Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik zou nog even doorsmeren. Ik bouw meestal af met nog 2 keer 1 keer per dag en dan een dag er tussen en dan stoppen.

2 likes

Ik smeer door tot ook de korsten weg zijn. Helaas zit mn kind er nu zo erg onder dat we een antibiotica kuur nodig hadden. Echt zo’n onmogelijke variant waarbij je 2 uren van tevoren niet mag eten, dan na het nemen ook 1 uur niet. Plus je mag tot een half uur erna niet liggen. Heel irrittant

3 likes

Volgens mij mag je het max een week smeren op dezelfde plek toch?

Ik heb trouwens zelf krentenbaard gekregen gelukkig niet al te zichtbaar, maar die zalf deed niets dus heb nu pillen. Maar omg wat is dat naar. Het doet ook best wel veel pijn en het jeukt als een gek. Nu snap ik pas waarom mijn kinderen er niet vanaf konden blijven.

1 like

Mijn eigen dochters zijn al volwassen (25 en 20) maar ik stel nu een cadeau pakket samen voor een zwangere workbestie. Ik wil graag alleen nuttige dingen kopen en kijk nu naar slaapzakjes bij prenatal. Welke vinden jullie fijn? Kindje is uitgeteld in april '26

1 like

Een slaapzak is zo voorkeur gebonden; als je alleen nuttige dingen wilt kopen en dus zeker wilt weten dat het gebruikt gaat worden, zou ik me niet aan een slaapzak wagen eigenlijk :sweat_smile:

5 likes

Mijn zoontje (3 maanden) is 61 cm en ik wil zo’n wollen pakje en misschien ook een jasje van Engel voor hem kopen via Vinted. Zal ik dan maat 62/68 doen of toch 74/80? Hij groeit tot nu toe heel gemiddeld. Wil deze herfst/winter gebruiken in de wagen en draagzak. Vind het zo lastig in te schatten nog haha. En doen jullie jullie kindjes dit jasje ook aan naar de opvang of daar juist een ander soort jasje?

2 likes

62/68 is zeker ruim

Ik heb die net gekocht voor mijn baby van bijna 6 maanden.
Hij is 69 cm. Heb het jasje van 74/80 ook en die is nog heeel groot.

Ik zou voor 62/68 gaan. Die van mij heeft destijds tot het voorjaar (dus ca 6 maanden) 50/56 gedragen. Ik deed het wel gewoon aan naar de opvang, waarom niet?

2 likes

Jasje zou ik sowieso 62/68 doen, die vallen vrij groot. mijn dochter droeg die vanaf maat 68 t/m 74. Met maat 80 ging ik over naar het jasje 74/80. In de breedte had ze nog langer met de vorige maat kunnen doen, maar ik vond het jasje toen wat kort worden.

Pakje zou ik ook 62/68 doen, maar houd er wel rekening mee dat je tegen het voorjaar misschien niet meer de voetjes dicht kan klappen. Maar het pak zelf past dan waarsch nog prima bij het lijf.

Mijn dochter is (ook) van juni en ik had in die maat het pak én de jas en heb uiteindelijk bijna alleen het pak gebruikt, ze leefde er in :smiley: Maar missch dus een beetje overvloedig om beide te kopen.

Ik deed het pak/jasje ook gewoon aan naar de opvang trouwens. Had wel haar naam erin genaaid met een naamlabel, want er waren meer kindjes met zo’n jas/pak.

Dit heb ik al

2 likes

Laatste afbeelding een foutje denk ik?

2 likes

Slaapzak van prenatal of hema zijn hier helemaal prima. Hydrofieldoeken ook leuk

1 like

Als je een slaapzakje doet, zou ik sowieso voor maat 74/80 gaan. Als ze nog heel klein zijn heeft elke ouder/baby zijn voorkeuren qua inbakeren of niet. Maar vanaf die grotere maat is een “normale” slaapzak mijn inziens altijd handig.

Kindje zit met ong een half jaar in die maat, dus dan is het begin herfst/winter. Ik zou dan voor een lekker dikke gaan in TOG 2 of hoger. Prenatal en HEMA hebben idd hele fijne en leuke printjes.
Als je wat “luxer” wil gaan zou je bij Noppies of Lodger kunnen kijken.

Heel leuk dat je dit pakketje aan het maken bent!

3 likes

Wat @Merel zegt indd, plus je wilt ook voorkomen dat je kind te vaak in zit positie zit omdat de kans dat ze gaan billen schuiven in plaats van kruipen (en kruipen dus overslaan) dan ook groter is. En kruipen is weer een belangrijke ontwikkeling ook voor de coördinatie en de samenwerking tussen de twee hersenhelften. Mijn baby is ook de hele tijd buikspieroefeningen aan het doen en tilt de hele tijd haar hoofd op als ze in de newborn set of in de maxi cosi ligt, maar ik laat haar dat toch maar gewoon doen. Als ze op schoot zit houd ik haar wat rechter op natuurlijk, en verder leg ik haar veel gewoon op de grond, zodat ze zelf lekker kan bewegen met rollen en vliegtuigen en rondjes om haar as draaien en afzetten.

3 likes

Kan je de newborn set niet kantelen zodat je baby meer rechtop zit voor een hapje? Dus in de niet-platte stand. Of een wipstoel die je vast kan zetten.

Ik weet niks blijkbaar, heb een spiegel voor de auto, een kipkeller warmtekussen een bijtring van een girafje

2 likes

@Barney @Feather @Kaasvlinder wat fijn jullie snelle reacties! Ik heb het pak alvast gekocht in 62/68 via Vinted en het jasje ga ik nog even verder twijfelen over de kleur. Echt heel erg bedankt!

@sheepy Hmm nuttige dingen kopen, je weet het toch nooit! Want ik heb bv nooit een warmtekussen of bijtring gebruikt vanwege geen last van die kwaaltjes. Dus ik zou gewoon lekker wat leuke dingetjes erin stoppen waarvan jij denkt dat het leuk is. Ik ben bv fan van de siliconen slab met opvangbakje van donebydeer, gebruiken we nu met 3 jaar nog steeds. Een leuk babyboekje met knisper erin, iets met een spiegeltje voor baby, een o-ball, een speenkoord, een leuke/handige flessen afdruiprek, soort tasje waar je alleen een paar luiers en doekjes in kan doen voor onderweg. Denk dat de ouders vast blij zijn met wat je ook geeft.
Ik heb trouwens bij beide kinderen een slaapzak gekregen, en was er gewoon blij mee! Maat 62/68 was het steeds. De ene van hema en andere c&a. Met afritsbare mouwen.

1 like

Die heeft altijd in de meest recht op stand gestaan, plat liggen daarin vond ie nooit fijn. Maar we laten hem maar gewoon buikspieroefeningen doen dan, de grootste reden dat ik hem zou willen laten “zitten” is omdat we binnenkort kunnen starten met hapjes en dat me makkelijker leek, maar als ik het zo hoor is het helemaal niet goed dus hoeven we het ook niet te kopen.

1 like

@LeeftOnderEenSteen heeft het ook al gezegd maar er staan best wat persoonlijke gegevens in je post :sweat_smile: