Kan je de newborn set niet kantelen zodat je baby meer rechtop zit voor een hapje? Dus in de niet-platte stand. Of een wipstoel die je vast kan zetten.
Ik weet niks blijkbaar, heb een spiegel voor de auto, een kipkeller warmtekussen een bijtring van een girafje
@Barney @Feather @Kaasvlinder wat fijn jullie snelle reacties! Ik heb het pak alvast gekocht in 62/68 via Vinted en het jasje ga ik nog even verder twijfelen over de kleur. Echt heel erg bedankt!
@sheepy Hmm nuttige dingen kopen, je weet het toch nooit! Want ik heb bv nooit een warmtekussen of bijtring gebruikt vanwege geen last van die kwaaltjes. Dus ik zou gewoon lekker wat leuke dingetjes erin stoppen waarvan jij denkt dat het leuk is. Ik ben bv fan van de siliconen slab met opvangbakje van donebydeer, gebruiken we nu met 3 jaar nog steeds. Een leuk babyboekje met knisper erin, iets met een spiegeltje voor baby, een o-ball, een speenkoord, een leuke/handige flessen afdruiprek, soort tasje waar je alleen een paar luiers en doekjes in kan doen voor onderweg. Denk dat de ouders vast blij zijn met wat je ook geeft.
Ik heb trouwens bij beide kinderen een slaapzak gekregen, en was er gewoon blij mee! Maat 62/68 was het steeds. De ene van hema en andere c&a. Met afritsbare mouwen.
Die heeft altijd in de meest recht op stand gestaan, plat liggen daarin vond ie nooit fijn. Maar we laten hem maar gewoon buikspieroefeningen doen dan, de grootste reden dat ik hem zou willen laten āzittenā is omdat we binnenkort kunnen starten met hapjes en dat me makkelijker leek, maar als ik het zo hoor is het helemaal niet goed dus hoeven we het ook niet te kopen.
Wat lief en leuk.
Als je een slaapzak wil komen zou ik een wat warmere doen in maat 74/80. Die van prenatal zijn heel fijn idd.
Wat ik zelf ook wel nuttige kados vond: slabbetjes voor wanneer ze gaan eten (bijv die met lange moiwen van Jolein), een douche handschoen (ook handig bij het in bad doen), badcapes heb je wmb ook niet gauw genoeg en heb je ook zulke leuke van, een Mr Maria lampje voor ās nachts bijv het leeuwtje of Nijntje is heel leuk en handig, en bijv alvast een Philips Avent rietbeker
Ja deze kados zijn top. Wij hebben een goede kwaliteit slab gekregen (liewood) en die doet het al een jaar lang super goed, veel beter dan die dunne dingen van de hema / mushie.
Ik heb ook een ikea handdoek met capuchon gekregen en ook die is het fijnste van allemaal.
O ik vind de Mushie slab echt wel stevig. Wij hebben m nu ruim 2,5 jaar en hij is een klein beetje gescheurd bij de gaatjes maar verder nog helemaal top. We hebben er ook maar 1 dus wordt echt veel gebruikt.
Die van de Hema zijn idd heel slap, dan valt het bakje ook steeds dicht.
Heeft hier iemand ervaring met het stoppen van de speen tussen de 3-6 maanden? Hoe ging dat?
āā
Onze baby wil dus vanaf een week of 4 niet in de maxicosi. Hij huilt aan een stuk door. Zodra we hem eruit halen is ie direct stil. Ik moest net toch een keer gaan rijden dus hij heeft 15 min lang gehuild, helemaal overstuur, echt heel naar. Alle basis dingeb uiteraard uitgesloten en we zijn ook tweemaal bij osteopaat geweest dus denk ook niet iets lichamelijks? Hij heeft het wel snel warm dus niet te warm gekleed en airco aan. Het was net standje koelkast tijdens dit ritjeā¦
Best lastig want mijn familie woont op afstand dus het zou toch best handig zijn als die ritjes niet zo gaan
@Sheepy idd een goede slab: liewood en ik heb een fijne van clever & peper.
En naast een fijn handdoek is een douchehandschoen een topcadeau. Samen met een blik shea butter is een van mijn fijnste cadeaus die ik heb gekregen
Ik geef zelf altijd een setje wollen kleding, en krijg daar altijd hele goede reactie op.
Is het echt de maxicosi zelf of de beweging van achteruit rijden? Misschien wordt ie misselijk van achteruit rijden?
Jaa geen idee eigenlijk? Hoe weet je zoiets? Ik heb eerder het idee dat het de houding is? Ook op het onderstel van de kinderwagen is ie niet blij in de maxicosi. Hebben ook nog die stoelverkleiner erin terwijl hij flink opgepropt zit maar zonder dat kussentje proberen durf ik ook nog niet ivm nekje
En als je 'm (met de airback uit) naast je zet op de bijrijdersstoel, is 'ie dan ook ontevreden? Dan kun je ook nog uitsluiten of dat het is.
Ik heb ook wel eens voorbij zien komen dat iemand een foto van de vader/moeder op de autostoel plakte, zodat de baby hem/haar zag tijdens het rijden wie weet de moeite waard
Hahaha heerlijk wat je wel niet probeert. Wij hebben zoān spiegeltje dus in principe ziet hij ons via dat ding? Maar op de bijrijdersstoel is in ieder geval de moeite waard om te proberen. Mag dat officieel ook?
Huilt hij ook zo hard als je de maxicosi gewoon binnen op tafel zet? Huilt hij ook zo hard als je er in de auto naast zit? Of idd op de bijrijdersstoel proberen. Gaat de kinderwagen wel goed? Want dan rijden ze ook achteruit natuurlijk.
Ja weet niet of een baby zo ver/goed kan kijken alā¦
Maar bijrijdersstoel mag! Maar alleen als de airback uit is. Ik doe de maxicosi liever achter (want veiliger), maar het mag wel. En het verschil in veiligheid zat 'm (dacht ik hoor, weet het niet helemaal zeker) in de positie in de auto. Niet in bevestiging (blijkbaar is met de gordel net zo veilig als isofix? Dat wist ik niet)
Wij zijn gestopt vlak voordat ons zoontje 5 maanden was, hij spuugde hem heel snel uit. Ik was sowieso geen voorstander van de speen maar we zijn begonnen omdat het wel hielp met de krampjes. Toen die periode voorbij was en wij het idee kregen dat hij hem niet perse nodig had, zijn we cold turkey gestopt. Eerste paar nachten waren vervelend, toen hebben we hem echt veel moeten troosten maar dat werd wel steeds veel beter. Na 2 weken was het alsof hij nooit een speen gehad had. Kan me dus voorstellen dat het wat langer duurt dan wanneer je stopt als het kind ouder is, maar ik ben wel blij dat we sindsdien niet afhankelijk meer zijn van die speen.
@Chicago zit zijn luier/broek niet te strak? Dat hoor je nog wel eens in combinatie met de maxi cosi
Hier hebben wij ons zoontje ook veel voorin gehad met airbag uit. Nu hij bijna 8 maanden is gaat achterin steeds beter!
Bij langere afstanden zou ik sowieso gaan rijden rond dutjestijd, maar dat zul je zelf ook vast wel al weten