Ik zou dan echt geen wol aan doen.
Bedoel je kwijlen of overgeven? Bij kwijlen vond ik wol juist ideaal omdat het niet zoān grote natte koude plek geeft. Bij overgeven zou ik het idd laten.
Dit houdt mij ook tegen! Ik weet niet hoe oud je kindje is maar als het kwijlen of een mondje terut is dan is het misschien op te lossen met zoān halsdoekje? @Feather wol is goed voor temperatuur reguleren, maar inderdaad niet handig qua wassen
Ja ik weet waar wol goed voor is en gebruik het zelf ook veel, maar ook met katoen (wat goed en op 60 graden wasbaar is) blijft je kind prima op temperatuur hoor Als je eisen zijn dat je vaak wilt wassen en op hogere temperatuur met weinig gedoe, zou ik gewoon lekker niet voor wol kiezen. Tenzij er een hele specifieke reden is dat je het wƩl wilt.
Nee dan zou ik het niet doen. Misschien wat wollen rompers voor de nacht als je een koud huis hebt.
Ik heb nu ook al een aantal weken een wollen kledingsetje van mijn kind in de was liggen omdat hij en wij weinig wol dragen. Dus kom bijna nooit aan een wol was.
Nee, bij ons werkt wol ook niet omdat hier inderdaad alles op 60 gaat.
Anders moet ik zoveel verschillende soorten wassen per week doen met allemaal halve trommels etc.
Ik heb een vraag over slapen. Ik ben een beetje panisch wat hechting betreft met mn kindje. Hij is nu 6,5 mnd en heb hem altijd gewiegd alleen hij begint echt zwaar te worden⦠ik leg hem nu soms na even wiegen in zn bedje en ga dan over zn rug wrijven en soms dan huilt die even en dan valt die uiteindelijk in slaap en soms dan is die zelf een beetje aan het brabbelen en dan valt die in slaap als ik over zān rug aai. Is dit, ondanks dat ik hem aai over zān rug en bij hem blijf zitten voor mān kindje hetzelfde als dat ik hem laat huilen in zn bed en dat ik er niet bij ben? Ik ben bang dat laten huilen hoe dan ook slecht is ofzo⦠als het langer dan een minuut duurt het huilen dan pak ik hem op of als die echt gaat krijsen⦠Ik lees zo veel over dat t zo slecht is om je kindje te laten huilen alleen ja hij huilt ook als ik hem wieg .
Hoe hebben jullie wiegen afgeleerd?
Omdat het wel lekker warm is en hij op de opvang 80% van de tijd buiten is dus voor de winter wel lekker, is met katoen en laagjes natuurlijk ook goed op te lossen maar ik las hier ook zulke enthousiaste verhalen over wol dat ik dacht hey is dat een optie misschien.
Ik wil het niet perse vaak wassen, want dat is niet mān hobby haha, maar met het spugen is het helaas wel nodig want dat is niet een klein mondje terug geven maar gewoon best wel veel wat niet altijd met een slabbetje op te vangen is. Misschien als hij wat ouder is, mag hopen dat het spugen op een gegeven moment ophoudt.
Nee, dat is niet hetzelfde. Je bent er bij dus het is niet de cry it out method. Ik heb het wiegen op dezelfde manier afgeleerd. Het heeft twee weken geduurd tot het makkelijker ging, maar het heeft lang geduurd voor het huilen voor slapen helemaal stopte. Sommige babies doen dat nou eenmaal.
Ja wij hebben daarom ook nooit wol gehad. Ja e 1 pakje toen we gingen kamperen als onderkleding.
Maar met 473820x spugen op een dag waren de slabben en setjes kleding niet aan te slepen haha
OkƩ fijn om te lezen, thanks voor je reactie!
Ik herken die angst, maar heb nav het boek āde taal van huilenā geleerd dat een beetje huilen voor het slapen gaan met jou erbij ook een vorm van huilen is. Dat is wel anders dan de cry it out.
Ik denk dat wat jij doet goed werkt om af te leren.
Ik heb het zelf iets anders gedaan: dat begon met max 5 minuten wiegen en dan enkel vasthouden zonder wiegen (omdat ik wilde voorkomen dat ik een uur over een rug lag te aaien zoals ik bij vriendinnen hoorde) en dan wakker maar moe in bed leggen. Op den duur alleen vasthouden en nu leg ik haar gewoon in bed.
Een vast avondritueel helpt enorm als ze wat ouder zijn (hier pyjama + tandenpoetsen, boekje lezen, fles, in bed)
Oh ik ga dat boek ook bestellen, klinkt interessant! Dat avond ritueel doen wij nu ook sinds kort ook met een boekje erbij. Ik ben inderdaad nu erg lang over die rug aan het aaien haha. Ik heb de manier hoe jij het hebt gedaan pas in een boek gelezen (the gentle sleep boek volgensmij). Ga dit ook proberen toe te passen! Thanks voor je berichtje, fijn om te lezen dat de manier waarop ik het doe niet veel kwaad kan.
Ja, ik heb het nav een japans onderzoek wat ik via Huckleberry kon lezen:
Het klinkt suf, maar het hielp heel goed (al weet ik n=1)
Dit hebben wij ook gedaan, was heel leuk! @Sproetjes naast alle genoemde activiteiten misschien slijm maken of schminken als je dat zelf kan?
Hebben jullie tips voor een kind (1,5) dat van de een op andere dag ineens bang is voor het bad?
Het begon vorige week met paniek tijdens haren wassen, nu begint de paniek al bij het zien van het badje⦠voor zover we weten is er niks engs/geks/spannends gebeurd.
Bij ons hielp eigenlijk echt niets. Echt panisch. Denk dat de hele straat haar wel kon horen als we gingen douchen/in bad. Nu is ze net 2 en gaat het wel weer wat beter. Een badboekje (waarin bij ons allerlei diertjes ook in bad gaan) wil nog wel eens een zetje geven om toch te komen.
Hier was het met 2, ook ineens. Douchen wilde zo nog wel (met de douchekop op een houder op ooghoogte), dus toen een jaar of half jaar alleen nog gedoucht. En toen wilde ze ineens weer in bad. Alleen haren wassen is nog niet makkelijk geworden.
Geloof dat zoān fase best normaal is.
Goedkoop scheerschuim om mee te knoeien kan een leuke afleiding zijn.
Wij hadden dit bij onze oudste dochter ook. Nochtans gewoon met water spelen vond ze fantastisch. Dus we hebben een klein badje gevuld met echt super weinig water (mss een cm diepte of zo) om wat te kliederen en zo opgebouwd. Opeens was het weer okƩ.