Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

In de hoop geen “haat” te krijgen echt pas na 3 jaar. Kinderen zijn echt een soort melk verslaafd ofzo want ze hebben ook beiden lang bv gekregen (dochter tot 2.5, zoon van 3 nog steeds). :grimacing::smile:

Heel af en toe als dochter van 6 ziek is ofzo, geven we als troost nog steeds een flesje :grimacing::grimacing::grimacing:

Ahhh ik lees de andere reacties en voel me al wat minder gek. Heb soms het idee dat kinderen in onze omgeving met 1 van de fles af zijn.

1 like

Onze eerste at met de pot mee. En ik had de vriezer vol met siliconen vormpjes met gepureerde pompoen, wortel, pastinaak en dergelijke. Nu met de tweede geven we vanwege drukte en stress gewoon potjes (koud, hij is echt heel makkelijk) + wat we klaar hebben wat geschikt is voor hem. Die potjes zijn echt hartstikke voedzaam en prima. Het enige is dat ze minder wennen aan ‘pure’ smaken en dat ze natuurlijk duur zijn.

Dus hij eet vaak een potje + wat kale rijst, couscous, maccaroni wat broccoli, wat stukjes ei o.i.d. van ons avondeten.

's Ochtends eet hij een potje fruit of geprakte banaan met een eetlepel pindakaas erdoorheen, of geraspte appel (lekker snel klaar) of geplette bosbessen ofzo.

1 like

Ik voelde me vooral gek omdat er vanuit het consultatiebureau zo streng over wordt gedaan. Bij de kinderopvang bouwen ze de flessen ook snel af vanaf 9 maanden volgens mij, waardoor ik dat ritme thuis ook maar volgde. We geven thuis ook nog steeds opvolgmelk ipv halfvolle melk. Meer voor mijn eigen gevoel omdat daar nog meer vitamines en ijzer aan toegevoegd zijn.

3 likes

Wij best laat vind ik. Had achteraf eerder moeten stoppen. Bij mijn zoontje toen hij 3,5 jaar was. Dat heeft bij hem geresulteerd in heel veel gaatjes. (Wij waren bij hem heel streng op suikers). Mijn dochter is nu 3,5 jaar en daar stoppen we ongeveer nu mee. Ook aan de late kant vind ik. Mijn kids willen na het flesje niet meer wakker zijn om de tanden te poetsen.

2 likes

Toen ze net 1 waren. Het moment is wel gezellig maar ook wel gedoe. We waren toen bij de oudste aan het kamperen dus mooi moment om te stoppen. Dus toen gewoon yoghurt als toetje gegeven en ze deden er allebei eigenlijk niet moeilijk over.

2 likes

Net na de eerste verjaardag. Bij beide kinderen. Ging eigenlijk heel soepel. We hadden afgebouwd tot 1 fles in de avond en die laatste fles steeds meer verdunnen tot het alleen warm water was. En daar hadden ze snel al geen behoefte meer aan. Ze zijn toen bij ontbijt gewone melk gaan drinken.

1 like

Welke kindercamera is goed? Hoor graag ervaringen

Het was een gelsaagd feestje. De glowsticks bij de disco waren een hit! Ze gingen er armbandjes van maken etc. Ook de stopdans toen gedaan. Tas kleuren deden ze allemaal heel serieus en wel ruim een half uur. Op het einde hebben we nog de vloer is lava spel gedaan (gekocht bij speelgoedwinkel). Ook een hit.
We hadden nog warme chocolademelk met marshmellows op het programma maar daar niet aan toegekomen.

13 likes

Ik heb een legging besteld bij Dilling maar vind die best laag aan de voorkant en achterkant.
Zit al snel heel strak om z’n luier als je de legging omhoog trekt.
Is maat 98/104 en qua pijplengte wel goed maar ik hoopte ook op een hogere taille. De vorige legging van Dilling die ik had waren wel hoger, heb ik het idee.
Merken meer mensen dit of ligt dit aan het model van de legging?

Welke kindernagellak gebruiken jullie en is een aanrader?

Ik heb zon set met allerlei kleurtjes, vanmiddag gelakt en vanavond in bad al 3 nagels eraf. Vorige keer ook al zo snel.

1 like

Is dat niet juist de functie van kinder nagellak? Dat het wateroplosbaar is?

6 likes

Vandaag cracotte gegeten en dat ging heel goed. Hij vond het ook echt lekker :pray:t3:

@Indigo , ook nog fijne tips, dank! Potjes zijn inderdaad niet slecht maar de smaken zijn wel echt anders inderdaad. Vandaag heeft hij bij een vriendin lekker wortelenstampotje met appelpuree gehad. Ook een stuk komkommer en dus die cracottes.

Weer een andere vraag voor dit topic :crazy_face: Volgende week gaan we op vakantie naar Spanje en we blijven een paar nachtjes bij een nichtje van mijn vriend slapen.
Nu hadden we haar geappt om even te dubbelchecken of ze een campingbedje heeft… (ze heeft 4 kinderen dus ging er een soort van vanuit). Maar die heeft ze dus niet.
Ze stuurde terug dat ze meestal een eenpersoonsbed tegen de muur aan schuiven, en dan het tweepersoonsbed ertegenaan. Of een matras op de grond leggen. Mijn baby is pas 8 maanden en hij gaat het hele bed door vrees ik (of valt eruit :flushed:) :woozy_face: haha ik weet nu niet zo goed wat wijsheid is.
Mijn vriend zegt laten we het gewoon even aankijken. Anders regelen we daar wel iets. Waar opzicht wel wat in zit. Maar wel benieuwd wat jullie zouden doen?
Dacht nog even aan Deryan tentje maar koffers zitten al vol genoeg dus ook een beetje overdreven….

Edit: ook met het oog op slapen overdag dus, als wij niet erbij zijn in de kamer. Neem wel de camera mee uiteraard.

1 like

Je hebt ook van die hekjes die je aan een bedrand vast kunt maken, is dat niet iets? Lijkt me ook weinig ruimte innemen in je koffer.

2 likes

Mijn eigen reisbed meenemen. Zal altijd wel dienen en die is echt niet zo groot dat het veel plek inneemt. Je kan die ook gratis inchecken aan de balie. Als je er niet mee wil reizen dan zou ik daar iets kopen, bij Auchan of een andere Spaanse hypermarkt vind je kwalitatief babymateriaal.

2 likes

Hier op terugkomend, ik zie nu toevallig op instagram een vrouw die een gratis kaart heeft gemaakt omdat ze teleurgesteld was in een bepaalde betaalde kaart. En mensen kunnen ook plekken indienen.
@mamavindt heet ze en in de link in bio vind je de kaart.

2 likes

Weet niet? Dan is er toch niks aan?
Dacht meer geen schadelijke stoffen

Maar andere nagels blijven wel zitten.
Het laat ook in zn geheel los, dua die hele nagel terwijl andere nagels er rustig afslijten zoals bij volwassenen.

1 like

Ik doe gewoon essence nagellak op de nagels vanaf ongeveer 3 jaar.

3 likes

Ik zie ook weleens van die hacks voorbij komen met een poolnoodle onder matrasbeschermer.
Als je die niet kan vinden Misschien na bootsen met opgerolde deken oid.

3 likes

Hebben jullie nog leuke voorlees-aanraders voor een meisje van 5? Ze vindt Kolletje en Jubelientje en Lola de Beer heel erg leuk.

1 like

Voor mijn vijfjarige gaat er niks boven Kolletje, haha. Maar de verhalen van Annie MG Schmidt slaan ook goed aan (Pluk van de Petteflet, Floddertje, Otje) en die van Carry Slee ook (Iris en Michiel en de kinderen van de Grote Beer). En Het grote boek van Madelief van Guus Kuijer snapt ze nu ook, is ook leuk, beetje gek en brutaal soms.

Dat zijn wel allemaal wat oudere boeken. Hedendaagse boeken die ze leuk vindt zijn Nadia’s Dag en Nadia’s Nacht van Henrieke Herber en Tommie en Lotje van Jacques Vriens.

De volgende boeken die wij gaan proberen zijn Boutje van de Rommelberg en Flubbertje Flip!

3 likes