Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik vind een kinderwagen of buggy meenemen echt vreselijk, doen we alleen als het moet, en toen we naar de Efteling gingen moest de jongste wel echt een dutje doen. Wij hebben toen een soort stalling gevonden en daar de buggy vastgezet tot het tijd was om te slapen. Dus dat is nog een optie.

Verder is het wel veel lopen maar wij doen de kinderen vaak op onze nek, ik vind dat niet zo zwaar als op de arm. En ze lopen ook best veel, maar daar moeten ze wel aan gewend zijn.

2 likes

Hebben jullie zo’n Bumbo floorseat? Mijn baby is bijna 4 maanden en wil eigenlijk niet meer liggen in de stokke New Born stoel, maar rechtop zitten kan ie ook nog niet in de baby set dus ik dacht dat zo’n Bumbo stoeltje een goede tussenoplossing is zeker voor tijdens hapjes?

Wanneer stop je met zalf smeren bij krentenbaard? Ik vind ‘als de wondjes genezen zijn nog een paar dagen smeren’ zo vaag. Wanneer is het genezen? Het is nu dicht (korstje), breidt niet uit en wordt niet meer erger. Is het dan genezen of moet je helemaal niks meer zien?

1 like

Volgens mij wordt alles waar je je kind in een houding forceert die het zelf nog niet aan kan nemen afgeraden. Dus als hij nog niet kan zitten, kan hij ook niet in zo’n Bumbo ding zitten.

12 likes

Wat @Merel zegt!

1 like

Ja daar twijfelde ik dus over want online lees je wel dat het vanaf 3 maanden al kan als het nekje sterk genoeg is, maar dan wachten we gewoon tot hij wel helemaal kan zitten!

Ik zou nog even doorsmeren. Ik bouw meestal af met nog 2 keer 1 keer per dag en dan een dag er tussen en dan stoppen.

2 likes

Ik smeer door tot ook de korsten weg zijn. Helaas zit mn kind er nu zo erg onder dat we een antibiotica kuur nodig hadden. Echt zo’n onmogelijke variant waarbij je 2 uren van tevoren niet mag eten, dan na het nemen ook 1 uur niet. Plus je mag tot een half uur erna niet liggen. Heel irrittant

3 likes

Volgens mij mag je het max een week smeren op dezelfde plek toch?

Ik heb trouwens zelf krentenbaard gekregen gelukkig niet al te zichtbaar, maar die zalf deed niets dus heb nu pillen. Maar omg wat is dat naar. Het doet ook best wel veel pijn en het jeukt als een gek. Nu snap ik pas waarom mijn kinderen er niet vanaf konden blijven.

1 like

Mijn eigen dochters zijn al volwassen (25 en 20) maar ik stel nu een cadeau pakket samen voor een zwangere workbestie. Ik wil graag alleen nuttige dingen kopen en kijk nu naar slaapzakjes bij prenatal. Welke vinden jullie fijn? Kindje is uitgeteld in april '26

1 like

Een slaapzak is zo voorkeur gebonden; als je alleen nuttige dingen wilt kopen en dus zeker wilt weten dat het gebruikt gaat worden, zou ik me niet aan een slaapzak wagen eigenlijk :sweat_smile:

5 likes

Mijn zoontje (3 maanden) is 61 cm en ik wil zo’n wollen pakje en misschien ook een jasje van Engel voor hem kopen via Vinted. Zal ik dan maat 62/68 doen of toch 74/80? Hij groeit tot nu toe heel gemiddeld. Wil deze herfst/winter gebruiken in de wagen en draagzak. Vind het zo lastig in te schatten nog haha. En doen jullie jullie kindjes dit jasje ook aan naar de opvang of daar juist een ander soort jasje?

2 likes

62/68 is zeker ruim

Ik heb die net gekocht voor mijn baby van bijna 6 maanden.
Hij is 69 cm. Heb het jasje van 74/80 ook en die is nog heeel groot.

Ik zou voor 62/68 gaan. Die van mij heeft destijds tot het voorjaar (dus ca 6 maanden) 50/56 gedragen. Ik deed het wel gewoon aan naar de opvang, waarom niet?

2 likes

Jasje zou ik sowieso 62/68 doen, die vallen vrij groot. mijn dochter droeg die vanaf maat 68 t/m 74. Met maat 80 ging ik over naar het jasje 74/80. In de breedte had ze nog langer met de vorige maat kunnen doen, maar ik vond het jasje toen wat kort worden.

Pakje zou ik ook 62/68 doen, maar houd er wel rekening mee dat je tegen het voorjaar misschien niet meer de voetjes dicht kan klappen. Maar het pak zelf past dan waarsch nog prima bij het lijf.

Mijn dochter is (ook) van juni en ik had in die maat het pak én de jas en heb uiteindelijk bijna alleen het pak gebruikt, ze leefde er in :smiley: Maar missch dus een beetje overvloedig om beide te kopen.

Ik deed het pak/jasje ook gewoon aan naar de opvang trouwens. Had wel haar naam erin genaaid met een naamlabel, want er waren meer kindjes met zo’n jas/pak.

Dit heb ik al

2 likes

Laatste afbeelding een foutje denk ik?

2 likes

Slaapzak van prenatal of hema zijn hier helemaal prima. Hydrofieldoeken ook leuk

1 like

Als je een slaapzakje doet, zou ik sowieso voor maat 74/80 gaan. Als ze nog heel klein zijn heeft elke ouder/baby zijn voorkeuren qua inbakeren of niet. Maar vanaf die grotere maat is een “normale” slaapzak mijn inziens altijd handig.

Kindje zit met ong een half jaar in die maat, dus dan is het begin herfst/winter. Ik zou dan voor een lekker dikke gaan in TOG 2 of hoger. Prenatal en HEMA hebben idd hele fijne en leuke printjes.
Als je wat “luxer” wil gaan zou je bij Noppies of Lodger kunnen kijken.

Heel leuk dat je dit pakketje aan het maken bent!

3 likes

Wat @Merel zegt indd, plus je wilt ook voorkomen dat je kind te vaak in zit positie zit omdat de kans dat ze gaan billen schuiven in plaats van kruipen (en kruipen dus overslaan) dan ook groter is. En kruipen is weer een belangrijke ontwikkeling ook voor de coördinatie en de samenwerking tussen de twee hersenhelften. Mijn baby is ook de hele tijd buikspieroefeningen aan het doen en tilt de hele tijd haar hoofd op als ze in de newborn set of in de maxi cosi ligt, maar ik laat haar dat toch maar gewoon doen. Als ze op schoot zit houd ik haar wat rechter op natuurlijk, en verder leg ik haar veel gewoon op de grond, zodat ze zelf lekker kan bewegen met rollen en vliegtuigen en rondjes om haar as draaien en afzetten.

3 likes