Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Hier hielp afleiden met nieuw badspeelgoed wel en een periode samen in bad gaan tot ze weer alleen wilde

1 like

Hij zit nog in de stokke flexi (gewoon op de grond), ga dit weekend maar eens het opblaasbadje pakken uit de tuin… misschien helpt dat :weary:

@Sia had nu al iets nieuws, maar wilde er niet eens in!

Ja hier ook herkenbaar. En nu, 2 jaar, vindt ze het weer fantastisch. Blijkbaar gewoon een fase.

Onze dochter zit altijd aan haar onderbroeken te trekken omdat ze niet lekker zitten. Ze draagt nu boxers van de Hema, we hebben al 1 a 2 maten groter gekocht maar dat lijkt niet te helpen. Iemand tips voor fijne onderbroeken ?

Zeeman heeft fijne boxers voor meiden vind ik. Zitten beter dan die van Hema bij mijn dochter.

4 likes

Wat vindt ze niet lekker zitten? De band bovenaan, eventuele pijpjes rond haar benen, bij het kruis?

3 likes

Die van de Hema krimpen hier vaak in de was en dan zitten ze niet meer zo lekker. Heb je die van de H&M al geprobeerd?

3 likes

Zelf zegt ze alleen dat ze te strak zitten en trekt altijd bij haar billen. Ze is 3 en vind dit soort dingen lastig om uit te leggen haha. Maar vanwege haar getrek lijkt het alsof de onderbroek omhoog kruipt. Het zit gewoon aangesloten, niet dat het per se ergens knelt op het eerste oog. We hebben het een tijdje aangekeken, maar ze is continu de onderbroek aan het rechttrekken. Ik ga even bij de Zeeman kijken!

1 like

Hier precies hetzelfde probleem. Heb al wel 5 verschillende soorten en merken gekocht, maar niets zit haar lekker. Ook 3 jaar oud. Broekjes lijken allemaal mooi om haar billen te zitten, kruipen er niet in, maar toch de hele dag getrek. Ik denk (hoop) dat het gewoon wennen aan het dragen van onderbroeken is.

1 like

Wij hadden het ook rond 1,5. Enorme paniek. Op gegeven moment wilde ze wel samen in bad, nu half jaar later zonder problemen alleen. Vindt zwemmen nu zelfs fantastisch! Zonder te forceren.

1 like

Mijn kindje gaat binnenkort voor het eerst naar de opvang. Had jullie kindje toen een knuffel mee? Kreeg als tip om met de knuffel te slapen zodat die naar ons ruikt en dat vertrouwd voelt als die op de opvang is, maar wij hebben hem tot nu toe nooit met een knuffel laten slapen. Altijd in een leeg bedje met een pyjama en slaapzakje aan ivm veilig slapen. Mijn schoonmoeder zegt dat het heel gek is als een baby geen knuffel meeneemt naar de opvang en snap de reden van de geur ook echt wel dus vandaar dat ik nu begin te twijfelen.

2 likes

Huh nee natuurlijk is dat niet heel gek. Mijn kinderen hebben in elk geval ook nooit een knuffel meegenomen.

2 likes

Ook geen knuffel mee naar de opvang. Scheelt alleen alweer een extra item om aan te denken.

Hier ook niet. In het begin was ze ook helemaal niet gehecht aan een knuffeltje. Nu slaapt ze thujs altijd met 2 knuffels maar die liggen dus niet op de opvang. Kennelijk mist ze ze ook niet daar.

Als pm’er raad ik het ook altijd aan. In het begin kijken ze er vaak niet naar om maar later merk je toch dat het ook een vorm van troost kan bieden. Het hoeft niet, als je het spannend vind. En je kan het knuffeltje gewoon op de opvang laten in het mandje van je kind @Pioen

In het nieuwe protocol van veilig slapen staat aangegeven dat een knuffeldoekje wel mag. Dus zo’n plat knuffeltje met een hoofdje erop en geen hard kraalogen.

1 like

Wat je ook kunt doen is met een hydrofieldoek slapen en die meegeven, of een tshirt waar je in geslapen hebt. Dan kunnen ze die op het matrasje leggen en instoppen en kan je kind daar bovenop liggen, en dat helpt ook met de geur. Maar dat is misschien meer echt alleen bij het slapen.
Wat je schoonmoeder zegt ben ik het iig niet mee eens.

Bij ons bleven de knuffels in een bak met persoonlijke spullen. Ieder kind had zo’n bak waar alle spullen (zoals reservekleding) in zaten.

We hebben de magnetische tegels van de HEMA, maar ik vind ze totaal niet stevig. Ze storten snel in. Is er een ander merk die wel wat steviger is? Ik lees over Cleverclixx en Coblo. Ik wil graag een kopen waarmee je prima kan bouwen en dus niet weer een miskoop hebben.

1 like

Ik heb alleen Connetix en Magna Tiles en allebei heel stevig. Op instagram heeft @eerstehulpbijspelen een vergelijking gemaakt! Daar zit ook cleverclixx en coblo in. En ergens komende weken zijn er vaak weer hele goede acties voor de ā€˜A-merk’ magnetische tegels dus dan zijn die een stuk goedkoper.

3 likes

Wij hebben Connetix en daar ben ik erg tevreden over :slight_smile:
Het wordt nooit zo’n stevige verbinding als bij Duplo of Lego, maar de kinderen kunnen er prima bouwwerken mee maken.

1 like