dachten ineens dat cijfers tot 100 gaan en kinderen van deze leeftijd nog niet direct weten welk getal bijvoorbeeld 88 is? :rofl:

Een herfstbingo speurtocht: bingokaart met plaatjes van de herfst en dan buiten een rondje lopen en de plaatjes afstrepen als je iets tegenkomt.

Oud hollandse spelletjes als snoephappen, stoelendans e.d. doen het hier ook goed.

1 like

Hier was op het feestje van m’n neefje (6) dingen voelen en raden wat het is een enorme hit.

2 likes

Je kan ook bingo kaarten met plaatjes doen, genoeg versies in verschillende thema’s te vinden online. Zelf even printen en eventueel plastificeren.

2 likes