Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Nee niet direct. Maar wel erg ontevreden zodra we hem erin zetten. Misschien is het nu ook al de associatie? Ik heb geen idee of dat al kan. Achteruit in de kinderen is geen probleem, maar misschien is dat ook net anders?

@Junebug85 kan! Ga ik even opletten!

@Bailey bij onze peuter duurde het ook wel 2 week dus dat is dan geen verschil. Onze baby wordt nu heel vaak wakker doordat de speen uitvalt. Dus voor iedereen lijkt het me beter om ermee te stoppen. Heb nu nog verlof… straks tegelijk met werken en extra slapeloze nachten lijkt me nog minder😅

Ja, zodra ze eenmaal gewend zijn aan die speen moet je er toch een keer aan geloven om hem af te bouwen (of wachten totdat het kind zo oud is dat ie hem niet meer wilt). Dan kun je die pleister er maar net zo goed meteen af trekken als het alleen frustratie oproept :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg ook eens de tip om de luier misschien iets losser te doen. Het kan zijn dat de luier door de houding in de maxi cosi te strak zit.

1 like

Dit had onze (grote) baby ook en ik heb na 2 ritten volledig overstuur de baby inlay eruit gehaald. Probleem was direct over en nekje zat nog steeds stevig. Zou dit toch proberen! Er staat op de maxi-cosi vanaf welk gewicht/lengte dit mag

1 like

Ja dit was bij ons ook de oplossing! @Chicago

3 likes

Ah dan ga ik dit zeker proberen! Zondag een ritje van een uur heen en terug op het programma dus hoop echt dat het helpt😅

Gestopt met de speen rondom 5 maanden. Beste beslissing ooit geweest. Werd gek van dat ding snachts telkens terug doen. T was nauwelijks een groot issue, paar dagen onrustig. Daarna nooit meer aan dat dingen hoeven denken, meenemen of aan een ouder kind moeten uitleggen waarom die wegmoet oid. Heerlijk.

2 likes

Worden jullie babys dan wakker als de speen uitvalt? Mijn oudste heeft nooit een speentje gehad en de baby nu wel, maar in de nacht valt ze altijd zonder in slaap of hij valt uit als ze in diepe slaap komt. Of is dat wakker worden iets wat later komt? Ze is pas 2 maanden. Ik lees dit soort dingen welk vaker, en wil dat liever voorkomen maar overdag is de speen bij krampjes wel een uitkomst.

Heeft iemand nog ideeen voor kinderfeestje (6 geworden) het is zaterdag van 14 tot 16:30 uur.
Dit is het programma tot nu toe:

• cadeautjes uitpakken
  • cupcakes versieren
  • disco (ding met discolamp en 2 microfoons) en heb glow in the dark sticks waar we armbandjes etc van kunnen maken.
  • tas kleuren met textielstiften

We dachten miss nog aan bingo met kleine prijsjes. Maar we dachten ineens dat cijfers tot 100 gaan en kinderen van deze leeftijd nog niet direct weten welk getal bijvoorbeeld 88 is? :rofl:

Een herfstbingo speurtocht: bingokaart met plaatjes van de herfst en dan buiten een rondje lopen en de plaatjes afstrepen als je iets tegenkomt.

Oud hollandse spelletjes als snoephappen, stoelendans e.d. doen het hier ook goed.

1 like

Hier was op het feestje van m’n neefje (6) dingen voelen en raden wat het is een enorme hit.

2 likes

Je kan ook bingo kaarten met plaatjes doen, genoeg versies in verschillende thema’s te vinden online. Zelf even printen en eventueel plastificeren.

2 likes

Ik zou een aantal spelletjes achter de hand houden. Kinderen op die leeftijd hebben toch een korte spanningsboog. Mijn kind zou in een kwartier klaar zijn met kleuren :sweat_smile:

Favoriete spelletjes hier:

• stopdans
  • iets verstoppen in huis en gezamenlijk zoeken
  • ‘moeder hoe laat is het’ tikspelletje
  • geluiden onthouden (5 geluiden laten horen)
  • ‘wat is er weg?’ Onthoud spelletje
  • de vloer is lava. Aftellen vanaf 5 en dan een kleur roepen, dan moeten ze iets aanraken met die kleur.
  • wekker verstoppen en vinden voordat ie afgaat
  • parcours lopen met een lepel en (nep) ei
2 likes

Bij een newborn gebruik je de speen voor zuigbehoefte maar die behoefte neemt af wanneer de baby ouder wordt. Daarna is het vooral gewenning en troost dat een speentje kan bieden. Mijn baby sliep in het begin ook makkelijk zonder speen maar nu heeft ze het speentje nodig bij het (opnieuw) in slaap vallen.

Ik herken de andere posts ook niet, mijn baby spuugt de speen uit als ze in (diepe) slaap valt. Hopelijk is ze binnenkort van de krampjes af en kunnen we meteen zonder.

1 like

Wat wij dit jaar hadden gedaan is dat we kleine briefjes met de naam van de gasten in ballonnen hadden gedaan. De jarige mag dan een ballon kapot prikken en degene wiens naam op het briefje stond mocht het kado geven.

Zo maak je echt al een activiteit van het kado geven en voor mijn gevoel was er ook veel meer aandacht voor de kado’s op deze manier.

8 likes

Dit had ik precies hetzelfde. Nu is hij 3 maanden en heeft hij zijn handjes ontdekt wat betekent dat hij in de nacht gefrustreerd op zoek is naar zijn handjes/duim. Soms denk ik deed je nog maar je speentje in want die kon ik dan in doen en dan was het goed. Maar binnenkort zal die vast zn handjes nog meer ontdekt hebben en dan is een duim wel weer fijn misschien omdat hij die altijd bij de hand heeft. Lijkt me wel weer lastiger afleren straks dan een speen.

1 like

Hier was dat nooit een probleem. Moest er af en toe wel eens uit voor een speen maar niet ieder uur ofzo. En op een gegeven moment kon hij hem zelf vinden. Er liggen vaak 4 spenen in bed waarvan 1 ook aan een knuffel. Ik heb wel een bedrand/bumper (?) in zijn ledikant omdat ze anders tussen de spijlen uit bed vallen. Maar dit is wel tegen het advies van veilig slapen. Heb dit ook pas gedaan toen hij al goed kon rollen etc.

2 likes

Zouden jullie wol aanraden voor baby’s die veel spugen? Las dat je wol zo min mogelijk moet wassen, m’n baby heeft in die 4 maanden tijd nog niet 1 dag een kledingstuk schoon kunnen houden dus ik twijfel dan of wol wel geschikt is voor hem.

En ik ben lui qua wassen want gooi het liefst alles bij elkaar op 60 graden en ook in de droger.

Waarom zou je dan wol willen?

1 like