Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn bobike voor- en achterstoeltje zijn eigenlijk nog als nieuw na 4 jaar. Fiets staat altijd buiten verder en stoeltjes beide echt heel veel gebruikt. Vind ze ook fijn want kan m’n kinderen er met 1 hand in en uit doen! Aanrader dus dat merk

3 likes

Same. Hier een Bobike Maxi Go (achter) en is echt hufterproof en nog steeds goed na 2 jaar. Alleen dat zitvlak kussentje heeft het laatst begeven, maar verder prima ding.

1 like

Wow sorry. Ik heb ook helemaal over dit bericht heengelezen. Wat erg dat je/jullie een ongeluk hebben gehad. Zaten de kinderen toen ook in de auto?

Wel heel mooi dat Maxi Cosi de stoeltjes voor je vervangt. Dat wist ik ook niet.

Mijn dochter heeft veel last van krampjes, dus zijn we sinds gisteren in overleg met cb en huisarts overgestapt op Nutrilon omneo (hiervoor normale flesvoeding). We gebruiken dit nu sinds gistermiddag, maar sinds vanmiddag lijkt ze er alleen maar meer last van te hebben. Zou dit puur het wennen aan een andere voeding kunnen zijn? Iemand hier ervaring mee, specifiek bij deze voeding?

Ik ga morgen naar de efteling. Wil eigenlijk de kinderwagen meenemen maar geen idee of dat handig is eigenlijk? Kun je bij elke attractie de wagen vastmaken ergens? Ik heb alleen een fietsslot met code.

Fijn de reacties, weet ik ook weer dat er nog situaties zijn buiten mn eigen bubbel haha, in deze situaties snap ik het idd, ook @Merel

2 likes

Ja kan je makkelijk meenemen. Overal bij alle attracties staan rijen kinderwagens. Heb geen wagens vast zien staan, zelf niet gedaan, maar als je wil kan dat natuurlijk.

Edit: en echt wel handig om mee te nemen, je maakt toch behoorlijk veel meters

Wat naar :slightly_frowning_face: wij hadden dezelfde ervaring helaas. Ook superlastig, want je wil ook niet steeds wat anders proberen. Het voelde voor ons alleen echt niet goed dus we zijn toen toch gestopt. Uiteindelijk zijn wij het traject ingegaan met vermoeden van koemelkallergie, waardoor ze eerst nutramigen en later puramino kreeg via de diëtist. Dat laatste was voor ons de oplossing, al bleek ze geen koemelkallergie te hebben. Waarschijnlijk werkte het gewoon zo goed omdat haar darmen maar weinig hoefden te doen om het te verteren. We konden na 3 maanden zonder problemen overstappen op gewone babyvoeding. Nu zegt dit natuurlijk helemaal niks over jullie situatie, maar probeer echt naar je gevoel te luisteren en laat je niet zomaar afschepen met ‘het hoort er gewoon bij’. Het is echt zo zwaar als je kindje zoveel pijn heeft. Veel sterkte!

1 like

Hebben mensen hier ervaring met een kind achterop de fiets en een groter kind op een zadel dat je op de stang kan plaatsen? Fietst dat makkelijk? Vindt het kind dat leuk?

2 likes

Ja kan vaak wel!

Ze zeggen dat je een andere voeding minimaal 2 weken moet gebruiken voordat je er wat over kan zeggen. Maar ik werk al best wel lang met baby’s in de kinderopvang en heb regelmatig kinderen gezien met deze voeding en vond vaak dat die kinderen juist moeite hadden met hun ontlasting en ook gekke ontlasting.
Spuugt je kindje ook? Ik hoor/zie wel veel positieve dingen over Hero comfort

1 like

Wij zijn van kruidvat voeding overgestapt naar nutrilon omneo en merkten na 1,5 dag echt positieve resultaten qua krampjes. Ze werden veeeeeel minder en na een week hadden we echt zoiets van “waarom hebben we dit niet eerder bedacht?”. Ons kind was toen 3 maanden en heeft echt altijd extreem veel krampjes gehad in die 3 maanden, tot we dus overgestapt waren. Dus hier wel echt positief over! Hopelijk werkt het bij jullie ook. Niks zo naar als krampjes :heart:

1 like

Volgens mij zijn onze dochters ongeveer even oud en ik was toevallig ook laatst in de Efteling.

Zou ZEKER een buggy/kinderwagen meenemen, de afstanden zijn toch best groot en ik had dit niet lopend willen doen. En op deze leeftijd zijn ze te groot om voor zulke afstanden te dragen.

Als je de kinderwagen ergens aan vast wil zetten kan dat meestal wel. Misschien moet je even kijken, maar meestal is er wel iets te vinden waar je 'm kan aan verankeren.

In ieder geval veel plezier, ik vond het een superleuk uitje, zelfs met een relatief jong kind.

Hebben ze bij de Efteling niet ook altijd van die karren die je daar kunt gebruiken om je kind en spullen in te zetten? Of was dat alleen vroeger?

Nee ze spuugt bijna niet en ik vermoed ook niet dat er sprake is van verborgen reflux

Ja soort karretjes waarin je ze achter je aan kan slepen. Maar volgens mij is dat alsnog enorm zwaar.

Hebben wij, is fijn als jongste te groot is voor een voorzitje (en dus achterop moet) en de oudste nog niet alles zelf kan fietsen. Je moet wel wat wijdbeens gaan fietsen om niet steeds met je knieën tegen je kind of zadeltje te komen.
En kind vindt het zelf ook wel leuk! Ze klimt er ook zelf op dus dat is ook makkelijk.

1 like

Ja precies de situatie waar wij tegenaan gaan lopen. Thnx, vooral positief dus

Nu het over fietsstoeltjes gaat, ik zag zojuist deze clip op de site van Urban Iki.

Wij hebben nu al een clip van Thule op ons Urban iki zitje. Maar ik hoor hier wel vaker mensen die balen van de afzakkende schouderbandjes bij de fietstoeltjes (van meerdere merken). Deze is heel schappelijk geprijsd (€4,95) en lijkt mij top!
(ik twijfel alleen of het altijd lekker zit zo hoog, met een dikke jas enzo. Wij hebben een andere clip en die bevestig ik wel lager. Maar die van Urban Iki zou dan denk ik afzakken).

Wij hebben deze, die vind ik zelf ook heel fijn, maar ben wel al een keer 1 helft verloren (bij fietsrit zonder kind)

https://www.bol.com/nl/nl/p/duodeel-thule-yepp-harness-clip-gordelclip-zwart/9200000074546584/

Ik heb de fietsbandjes gekruist, werkt ook heel goed

4 likes