Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik ben op vakantie in een huisje met mijn peuter en elke kamer heeft van die lusvormige rolgordijnkoorden waar een kind zich lekker in kan ophangen :grimacing: Hebben jullie zoiets wel eens kindveilig gemaakt en zo ja, hoe? Ik denk namelijk dat hij uit zijn bedje gaat klimmen deze week en dan vind ik dit toch een beetje link.

1 like

Hoger hangen met een wasknijper

7 likes

Ik had er allemaal knopen in gelegd en het gordijn de hele vakantie dichtgehouden

4 likes

Wij hebben inderdaad ook precies dit met kind van 3! Ze dut niet standaard overdag, soms als ze moe is even op de bank. Verder is ze vrolijk en ik vind het ook wel lief, dat we haar naar bed brengen en ze dan nog een hele stapel boekjes gaat bekijken haha. Ze blijft altijd rustig op haar kamer dus wij hebben er verder geen problemen mee!

Zelfde hier met onze zoon van 2,5 jaar. Toch proberen we het dutje erin te houden (lukt vrij weinig haha), maar het lijkt wel alsof hij zonder dutje steeds vroeger wakker wordt. Dus voor ons geen optie haha. Dan maar later in slaap vallen als dat zonder gehuil gaat

2 likes

@Feather ja er staat een hoop gesorteerd hoor! Dan nog vind ik het aanbod veel, maar met wat meer bezoeken zal ik daar vast meer in thuis worden. Mij vielen inderdaad ook vooral de categorie B boeken op, dus volgende keer wil wat meer voorbereid gaan haha.

Welke zijn dit?

Ja wij hebben nu ook 50/50 gedaan. Ook heel leuk dat hij zelf boeken uitkiest, die ik zelf totaal niet zou kiezen!

Goeie tip, dankje! Ook die van boeken op school checken!

@Anna88 ah ja boekwijzer was ik vergeten, dat is een goeie!!

Ik heb nu een lijstje gemaakt, en een aantal reserveringen gemaakt, zo komen we de zomer wel door :blush:

Wat een goede tip! Wel bieb abonnementen hier maar hier nog nooit van gehoord

Zijn dit Nijntje luisterverhaaltjes of de liedjes?

Denk dat ik mijn dochter heel blij zou maken met Nijntje luisterverhaaltjes, maar ik ken alleen de liedjes (die ik wel ook echt heel leuk vind!)

1 like

Heeft iemand ervaring met deze?

https://www.bol.com/nl/nl/p/maxi-cosi-zelia-s-trio-3-in-1-kinderwagen-inclusief-autostoeltje-en-luiertas-dark-grey/9300000101922752/?s2a=&bltgh=k8o1tkxuvFtes31ywS1IkA.4_79_80.81.FeatureOption#productTitle

Niet specifiek dit model helaas maar met de Andorra van Maxi Cosi was ik wel heel tevreden. Die was wel iets duurder maar al met al vond ik de prijs-kwaliteit van de kinderwagen wel heel goed.

Bij ons ook met beide meisjes. Die van 2 slaapt soms wel en soms niet 's middags en die van 5 heeft er ook last van. Denk ook door de zomer: lang licht, warm.
Ze zijn einde van de middag, vlak voor het avondeten, vaak even niet te genieten.

1 like

Ik ken wel iemand anders die deze had en die had ook problemen met een wiel, beetje vergelijkbaar met de reviews

Mijn baby is 4 maanden en heeft nu net het rollen vollop ontdekt. 🥹 Alleen nu hebben we ook veel vaker een natte romper, vooral s nachts. ik denk door het bewegen. Ik ben eigenlijk heel tevreden over de kruidvat luiers die we gebruiken maar misschien zijn ze voor de nacht toch niet goed genoeg. Hebben jullie ervaring hiermee, misschien toch pampers ofzo?

1 like

Ik gebruik ‘s nachts luiers die 2 maten groter zijn, overdag 4 dus ‘s nachts 6. En gewoon eigen merk (Rossmann). Misschien dat 1 maat groter goed genoeg is, maar mijn kind plast ‘s nachts ook gewoon veel haha.

Maar sinds ik grotere luiers gebruik lekken ze bijna nooit meer.

2 likes

Ik zweer bij Pampers harmonie, maar die zijn wel een stuk duurder.

6 likes

Hier ook, in bulk kopen als er aanbieding is

2 likes

Ja precies! Maar dan nog is het gewoon echt veel duurder. Anders had ik die 24/7 gebruikt :sweat_smile:

Hoeveel kost een huismerk luier in Nederland per stuk? Gisteren, heb ik Pampers premium protection gekocht en kwam uit aan 14 cent per luier. Als ik Kruidvat pure & soft in maat 2 (62 pack) dan is hier de prijs 18 cent per luier. Je moet bij Kruidvat ook dan kijken naar aanbiedingen om het meeste uit de prijs te halen.

1 like

Ik heb laatst bij Kruidvat tijdens een aanbieding vast een en ander ingekocht en kwam toen op 9 cent per luier (eigen merk, niet pampers). Scheelt dus inderdaad wel een hoop als je op de aanbiedingen let.

Kruidvat koop ik altijd in de aanbieding, die is er ook altijd maar je kan bij hun ook groots vooruit kopen. Want als je kindje uit een maat is gegroeid mag je gratis alle kleine maat omruilen tegen de volgende maat.

2 likes